Yamaha MT-07 topic, deel 4

Ik heb exact die :)

Nee, hij zit in een doos omwikkeld met schuim. Geen boekje, geen papiertje niks.

Ik heb deze gekeken voor ik begon


Deze is namelijk op het 2018/2019 model en die is een heel klein beetje anders dan 14-17

Edit: Het mooie van dit filmpje is dat echt stap voor stap al het loshalen wordt doorgenomen en niet alleen versneld beeld ervan

Thanks! Ik zal eens een kijkje nemen. Ik zie wel dat hier de richtingaanwijzers niet meer teruggeplaatst worden. Wijst dit zich vanzelf?
Ik ben wat huivering/bang dat ik aan het eind nog wat onderdelen/schroefjes over houd.... 😇
 
Thanks! Ik zal eens een kijkje nemen. Ik zie wel dat hier de richtingaanwijzers niet meer teruggeplaatst worden. Wijst dit zich vanzelf?
Ik ben wat huivering/bang dat ik aan het eind nog wat onderdelen/schroefjes over houd.... 😇

Ik zou huiveriger worden als ik niks over houd aan het einde. Niet alles gaat terug :+

Ik moet vanavond of morgenavond de kentekenverlichting nog aansluiten. Ik kwam wat tekort
 
Als je aan de LED knipperlichten begint, koop dan een nieuwe relais die ook met LED werkt.
Hierdoor hoef je geen weerstanden te monteren. Je moet wel iets meer loshalen om bij de relais te komen :P
 
Als je aan de LED knipperlichten begint, koop dan een nieuwe relais die ook met LED werkt.
Hierdoor hoef je geen weerstanden te monteren. Je moet wel iets meer loshalen om bij de relais te komen :P

1409797


Ik wacht op deze
 
Ik heb zojuist mijn ram mount binnen en gemonteerd. Ziet er sjeik uit.

Nu heb ik nog een vraagje, had in eerder berichten gelezen dat er een speciale 12v stekker zit en volgens mij heb ik die ook al gevonden. Maar wie heeft er een USB aansluiting op zijn stuur zitten en hoe heb en jullie dat gemaakt? Zie dat er een orginele van Yamaha te koop is voor ongeveer 45 euro en universele voor ongeveer de helft maar die hebben dan weer niet dat stekkertje.

Iemand ervaring hiermee?
 
Dan heb jij wel dikke pech gehad als je hem nieuw gekocht heb en de slinger uit de fabriek hebt gekregen.
Maar je bent er inmiddels wel vanaf met je eigen expertise en dat is natuurlijk ook geweldig!
 
Ik heb zojuist mijn ram mount binnen en gemonteerd. Ziet er sjeik uit.

Nu heb ik nog een vraagje, had in eerder berichten gelezen dat er een speciale 12v stekker zit en volgens mij heb ik die ook al gevonden. Maar wie heeft er een USB aansluiting op zijn stuur zitten en hoe heb en jullie dat gemaakt? Zie dat er een orginele van Yamaha te koop is voor ongeveer 45 euro en universele voor ongeveer de helft maar die hebben dan weer niet dat stekkertje.

Iemand ervaring hiermee?

Dit misschien? (staat ook in de opening post)
 
Dat had ik in het begin ook wel. Maar over het algemeen staat de motor toch in het zicht en zal dat niet zo gauw gebeuren, je zou dan de eerste zijn waar ik het van zou horen. Heb zo'n dop op al mijn motoren gehad, echt ideaal.... :t

Even een korte update, vandaag binnen gekregen en gemonteerd... Ik heb m er weer af gehaald, vond de afdichting niet goed.. dat onderdeel hou ik toch orgineel..;)
 
Even een korte update, vandaag binnen gekregen en gemonteerd... Ik heb m er weer af gehaald, vond de afdichting niet goed.. dat onderdeel hou ik toch orgineel..;)
Afdichting niet goed, wat was het probleem? Ik rijd er, met meerdere motoren, al jaren probleemloos mee.

Maandagochtend modelletje misschien?
 
Afdichting niet goed, wat was het probleem? Ik rijd er, met meerdere motoren, al jaren probleemloos mee.

Maandagochtend modelletje misschien?

Ik had een iets steviger plaatje verwacht met aan de onderkant een rubber zoals deze ook op de orginele zit. Orgineel is de dop heel stevig, dan is dit maar een dun plaatje eigenlijk..

Misschien ben ik ook wel verkeerd bezig geweest, zo handig ben ik niet en er zat niks bij, maar veel kon er niet anders aan.

Idee en tip waren top :t alleen t gevoel erbij iets minder.
 
Ik heb zojuist mijn ram mount binnen en gemonteerd. Ziet er sjeik uit.

Nu heb ik nog een vraagje, had in eerder berichten gelezen dat er een speciale 12v stekker zit en volgens mij heb ik die ook al gevonden. Maar wie heeft er een USB aansluiting op zijn stuur zitten en hoe heb en jullie dat gemaakt? Zie dat er een orginele van Yamaha te koop is voor ongeveer 45 euro en universele voor ongeveer de helft maar die hebben dan weer niet dat stekkertje.

Iemand ervaring hiermee?

Op de 2018 zit de aansluiting onder het linkse paneel naast de tank. Grijze aansluiting in de vorm van een rare 8.. :)
Ik heb een algemene USB aansluiting gekocht voor €20, de kabels afgeknipt en de onderstaande aangesloten. Werkt perfect.

 
Op de 2018 zit de aansluiting onder het linkse paneel naast de tank. Grijze aansluiting in de vorm van een rare 8.. :)
Ik heb een algemene USB aansluiting gekocht voor €20, de kabels afgeknipt en de onderstaande aangesloten. Werkt perfect.


Thanks, ik heb ook een universele van Ali besteld en dat stekkertje op eBay besteld.

Volgens mij kan ik bij mijn 2019 model bij het stekkertje zonder die hele kap er af te slopen. Hij zit wel vast in een dummy stekker toch?

Ben benieuwd, heb je toevallig foto's van hoe en waar je de lader heb gemonteerd?
 
Je hoeft alleen de kap weg te halen en dan kun je hem al zien zitten. Hij zit inderdaad in de kabelboom met een dummy eind.
Alleen even wat tape wegsnijden en dan kun je erbij.

Zorg er wel voor dat je de stekker goed vast maakt en test op wat stress, want als je hem weer weg wilt halen en je trekt de draden uit de stekker is ook zo zonde. (spreek uit ervaring)
 
Klopt, maar voor de zekerheid heb ik de kap er af gehaald. Maakte het wat makkelijker, is ook maar een kwestie van 2 boutjes. :)
Heb de mijne momenteel vastgemaakt aan m'n Puig raampje, 4 spanbandjes en zit goed vast.

54257244_702741280128440_3707080625019158528_n.jpg
 
Mijn MT is vandaag ontmaagd :/

Nu zit er een veter in, zaterdag rij ik even naar de dealer om er naar te laten kijken.

Wat denken jullie, nieuwe band of reparatie?

Goed nieuws ik had er ook een parker in vanaf gisteren.
Achter een parker van nog geen cm op het loopvlak.
Nieuwe band dus.
"Oude" waren net 3 maanden oud.
michelin pilot road 5
€200 eurie.....
 
Goed nieuws ik had er ook een parker in vanaf gisteren.
Achter een parker van nog geen cm op het loopvlak.
Nieuwe band dus.
"Oude" waren net 3 maanden oud.
michelin pilot road 5
€200 eurie.....

Ik was van de week dus opnieuw aan de beurt.

A345640B-C1F7-4A9D-B80C-B5AC8AB1BC0D.jpeg


Ik heb hem laten proppen, binnenkort gaan ze hem repareren met een parapluutje
 
Altijd vervelend, alleen voordat ik een motorzaak had gevonden waar ze dat deden was ik ff verder..... velen weigeren dit te doen ivm aansprakelijkheid.
Toen het bij mijn eerste band gebeurde en ik netjes naar mijn dealer ging en vroeg of reparatie mogelijk was kreeg ik alleen de vraag terug welk type band ik wilde.

Dus nu maar naar de motorbandenboer gegaan waar de rijscholen uit deze regio heen gaan.

Daar was het geen probleem
 
Terug
Bovenaan Onderaan