Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Die had ik al gevonden ! Maar iig bedankt.
Grappig dat je bij veel modellen dezelfde aanpassingen ziet gebeuren, rvs uitlaat systemen en stuggere vering. Dit was bij de Dr ook het "standaard" upgrade verhaal hahahaha.
We gaan het meemaken, als het goed is kan ik hem vandaag ophalen in Enkhuizen *O*
Voor ik een TDM kocht had ik deze ook ff gelezen: http://www.tdm-trx.nl/?page_id=867 de XTZ kende ik al
 
Niels,

Je hebt PM.

ex-motorloos

Hallo! Ik zal mij even voorstellen.
Niels, 26 jaar, woon in Zaanstad en sinds kort eigenaar van een TDM 900 (naked gemaakt)
In het dagelijks leven werk ik als procesoperator in 5 ploegendienst.

Het rijdt fantastisch zo'n TDM, lekker veel koppel.

Binnenkort zal ik even een mooie foto maken.

Tevens heb ik een set NIKKO sport dempers te koop voor de TDM, omdat ik carbon mooier vind.
Ze zijn volgens mij Titanium al zou ALU ook kunnen.

Groeten! :]
 
Zo ook nog even aanmelden hier, dit is hem dan geworden :D
1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Een mooie freubeltje. Zelf ook een gehad in dezelfde kleur.
Oa een rondje Ierland mee gedaan met passagier. Geen centje pijn. Is wel al n paar jaar geleden.
 
Thanks ! Ik be er ook best tevreden mee. Rijd weer heel anders dan de DrBig, veel "soepeler"
Ik hoop er in iedere geval nog een hoop km's bij te kunnen zetten *O*
Een mooie freubeltje. Zelf ook een gehad in dezelfde kleur.
Oa een rondje Ierland mee gedaan met passagier. Geen centje pijn. Is wel al n paar jaar geleden.
 
zo, en dan is er niets meer te beleven met de TDM's iedereen lekker aan het rijden?

morgen weer mijn eerste wat langere rit:

de Noord Holland rit van de TDM/TRX Club.

eindelijk weer eens tijd voor een dagje toeren...!
 
Ik ben blij, m'n TDM gebruikt geen Olie meer !

Op forum had ik gelezen dat nieuwe zuigerveren/honen en nieuwe klepseals het verbruik zouden verminderen. Kon het me niet voorstellen, maar steeds een fles olie in m'n bagage vond ik niets.
Begin deze maand de boel uitelkaar, gehoond en uit Amerika "viton" klepseals laten overkomen. Spul weer inelkaar gezet ...............

Na 1000 Km olie ververst en oliefilter vervangen. Tussentijds hoefde ik niet bij te vullen, terwijl dat voor die tijd 0,5 liter was. Inmiddels weer 400 Km verder en ik hoef niet bij te vullen. Wonderen bestaan ! Dank jullie wel "Forum".
 
Laatst bewerkt:
Zijn de remblokken van een 900 ABS dezelfde als een 900 zonder ABS? Ik heb nog een setje voor een zonder ABS TDM liggen, maar ja, mijne heeft het wel... :P
 
Heey jongens!

ik kom eigenlijk bij de buren vandaan maar heb besloten mijn XTZ 750 te verrijken met een beetje TDM 850. Ik heb een 3VD blok gekocht en wil deze ondermijn XTZ monteren.

Nu ik het blok nog gewoon op de werkbank heb staan kan ik overal makkelijk bij. Hebben jullie nog tips Voor onderhoud of modificaties aan het blok.

Ik zat zelf al aan het volgende te denken
- Uitlaatpoort schoonmaken
- kleppen stellen
- koolafzetting kleppen en zuiger controleren
- misschien zuigerveren vervangen (waar zijn deze te koop)

Dus.. tips en tricks hoor ik graag
het blok heeft 80 000km ervaring

alvast bedankt
gr Julius
 
Ik weet niet of dat allemaal gaat passen maar daar zal je jezelf wel in hebben verdiept.

Zuigerveren kun je eventueel bestellen bij Pieter H, zie ergens hierboven... Of bij elke Yamaha dealer maar dan betaal je waarschijnlijk wat meer.

Als het 3VD blok nu 80 gedraaid heeft zou ik deze toch even opmaken, de kleppen moeten gesteld worden bij 84000 namelijk en nu het blok los is gaat dat een stuk makkelijker. Mocht je de zuigerveren gaan vervangen vergeet dan niet de klepseals ook mee te nemen.
 
Heey jongens!

ik kom eigenlijk bij de buren vandaan maar heb besloten mijn XTZ 750 te verrijken met een beetje TDM 850. Ik heb een 3VD blok gekocht en wil deze ondermijn XTZ monteren.

Nu ik het blok nog gewoon op de werkbank heb staan kan ik overal makkelijk bij. Hebben jullie nog tips Voor onderhoud of modificaties aan het blok.

Ik zat zelf al aan het volgende te denken
- Uitlaatpoort schoonmaken
- kleppen stellen
- koolafzetting kleppen en zuiger controleren
- misschien zuigerveren vervangen (waar zijn deze te koop)

Dus.. tips en tricks hoor ik graag
het blok heeft 80 000km ervaring

alvast bedankt
gr Julius

Bedenk wat je budget is en je doel (olie verbruik verminderen, levensduur etc). Voor je het weet ben je 400 euro verder aan pakkingen en onderdelen.

Als je de cilinderkop demonteert heb je bijvoorbeeld ook nieuwe voetpakking etc nodig. Met deze km-stand is het de vraag of je kunt volstaan met nieuw zuigerveren, meten is weten. Wil je nog 10 jaar met het blok doen, dan zou ik zeggen leef je uit.

Kleppen stellen is de minste investering. Kwa reinigen van inlaatkanalen/kleppen heeft Tunap mooie spullen (bijvoorbeel Tunap 133) die je via carburateur inspuit bij lopende motor. Voordat ik besloot de boel uitelkaar te halen had ik dat toegepast. Opvallend was daarbij dat vooral de middelste van de 3 inlaatkleppen erg schoon was geworden. Kennelijk moet je met het inspuiten proberen ook de kanalen van de ander kleppen te bereiken.

Waarom heb ik de boel uitelkaar gehaald? Met het vervangen van de klepseals viel een klep naar beneden. Had via bougiegat een compressor aangesloten, echter de volgende dag was de druk weggevallen ('s avonds gestopt om de volgende dag verder te gaan). Niet zo slim dus, nu moest de kop eraf. Mijn blok had ca 40.000 KM gelopen en gebruikte olie. Na het honen bleven de cilinders net binnen de tolerantie, maar dan ook net. Kon volstaan met nieuwe zuigerveren. Nu ik toch bezich was ook meteen de nokkenasketting vervangen. Dit alles zelf gedaan en ca 420 euro verder inclusief hoongereedschap en Tunap spul en Originele Yamaha onderdelen. Imitatiepakkingen maken het ca 150 euro goedkoper, heb ik echter slechte ervaring mee met mijn XT600 en daarom voor originele pakkingen gekozen.

Nu zo'n 2000 km verder blijkt olieverbruik tot 0 gereduceerd, zeer tevreden dus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo TDM'ers,
mijn 1e liefde was een TDM 850 3VD en helaas moet ik hem te koop aanbieden. Hij staat al weer een paar jaar stil en zal niet direct starten. Is ook niet de mooiste meer maar motorisch gewoon goed. Iemand interesse in de motor als opknapper of voor de onderdelen?
Er zit oa een Leovince SBK uitlaat op, verder ook upgrade remklauwen (bluespot). Heb het lage en ook het hoge schermpje. Gaat mij teveel tijd kosten om weer rijdend te krijgen en ik rij inmiddels alweer wat jaren op een Cagiva Raptor 1000.
Hoor graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan