Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

de nieuwe TDM en de nieuwe BMW S1000F lijken wel een beetje op elkaar.....

[afbeelding]

[afbeelding]

meer info...http://forums.bmwgsclub.nl/topic/57993-nieuw-model-bmw/
Laatst even een rondje op gereden (was toch bij de BMW-dealer..) maar wat een machine! Lekker lichtvoetig, en met alle hulpmiddelen supermakkelijk te rijden. die Quickshifter is ook geweldig.
Een TDM met 160PK :)
 
Laatst even een rondje op gereden (was toch bij de BMW-dealer..) maar wat een machine! Lekker lichtvoetig, en met alle hulpmiddelen supermakkelijk te rijden. die Quickshifter is ook geweldig.
Een TDM met 160PK :)

Die 20k€ (of meer?) ook zeker , om hem mee te mogen nemen.
Leuke machine, maar met een Tracer van 11k€ zou ik me ook wel kunnen vermaken
 
Zeker, de prijs is wel een groot nadeel. Maar goed, het blijft een BMW, daar weten ze nu eenmaal van prijzen..

Ik moet de Tracer nog proberen, dus kan daar nog niet zoveel over zeggen, maar dat lijkt me inderdaad ook een goed alternatief, en voor velen ook een meer logische stap (Yamaha -> Yamaha).
 
Laatst bewerkt:
Zeker, de prijs is wel een groot nadeel. Maar goed, het blijft een BMW, daar weten ze nu eenmaal van prijzen..

Ik moet de Tracer nog proberen, dus kan daar nog niet zoveel over zeggen, maar dat lijkt me inderdaad ook een goed alternatief, en voor velen ook een meer logische stap (Yamaha -> Yamaha).

Dat laatste heb ik ook nogal erg, ik ben een echte Yamaha man, ik heb gewoon weinig op met veel andere merken. Naast Yamaha zijn het eigenlijk alleen KTM en Kawasaki waar ik wat mee heb op een of andere manier.
Motor rijden is toch meer gevoel en emotie :P
 
Pieter, je brommert is weer thuis, en de mijne dus ook :P
Was leuk om eens op een behoorlijk aangepaste 850 te rijden, maar terug naar huis op m'n eigen fiets is ook weer super *O*
Wat een enorm verschil in comfort op de snelweg, die lelijke ruit op de mijne is wel een wereld van verschil ;)
 
Pieter, je brommert is weer thuis, en de mijne dus ook :P
Was leuk om eens op een behoorlijk aangepaste 850 te rijden, maar terug naar huis op m'n eigen fiets is ook weer super *O*
Wat een enorm verschil in comfort op de snelweg, die lelijke ruit op de mijne is wel een wereld van verschil ;)

Ja, die witte rijdt lekkerrr! 2 weken geleden op Midland de bandjes weer even lekker aangereden! maar ook in het gewone gebruik een lekker makkelijke motor met power!
 
Het is gelukt!!!!

[me="JAMF"]heeft 100.000 km gereden op 1 TDM[/me]

En die TDM heeft er inmiddels 123 k.
 
Goedemiddag,
Vandaag eens voor het eerst op een TDM 850 gereden, goh da's een verassing, zo soepel als dat rijd, relax door de versnellingen heen, dat is weer eens wat anders dan mijn eigen brommer, daar zit ik bij 70km/h al in zijn 5, terwijl ik op de TDM niet echt het idee had dat ik moest schakelen of zo?
Ik had gisteren bij A6motoren een groene TDM uit de lappenmand gehaald, daar zit een sticker op van ene HPS Motoren?
full

Deze even onder de lader gezet (24 uur) en daarna was het party time, volgens mij is deze nog steeds van Pieter??

Maare na de rit heb ik het weer toonbaar gemaakt voor het publiek en het gepoetst en weer terug in de showroom gezet.
full


Rijden met een TDM stond al heel lang op het verlang lijstje, en nu eindelijk ben ik overtuigd, je merkt niet eens dat deze 19 jaar oud is??
Dus Hr Pieter, als je nog iets leuks hebt staan zo rond bouwjaar 2000 ofzo, ik heb nog een leuke Transalp uit 2005 met 43000km die ik graag voor inruil
 
Ja, deze TDM is inderdaad van mij, die heb ik bij mijn collega Martin neergezet, ik heb bog wel een en ander staan, TDM850 1999, en ook een paar mooie TDM 900's.
kom eens langs zou ik zeggen!

groet,

Pieter


Goedemiddag,
Vandaag eens voor het eerst op een TDM 850 gereden, goh da's een verassing, zo soepel als dat rijd, relax door de versnellingen heen, dat is weer eens wat anders dan mijn eigen brommer, daar zit ik bij 70km/h al in zijn 5, terwijl ik op de TDM niet echt het idee had dat ik moest schakelen of zo?
Ik had gisteren bij A6motoren een groene TDM uit de lappenmand gehaald, daar zit een sticker op van ene HPS Motoren?[afbeelding]
Deze even onder de lader gezet (24 uur) en daarna was het party time, volgens mij is deze nog steeds van Pieter??

Maare na de rit heb ik het weer toonbaar gemaakt voor het publiek en het gepoetst en weer terug in de showroom gezet.
[afbeelding]

Rijden met een TDM stond al heel lang op het verlang lijstje, en nu eindelijk ben ik overtuigd, je merkt niet eens dat deze 19 jaar oud is??
Dus Hr Pieter, als je nog iets leuks hebt staan zo rond bouwjaar 2000 ofzo, ik heb nog een leuke Transalp uit 2005 met 43000km die ik graag voor inruil
 
Waarom heeft mijn 900 aan de rechterzijde nou roet in de uitlaat en is de linkse brandschoon :?
Valt daar nog een logische verklaring voor te geven? Ik merk er verder niks aan, loopt als een trein :)
 
Ik heb afgelopen week een bashplate van een 3VD op de kop kunnen tikken en wil deze monteren op mijn 4TX. Als ik alles goed heb bekeken is dit gewoon mogelijk, al zitten er in mijn geval twee doppen op de bevestigingspunten op het blok (die zo los kunnen).

Ik vroeg mij af, wat voor bouten, moeren en spacers heb ik nodig om de bashplate goed vast te kunnen zetten? Volgens mij is de bevestiging bovenaan namelijk door het blok heen met een lange bout en wat spacers. Onderaan wat makkelijker met twee normale bouten onderin het blok. Iemand idee van de afmetingen?
Misschien nog wel beter: heeft iemand hier het materiaal nog voor liggen nadat hij/zij de zijne gedemonteerd heeft?
 
Bashplate ? ik neem aan dat je de carterbescherming bedoeld.
Die past zonder meer op een 4TX. Je hoeft niks aan te passen. Montage bij voorkeur spanningsloos in rubber.
 
Bedankt voor deze mooie informatie-pagina :} .
Weet iemand toevallig het verschil tussen een TDM850e en een TDM850ec ?
Ik kom namelijk beide types tegen voor hetzelfde bouwjaar (1993) :o .
Groetjes,Judith

kan een importmotor zijn met iets andere type aanduiding, verder hetzelfde.
hoe is het met jou TDM? loopt hij nu al weer?

groet,

Pieter
 
Bedankt voor de informatie-pagina met de figuren van de onderdelen. Iets soortgelijks had ik inmiddels gevonden op een andere site. Helaas mist op zowel deze als de andere site informatie over de lengte en diameter van de onderdelen. Binnenkort ook maar eens in de 'rommel'-lade in de werkplaats kijken.
 
kan een importmotor zijn met iets andere type aanduiding, verder hetzelfde.
hoe is het met jou TDM? loopt hij nu al weer?

groet,

Pieter

Ha Pieter :) ,
Nou,mijn "fiets" heeft dus een week bij een motorzaak hier in de buurt gelogeerd.
Die hebben erop gereden en ook wat "proefjes" gedaan,met betrekking tot de brandstof,maar geen probleem gevonden :/ .
Er zijn ondertussen wel al twee keer bougies vervangen (de eerste nieuwe waren iridiums) en daarna "gewone" en daar loopt hij nou goed op.
Hij was wel bij beide vervangingen nat aan de bougies :o .
Heb zelf nog wel het gevoel,dat hij toch niet alle snelheden even graag wil rijden,maar het gevoel,dat hij echt in lijkt te houden is eigenlijk wel weg.
Heb de choke nog steeds niet veel gebruikt ;) .

Wel al complimenten gehad,dat het zo'n mooie motor is en dat hij eigenlijk zelfs voor minder lange mensen (zelf 1.68) een geweldige zit heeft :Y .

Maar uiterlijk volgend jaar mijn groen "monster" maar een goede beurt (laten) geven.
Dus dingen zoals gasnaalden en zo vervangen,in de hoop op een nog lekkerder rijdende fiets :] !
 
Bedankt voor de informatie-pagina met de figuren van de onderdelen. Iets soortgelijks had ik inmiddels gevonden op een andere site. Helaas mist op zowel deze als de andere site informatie over de lengte en diameter van de onderdelen. Binnenkort ook maar eens in de 'rommel'-lade in de werkplaats kijken.

Misschien heeft Pieter nog tips ?
Of een site waar de informatie uitgebreider is ;) ......
 
De rubbers die in de plaat zitten kun je los bestellen. Daarin zitten stalen busjes. Aan de voorzijde steekt er een stalen stang dwars doorheen. Die heb ik vervangen door een rvs M8 draadeind met aan beide einden een dopmoer, met locktite vastgezet. De originele stang is rond 6 dus heb ik de busjes opgeboord. De onderste 2 boutjes zijn gewoon M6. Ook hier rubbertjes en ztalen busjes. De rubbers heb ik ooit gewoon bij de dealer besteld. Ik neem aan dat de busjes ook te bestellen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan