Yamaha MT-07 topic, deel 4

Als je lampje gaat knipperen heb je nog 3 liter over. Hoever je nog kunt rijden hangt per motor configuratie en rechter hand af.
Mijne rijd ong 1:22 met de SC-project uitlaat, dat betekend nog 3liter x 22km is een goeie 60km te gaan.
Rijd je compleet standaard en zeer zuinig dan zou je 3x30km moeten kunnen halen.

Uiteraard kan je ook gewoon tanken wanneer je wilt en is het natuurlijk onzin om hem leeg te moeten rijden. Volgooien dat ding en knallen maar O-)
 
Pruttelt die ook lekker na als je het gas loslaat en bij het terugschakkelen? Uitlaat ziet er gelikt uit in ieder geval!
Ja, dat doet ie zeker. Ben er heel blij mee.

Heb de DB killer eruit geboord en even getest, maar is vrij aso om deze uitlaat zonder DB killer te rijden.. Gaat echt loeihard.. :P
 
Hallo,

Na heel vroeger hier wel is lid te zijn geweest heb ik mij maar weer is aangemeld. Ongeveer 14 jaar geleden heb ik een tijdje Ducati SS 750 nuda gereden. Daarna een hele lange tijd niets en twee jaar geleden een Buell Ulysses gekocht. Uit eindelijk was dat toch niet helemaal wat ik zocht en sinds deze week een zo goed als nieuwe Yam MT-07 gekocht.

Had 220km op de klok staan maar vorige eigenaar vond hem te klein.Super fijne fiets, rijd echt leuk.

Wat me wel al op viel, ik heb hem vol getankt, en het eerste blokje van de meter ging na +_-40km weg, het tweede blokje volgde ongeveer 15km later en zit nu net boven de 100 en blokje drie is nog niet weg. Hebben andere ook deze ervaring met de benzine meter?

Wat kan helpen is de meters van het verbruik te resetten. Volgens mij gebruikt de meter deze informatie om de reserve aan te duiden. Met het rechter knopje bladeren tot je bij de gewenste meter bent en als deze knippert, de rechter knop inhouden tot de meter reset.

Ik heb namelijk al meerdere keren in reserve gereden en telkens een andere hoeveelheid liters erin gegooid.
De ene keer moest ik 10liter bijtanken, de keer erna maar 8 liter.
 
Wat kan helpen is de meters van het verbruik te resetten. Volgens mij gebruikt de meter deze informatie om de reserve aan te duiden. Met het rechter knopje bladeren tot je bij de gewenste meter bent en als deze knippert, de rechter knop inhouden tot de meter reset.

Ik heb namelijk al meerdere keren in reserve gereden en telkens een andere hoeveelheid liters erin gegooid.
De ene keer moest ik 10liter bijtanken, de keer erna maar 8 liter.

Dit zou je dan het beste kunnen doen na iedere tankbeurt?
 
dat doe ik zelf niet. Voor mijn gevoel is het aardig consistent nu ik dat eenmaal gedaan heb.

Daarnaast gebruik ik altijd een dagtrip teller om de kilometers bij te houden. Die reset ik na elke tankbeurt, zodat ik aardig in de gaten kan houden hoe het echt zit. Ik red toch altijd wel 200+ km op een tank, zelfs als ik niet zuinig rijd.
 
Op het moment dat de meter in de tank beneden een vast gesteld pijl komt: (3 liter reserve) begint deze te knipperen. Je weet dan dus altijd dat je nog 3 liter te gaan hebt. De teller gaat dan aangeven hoeveel kilometer je gereden hebt sinds hij de reserve inging en blijft knipperen totdat je getankt hebt (en een klein stukje gereden hebt, dan stopt het knipperen)
Heb nog niet iemand gehoord die (buiten circuit gebruik) een slechter verbruik had dan 1:17. Dus je kan sowieso 50km rijden als ie reserve ingaat.
 
dat doe ik zelf niet. Voor mijn gevoel is het aardig consistent nu ik dat eenmaal gedaan heb.

Daarnaast gebruik ik altijd een dagtrip teller om de kilometers bij te houden. Die reset ik na elke tankbeurt, zodat ik aardig in de gaten kan houden hoe het echt zit. Ik red toch altijd wel 200+ km op een tank, zelfs als ik niet zuinig rijd.
Ik ga het is proberen, toen ik hem kocht stond die op 1/16 ongeveer wat ik redelijk bizar vond. Alle ritjes die ik nu rijd kom ik gemiddeld op 1/22 ongeveer, maar ben dan ook wel erg rustig aan het inrijden. Ben bang dat dat die eerste 200km niet helemaal gedaan is.
 
Als de olie gewoon goed op temperatuur is dan kan je best doorrijden, inrijden wordt veel te voorzichtig mee gedaan. Alleen vermijden dat je constant op hoge toeren rijdt. Beste is afwisselend toerental rijden, dus veel schakelen en optrekken. Af en toe de sporen geven is helemaal niet erg, druk op de zuigers zet de zuigerveren beter ;)
 
Zonder de inrij discussie weer op te rakelen heb ik besloten om het Yamaha instructie boekje te volgen, eerst 1000km tot 5000rpm dan beurtje en de volgende 600km 6000rpm.

Ander vraagje, heeft iemand een goed tip om die prachtige bezine waarschuwingstickets van de tank te halen?
 
Je kunt een föhn gebruiken en hem er dan afhalen of eraf trekken en de lijn resten weghalen. Ik pak meestal een doekje met wat WD-40 :P
 
Zonder de inrij discussie weer op te rakelen heb ik besloten om het Yamaha instructie boekje te volgen, eerst 1000km tot 5000rpm dan beurtje en de volgende 600km 6000rpm.

Ander vraagje, heeft iemand een goed tip om die prachtige bezine waarschuwingstickets van de tank te halen?

Trek je er zo vanaf, rustig eraf halen.
 
Zonder de inrij discussie weer op te rakelen heb ik besloten om het Yamaha instructie boekje te volgen, eerst 1000km tot 5000rpm dan beurtje en de volgende 600km 6000rpm.

Ander vraagje, heeft iemand een goed tip om die prachtige bezine waarschuwingstickets van de tank te halen?

de inrijd instructies in het boekje zijn ook al niet echt "rustig" in rijden, daarbij verbaas ik mij er vaak over hoeveel mensen de adviezen van de fabrikant gewoon negeren, die mensen die het spul ontwikkelen zullen het ook vast niet beter weten.

hetzelfde als het filmpje van een poos terug waarbij ze beide manieren "getest"hebben en vervolgens dingen gaan meten en zeggen dat het allemaal niet zo erg erg is terwijl het behoorlijke slijtage is
 
Na de wijze woorden van @Ghetto Bassie dat ik altijd eerst een goedkoop setje korte rem/koppel hendels bij Ome Ali kon bestellen en als ze bevallen en na verloop van tijd uit elkaar vallen ik altijd nog een duurder setje kon bestellen (thanks 😁) dan toch maar een setje gekocht bij Ome Ali en vandaag (binnen 1 week) binnen gekregen en direct gemonteerd.

Degelijk spul tot nu toe! Iets speling bij het verstel gedeelte maar niet hinderlijk/merkbaar met het rijden.

Zie hier dan ook het resultaat;
1409598
1409599
 
Na de wijze woorden van @Ghetto Bassie dat ik altijd eerst een goedkoop setje korte rem/koppel hendels bij Ome Ali kon bestellen en als ze bevallen en na verloop van tijd uit elkaar vallen ik altijd nog een duurder setje kon bestellen (thanks 😁) dan toch maar een setje gekocht bij Ome Ali en vandaag (binnen 1 week) binnen gekregen en direct gemonteerd.

Degelijk spul tot nu toe! Iets speling bij het verstel gedeelte maar niet hinderlijk/merkbaar met het rijden.

Gaat het om deze? US $29.32 9% OFF|Motocross Nieuwe MT07 2018 Hendel Verstelbare Opvouwbare lever Voor Yamaha MT07 MT 07 FZ 07 FZ07 2014 2018 Verlengen rem Koppeling Hevels-in Hefbomen, Touwen & Kabels van Auto´s & Motoren op Aliexpress.com | Alibaba Groep
 
Je moet best wel wat dingen loshalen voor je erbij kan en ik was nog sleutelmaagd :$

Ik denk dat ik mij ook onder de categorie "sleutelmaagd" mag noemen. Maar het is dus uiteindelijk wel te doen 😜
Ik ben nog in twijfel of ik de richtingaanwijzers wil vervangen voor led. Dit is blijkbaar nog meer werk dus wellicht ook maar eens zo starten.

Zit er ook een kentekenplaat verlichting op? En waar heb je deze gehaald?

Edit;
Ik verwacht deze? US $33.99 |Voor Yamaha MT 07 FZ 07 MT07 FZ07 2013 2019 Motorfiets Achter Kentekenplaathouder Beugel Beugel Tail Tidy fender Eliminator-in Kentekenplaat van Auto´s & Motoren op Aliexpress.com | Alibaba Groep

Zit er iets van een instructie bij of wijst het zich vanzelf?
 
Ik denk dat ik mij ook onder de categorie "sleutelmaagd" mag noemen. Maar het is dus uiteindelijk wel te doen 😜
Ik ben nog in twijfel of ik de richtingaanwijzers wil vervangen voor led. Dit is blijkbaar nog meer werk dus wellicht ook maar eens zo starten.

Zit er ook een kentekenplaat verlichting op? En waar heb je deze gehaald?

Edit;
Ik verwacht deze? US $33.99 |Voor Yamaha MT 07 FZ 07 MT07 FZ07 2013 2019 Motorfiets Achter Kentekenplaathouder Beugel Beugel Tail Tidy fender Eliminator-in Kentekenplaat van Auto´s & Motoren op Aliexpress.com | Alibaba Groep

Zit er iets van een instructie bij of wijst het zich vanzelf?
Ik heb exact die :)

Nee, hij zit in een doos omwikkeld met schuim. Geen boekje, geen papiertje niks.

Ik heb deze gekeken voor ik begon


Deze is namelijk op het 2018/2019 model en die is een heel klein beetje anders dan 14-17

Edit: Het mooie van dit filmpje is dat echt stap voor stap al het loshalen wordt doorgenomen en niet alleen versneld beeld ervan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan