XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Ik vraag me af waarom er weinig superteneres te koop zijn met meer dan 40.000 km op de teller.

Duidt dit erop dat ze versleten zijn dan?

Sorry als ik hier mensen mee beledig maar ik ben op zoek naar een betrouwbare, degelijke en sterke allroad en mijn oog is gevallen op de supertenere. Maar ik heb een hekel aan sleutelen en nog een veel grotere hekel aan stilstaan.

Kan iemand mijn verhaal ontkrachten of bevestigen?

Hoi,
Ik vraag me af waarom er weinig superteneres te koop zijn met meer dan 40.000 km op de teller.

Duidt dit erop dat ze versleten zijn dan?

Sorry als ik hier mensen mee beledig maar ik ben op zoek naar een betrouwbare, degelijke en sterke allroad en mijn oog is gevallen op de supertenere. Maar ik heb een hekel aan sleutelen en nog een veel grotere hekel aan stilstaan.

Kan iemand mijn verhaal ontkrachten of bevestigen?

Volgens mij duidt dit er meer op dat niemand graag afstand doet van z'n Super O-)

Juist diegene met een lage km-stand zijn niet goed genoeg benut om te ontdekken dat het een geweldige fiets is. })

Maareh, ff zonder gein, de super heeft een hele sterke motor die echt wel hoge km-standen aankan. Als je het oliepeil normaal in de gaten houdt heb je er verders weinig omkijken naar. M'n huidige zit nu op de 100.000km en m'n vorige zat al tegen de 200.000km aan.

Laatst bewerkt:
Duidt er alleen op dat mensen ze of niet durven aanbieden want/of mensen ze dan niet durven kopen, vanwege een getalletje zonder stil te staan bij hoe goed/sterk een motorfiets is, behalve BMW's dan, lijkt t (en dat is zowel voor motoren in t algemeen de ene kant op en BMW's de andere kant op niet altijd terecht)
Ik zou trouwens huiveriger zijn voor een motor met -weinig- km's dan met meer/veel km's

Laatst bewerkt:
Heb mezelf van de lijst gehaald, bij goedkope motor.nl ben ik 30 euro meer kwijt per set maar dan incl. montage.
Hierbij het mailtje wat ik van ze terug heb gekregen, misschien dus ook wel interesant voor jullie.

Hallo,

Hierbij de prijzen van de door jou gevraagde banden:

Metzeler Tourance:
90/90-21: 63 euro
120/90-17: 78 euro

Achterband is momenteel niet voorradig, heb evt wel een achterband in de maat 130/80-17 voorradig, past in de meeste gevallen ook, deze kost 75 euro.

Montage op de motor kost 5 euro per velg, afvoer oude band kost 2,50 euro.
Kom je dus met de motor voor 2 banden dan komt er in totaal, op de genoemde prijzen van de banden, 15 euro bij.

Montage is evt ook mogelijk in de avonduren.
We werken vanuit huis en alleen op afspraak.

Laat maar weten of je geintersseerd bent.

Groetjes Kitty

www.goedkopemotor.nl

Voor de metzeler Tourance lijkt goedkopemotor een voordelig alternatief, ik heb geïnformeerd ook voor de anakees en hier de reactie:

" Hierbij de prijzen van de door jou gevraagde banden:
Michelin Anakee 140/70-17: 108 euro
Michelin Anakee 90/90-21: 83 euro

Van welke productiedatum deze banden zijn weet ik niet, ik heb ze nl niet liggen, moet ze bestellen, komen dus vers van de fabriek af, geen oude voorraad ofzo.
Ik neem aan dat de banden ergens vorig jaar gefabriceerd zullen zijn.

Binnenbanden liggen qua prijs zo rond de 12,50 euro, maar is niet altijd nodig om ze te vervangen.
Binnenbanden hebben we meestal wel voorradig.

Montage op een losse velg is gratis, montage op de motor kost 5 euro per velg, afvoer oude banden kost 2,50 euro per band.
We werken vanuit huis en alleen op afspraak. "

Voor de anakees is roadamoto toch wel flink voordeliger, als je met meerdere bestelt en zelfs als je alleen bestelt. Ook biba's zijn voordeliger bij roadamoto. Een bijkomend voordeel van goedkopemotor is de lage montageprijs.

Laatst bewerkt:
Ik zal mijn XTZ ook maar eens laten zien.

Ik heb 'm sinds augustus, heeft zo'n 65.000 km op de teller en bevalt erg goed.
De koppeling moet ik nog maar eens bekijken als ik dat hier zo lees.
full

Ik zal mijn XTZ ook maar eens laten zien.

Ik heb 'm sinds augustus, heeft zo'n 65.000 km op de teller en bevalt erg goed.
De koppeling moet ik nog maar eens bekijken als ik dat hier zo lees.[afbeelding]

Ziet er idd leuk uit in deze kleuren. Jammer van die steiger achterop :+

:9~ :9~ Oh precies de kleurstelling die ik ook wil :9~ :9~~

Blijven zoeken, niet overhaasten en je vind er vanzelf 1. :Y

op www.viavia.nl staat een blauwe (geen foto, maar zoveel blauwe types zijn er nie uitgebracht) aangeboden met 20k op de teller. Btje hoge prijs maar je kan es informeren natuurlijk....

op www.viavia.nl staat een blauwe (geen foto, maar zoveel blauwe types zijn er nie uitgebracht) aangeboden met 20k op de teller. Btje hoge prijs maar je kan es informeren natuurlijk....

Dat is een 91er dus deze waarschijnlijk:
XTZ-farb-91-bl.gif

die met dat blauw/wit/geel is een 89er.

Laatst bewerkt:
Dat is een 91er dus deze waarschijnlijk:
[afbeelding]
die met dat blauw/wit/geel is een 89er.
true, true. wist het bouwjaar nie meer, alleen blauw en de prijs stonden me nog bij van die advertentie.
91'er is qua kleur ongeveer tegenovergesteld van de 89'er, dus eigenlijk meer wit met blauw toch dan vind ik

precies wat ik dacht *D

Een collega van mijn vader had 'm te koop en ik was in één keer verliefd terwijl ik daarvoor nauwelijks interesse had in all-roads. Maar ik ben nu totaal verkocht, lekker hoog, veel overzicht en erg wendbaar (en een lekker kontje :P ).

En die steiger achterop, die gaat er nog wel af denk ik. Ik gebruik de koffers zo weinig maar aan de andere kant is het wel erg handig als ik ze een keer nodig heb.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de 1989 uitgave van de XTZ echt op weg een collectersitem te worden, als ie dat niet al is. Het is in elk geval de favoriet van de meeste hier geloof ik.

3LDré vind het dan ook heel niet erg dat als er straks ook zo 1 in z'n schuurtje staat O-)

Laatst bewerkt:
Het gaat me niet zo zeer om een 89er maar om twee kleurstellingen.

Deze:
02_24.JPG

of die kleurstelling die Bogadde heeft.

Iig die met die zwarte velgen erin :Y :9~

Laatst bewerkt:
Oke, ik ben op XTZ gebied leek , dacht dat er ook nog 89ers waren met alu kleur velgen.

Maar dit zijn ze idd, prachtig toch.

Die witte die staan geregeld te koop in Duitsland, misschien dat dat nog iets is.
Ligt er een beetje aan wat er verder nog overheen komt aan extra kosten.

:]

Oke, ik ben op XTZ gebied leek , dacht dat er ook nog 89ers waren met alu kleur velgen.

Maar dit zijn ze idd, prachtig toch.

Die witte die staan geregeld te koop in Duitsland, misschien dat dat nog iets is.
Ligt er een beetje aan wat er verder nog overheen komt aan extra kosten.

:]

Er is idd nog een derde '89 uitvoering zonder zwarte velgen maar die plaats ik hier niet :+ :W
Een stukkie terug in dit topic hebben we het ook nog gehad over uit het buitenland halen, staat ook in de startpost gelinkt. Reken op ong. 300 euro totaal. En idd die wit rood geel is ook erg leuk, zie je in NL niet zo gek veel volgens mij.

En die duitsers weten er wel altijd wat leuks van te maken
2f349c3dc762db2ace33f1a0de88afa4

(dit is de XTZ850TRX van Jurgen waarvan ik overwoog een 850 TDM blok te kopen)

Laatst bewerkt:
vond je mijne nie mooi dan?? ;(

Nou, vooruit dan, speciaal voor Diesmer. })
De 3e uitvoering van 1989:
XTZ-farb-89-gr.gif

Mooi he? ;)

Ikzit me net te bedenken waarom die 2 met de zwarte velgen zo in de smaak vallen. Het zijn echt speelgoedkleurtjes :Y *O*

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan