Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar gaan we weer. Zo'n 2 jaar terug waren er al geruchten dat er een XTZ1000 aan zat te komen, nooit gezien.
Nu dit weer, ik geloof er niet zo in eerlijk gezegd:
Een XT 1350 super tenere

En/of een XTC1350 Supermoto

hier voor het hele verhaal.

Laatst bewerkt:
Oke een 1000 gaat nog maar 1350 is toch wel wat veel van het goede.

Geloof er geen zak van. Een V-twin erin? Welk blok dan, dat van de MT01??

Die gast was vreselijk enthousiast bij het openen van deel 1.
Heeft ook al voor 1050 op marktplaats gestaan, maar dr mankeert nogal wat aan geloof ik.

Hij maakt aardig wat reclame voor dit topic in zijn advertentie, moet je die fiets nie af gaan kraken natuurlijk...

Ik heb het toch ook doorgestreept

Maar ff zonder gekheid, het is waarschijnlijk ook niet "TEVEEL" geld maar "VEEL TE WEINIG" is niet helemaal op z'n plaats denk ik.

Samen met de spullen die Baffo nog heeft liggen is er volgens mij best een leuke fiets van te maken voor niet al teveel geld.

Ik heb 't afgelopen weekend ook een "projectje" aangeschaft. In de 2e helft van februari komt ie pas mijn kant op (verhuisbende enzo) maar de koop is al wel gesloten.

XTZ850

Aaah die heb ik ook gezien op internet, vond hem met dat andere kontje wel erg gaaf om te zien. Was net een echte dakar.
Was ook niet te duur volgens mij.
En de juiste kleuren.

Even terugkomend op die XTZ van r01710. In Griekenland wordt een complete set plastic + tank aangeboden in de laatste kleurstelling die er gemaakt is. Ik meen dat ik die "advertentie" (onder: offers)al een jaar geleden ook gezien heb dus die prijs van 700 euro is best bespreekbaar lijkt me.
FF op vakantie en een extra koffer mee terug

Laatst bewerkt:
Aaah die heb ik ook gezien op internet, vond hem met dat andere kontje wel erg gaaf om te zien. Was net een echte dakar.
Was ook niet te duur volgens mij.
En de juiste kleuren.

Deze bedoel je:

Ik weet eerlijk gezegd niet of het korte achterkantje er ook bij zit
Kheb'm nie gezien.
Enneh, niet te duur?
Laten we het er op houden dat de verkoper er geen winst op gemaakt heeft

Yep die bedoel ik, dus jij hebt die gekocht. Toffe fiets.
Ja ik dacht niet dat ie te duur was, met een 850 blok erin en zo. Mooie roestvrijstalen downpipes

Als je dr weer vanaf wil mail je me maar.

Yep die bedoel ik, dus jij hebt die gekocht. Toffe fiets.
Ja ik dacht niet dat ie te duur was, met een 850 blok erin en zo. Mooie roestvrijstalen downpipes

Als je dr weer vanaf wil mail je me maar.

En niet alleen een 850 blok:
-WP veren voor
-Ohlins achter (instelbaar)
-K&N luchtfilters
-Dynojet setje
-RVS uitlaatbochten
-Remus dempertje (ereg leuk geluidje)
-19" voorwiel
-Stalen remleidingen zowel voor als achter
-Alu stuurtje
-acerbis handkappen
-hoge ruit

Dus eigenlijk zo'n beetje alles wat ik ook al op die andere XTZ had + extra's

Laatst bewerkt:
Ik heb 't afgelopen weekend ook een "projectje" aangeschaft. In de 2e helft van februari komt ie pas mijn kant op (verhuisbende enzo) maar de koop is al wel gesloten.

XTZ850
Hoeveel ST's heb je er nou inmiddels? had je er niet ook nog in de schuur liggen? Of is die weg

Is die 850 een 3VD of een 4TX blok, het lijkt me een 3VD, zou ook beter passen bij een ST.

Hoeveel ST's heb je er nou inmiddels? had je er niet ook nog in de schuur liggen? Of is die weg

Nejoh, die is al lang weg. Toen ik met de huidige ST ging rijden was die oude al weg.

Is die 850 een 3VD of een 4TX blok, het lijkt me een 3VD, zou ook beter passen bij een ST.

Dat blok is een verhaal appart. Het is geen echte 3VD meer, maar ook geen 4TX.
Het is een 360o motor die omgebouwd is naar een 270o .
Nieuwe(!) assen in een ander hoek dus.
Als code staat er in het carter trouwens 4EP , had ik ook nog nooit van gehoord.

4EP, das tog TDM? of ben ik abuis. Ik d8 dat er een TRX blok in zat, of is dat hetzelfde blok

TRX blok? neehoor, ik denk dat je nu even abuis bent idd. Ik heb een tijdje terug wel een keer een afbeelding geplaats van een XTZ850TRX mss haal je die 2 nu door elkaar

En die code: 4EP dat is idd TDM maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die code nog niet eerder in verband gebracht had met de TDM. In het Haynes boek staan ook alleen:
3LD = XTZ 1989-1995
3VD = TDM 1991-1995
4TX = TDM 1996-1999
4UN = TRX 1996-1999
Met google komt wel naar voren dat 4EP wel voor de TDM850 is maar eigenlijk alleen op Japanse en Rusische sites voorkomt.

TRX blok? neehoor, ik denk dat je nu even abuis bent idd. Ik heb een tijdje terug wel een keer een afbeelding geplaats van een XTZ850TRX mss haal je die 2 nu door elkaar
idd, die haal ik waarschijnlijk door mekaar
En die code: 4EP dat is idd TDM maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die code nog niet eerder in verband gebracht had met de TDM.
weet je nog die parts die ik uit engeland heb gehaald? daar zat ook iets van een 4EP bij, weet niet exact meer wat, oliepomp ofzow, zal es checken. (als ik het nog heb iig)

Hierook nog 1 in de blauw/geel/wit kleur voor een 10tje.

3ldre bedankt voor de tip. mijn linker zijkap was kapot en nu heb ik een nieuwe! zijkap voor inderdaad een tientje! (jammer dat de verzendkosten 15 euro waren haha)
maar ja kleinigheid hollie altied.

verdomd makkelijk en leuk zo'n forum.

nogmaals mijn dank.

Hé grolschdrinker (ik ook trouwens), ben jij toevallig diegene die me een week of twee geleden had gebeld over olie verversen? Is het nog allemaal gelukt?

Ha, jij was het dus.

Ik had er al spijt van dat ik de link hier geplaatst had. Ik heb straks ook zo'n kleurstelling dus dacht dat het voor die prijs wel een leuke reserve zou zijn. Ik had dus ook al gemaild.
Kreeg ik een mailtje terug dat ie net die dag verstuurd zou worden naar een "collega" van me uit NL.
Ik had al zo'n vermoeden dat het iemand van hier zou zijn.

Naja, bij jou was ie stuk dus had je 'm ook harder nodig, veel plezier ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.