Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoorde dat die stonemasters best fijn zijn. Ook voor op de weg en best slijtvast, maar die van jou zag er behoorlijk vierkant uit.

Maar ik hou er dan ook geen enkele rekening mee dat ik noppen onder m'n machine heb bij het optrekken én de band was al vierkant toen ik hem kreeg.
De MT21 vind ik beter omdat het profioel ronder is. Is ook nog steeds geen enduro of crossband en is bovendien straatlegaal.

De stonemaster begint zijn leven al redelijk vierkant:


En de MT21 wat ronder:
 
@Prodrive en Ivokim, jullie krijgen later deze week het bedrag teruggestort. Volgend jaar weer een kans!

Hou maar in de kas. Drink er een biertje van met dit warme weer ofzo. Of geef anders maar aan de eerste de beste collectant.
 
heb je 't probleem al gevonden, check anders de stekkerverbinding v/d pickuppspoel.
daar kan speling in zitten succes hippie

Bedankt voor de tip. Zal dat even controleren. Heb donderdag een dagje vrij genomen om ea te checken. Flauwe is dat ie het nu wel doet dus.... Heb dit in het begin eerder gehad, maar dacht toen dat het aan de tankontluchting lag. De dop toen helemaal schoongemaakt en daarna ruim 500km zonder problemen gereden.... Nu dus weer zo stotterend uitgegaan. Zal echt even moeten zoeken. Vreemde is dat ie voor de rest als een zonnetje loopt.
 
Gedverdemme, stelletje eikels

Jaa Hengelooooo. haha, reed ik vroeger nog de clubcrosjes in de toen nog bromfietsklasse, op de woensdag middag, ik ga naar Spanje verhuizen, omgeving San Sebastian, laat maar horen als je in de buurt bent...

Ah, vanaf wanneer zit je daar? Hele grote kans dat ik aan het eind van de zomer die kant op ga.
T63 is een flut band voor in het terrein en zeker hier in het zand.En voor op stenen/harde ondergrond is het karcas te slap :-)!Je kan hem vergelijken met de TKC80 die kwalitatief beter is en wordt die gebruikt door bijna elke globetrotter.
Ik vind het een erg relaxte band. Net even wat beter offroad dan de TKC, maar de TKC is wel een stuk slijtvaster.


Onder welke omstandigheden viel hij precies uit?
 
Laatst bewerkt:
Onder welke omstandigheden viel hij precies uit?

Tijdens het rijden 'happert' ie een beetje, een soort schokje gat er dan door de motor heen. Echt heel kort als een soort hikje. Dan op een gegeven moment na een rotonde (dus bij een gas los situatie) valt ie uit, met zo'n geluid alsof de benzine op is.
Daarna start de motor nog wel, maar slaat niet meer aan. Herhaaldelijk starten resulteert in een benzinelucht (ergo, er komt peut in de kamers).
Heb dit ooit dus eerder gehad, maar de S10 deedt het daarna weer gewoon. Ben bang dat er niks anders opzit dat de hele kabelboom stukje voor stukje na te pluizen....
 

Heel interessant, ik heb ook vraagtekens bij dat schuin plaatsen. Er zit wel wat in dat de horizontale stand gecompenseerd kan worden maar volgens mij is het nu wel over gecompenseerd en dan is het middel erger dan de kwaal.
 
En hoe zit het met de afstelling van je carbs?

Als hij te rijk loopt (zoals die van mij doet), dan kan het nog wel eens voorkomen dat de bougies door gaan slaan. In principe zijn ze dan stuk, maar als ze schoongemaakt worden dan willen ze het nog wel weer eens gaan doen, totdat ze weer vies zijn door het rijke mengsel.
 

Ik heb de twee draden naar de zijstandaard allebei afgeknipt en samen in een oogschoen gedaan, deze gewoon op het Frame vastgezet met een M6 bout zodat het meteen goed aan massa ligt. Je hebt nu geen zijstandaard beveiliging meer en de ontsteking werkt gewoon altijd als kontakt aan is, de start blokkering op netraal en koppeling werkt nog wel. Feitelijk gaat er alleen maar om dat de TCI +12V krijgt en een goede massa aansluiting heeft plus de blokkeer draad (zwart/wit) welke aan massa moet liggen.
 

ontluchting van de tank?

zie op ongeveer 4/5 naar beneden scrollen
http://home.euphonynet.be/xtz750supertenere_be/tips1.html

testen door na stoppen van de motor de tankdop te lossen en weer vast te draaien, dan 5 `a 10 minuten wachten tot de zwaartekracht de peut naar de carbs heeft doen zakken en weer starten.

ipv 5 minuten wachten kun je ook de startmotor een paar keer laten rondgaan, 1 minuut wachten en daarna starten.
 
T63 is een flut band voor in het terrein en zeker hier in het zand.En voor op stenen/harde ondergrond is het karcas te slap :-)!Je kan hem vergelijken met de TKC80 die kwalitatief beter is en wordt die gebruikt door bijna elke globetrotter.
TKC80 vind ik persoonlijk best duur en aangezien een collega nu voor de 2de keer deze eronder heeft liggen en maar ongeveer 3 a 4k km erop rijd vind ik het erg zonde
 
T63 slecht in het zand? Na ik dacht wil je voor zand een grove lage nop, voldoet de T63 aan. Slijtage met de ST icm noppenband is altijd het probleem, zoveel vermogen op maar klein beetje rubber.
 
Klopt hij is ook best prijzig daar ben ik het zeker mee eens.Maar de band is wel goed zeker op gravel en in het zand dan gaat het nog net.Maar op asfalt heeft ie dan ook nog voldoende grip ook in de regen zodat je geen schrik momenten hebt ;-).
Ik reed er gemakkelijk 7000 km mee met volle bepakking..Ik rij 70% op de weg en 30% off road.Hoofd zakelijk in zuid-europa.
De TKC80 heeft een heel sterk karkas en dat merk je al als je de band erom wil leggen.Een groot verschil met de T63 die een heel stuk slapper is
Als je alleen maar op de weg rijd dan moet je ook heen type band hebben zoals de TKC80 of T63.

Als je met een T63 of een TKC80 hoofzakelijk volgas rijd in het terrijn dan slijten die banden als een gek door de vele wielspin,dan vind ik 3 a 4K voor een band een goed resultaat.
 
Banden, altijd leuk.
Ik heb nu voor op de weg de conti trail attacks. Mooie band, maar ik rij er minder speels mee dan op m'n slap opgeblazen noppen. Ik heb geen idee hoe dat komt. Lijkt erop alsof ik met noppen wat baldadiger wordt. Psychologie is een raar iets.
 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar ben bang dat dit het niet is. Heb namelijk pasgeleden (bij hetzelfde probleempje) al eens de tankdop ontleed en helemaal schoongemaakt. Stond zelfs in de verleiding een extra gaatje erin te maken.... Daarna was probleem wel weg voor een goede 600km. Maar afgelopen weekend dacht ik dus dat dit hetzelfde euvel was, heb de dop eraf gehaald (los erop gelegd) en heb op m'n gemak een sigaartje gerookt. Na een 15min geprobeerd en geen polf, wel een sterke benzinelucht.
 

Zou kunnen, moet ik ze even bekijken. Maar dat verklaart niet waarom de ANWB meneer geen 'vonk' kreeg op zijn inductiemeter op de bougiekabel
 
Zou kunnen, moet ik ze even bekijken. Maar dat verklaart niet waarom de ANWB meneer geen 'vonk' kreeg op zijn inductiemeter op de bougiekabel

Mijn motor lijkt hetzelfde te hebben. Hij start prima als hij koud is, maar als hij warm uitvalt(bij stationair draaien) krijg ik hem niet meer gestart. Ik heb hem daarna op de testbank gehad om de carb af te laten stellen. De carb bleek toen niet zo verkeerd te staan, en met de startmotor van de testbank starte mijn fiets, warm, zonder problemen.
Het lijkt dus dat mijn startmotor te veel stroom wegtrekt waardoor er geen energie is voor een vonk(bij warme motor). Ik heb de bobine, accu en gelijkrichter vervangen, maar dat heeft tot nu toe niks opgeleverd. Ik heb het nog niet opgelost, misschien zit het in de dynamo of bedrading.
 
Trouwens, er is ook een loterij georganiseerd door onze Engelse S10 vrienden. Met interessante te winnen yamaha artikelen.
STN Workshop Meet Raffle .
Right as I have discussed earlier, the 2012 Super Tenere workshop meet is going to be taking place in the first week of June. As with tradition the forum chooses a worthy charity to donate too, and this year we have chosen Kent Air Ambulance.
The way we have decided to do this is by holding a raffle. The funds that are made from the sale of raffle tickets will go in part to help fund the meet and Kent Air Ambulance. We have contacted various businesses who have generously donated items for this cause. I would like to take this opportunity to thank all those who have donated, and they are in no order of preference:

Yamaha Clock
Yamaha 50th Jersey
yamaha lanyards with key rings
Yamaha Mug 50th
Bikevis cree running lights
Continental tyres caps
Continental tyres Fleece
Continental tyres multi colour pens
Continental Glasses
Bling lights
Vehicle wiring products
Heavy duties centre stand
Heavy duties adventure crash bars
Heavy duties crash bars
Dakar watch
Adventure Bike Parts
XT1200z Camel Toe
XTZ 750 Camel Toe X 3
Adventure bike rider 1 years subscription to their magazine
Touratech TBA

The raffle tickets are to be sold as follows:
1 Ticket = £1
2 Tickets = £2
3 Tickets = £3
4 Tickets = £4
5 Tickets = £5 + 1 ticket free
10 Tickets = £10 + 2 tickets free
15 Tickets = £15 + 3 tickets free
20 Tickets = £20 + 5 tickets free
and can be paid through PayPal. The raffle will be drawn at the meet in June and all winners items can either be collected at the meet or i will post it to them after receiving their address and payment for the postage. I will be able to get reduced postage rates so hopefully wont cost to much.
Some of the items that are in the raffle are crash bars, Centre stand, electrical repair kit, running lights, fog lights, t-shirts, sunglasses, and plenty more so please support this worthy cause.

Please make payments via PayPal Button and in the notes can you please put your name and contact number so if you win then i can contact you to get your address.

You can also use the PayPal Button to pay £20 Meet attendance fee, just select Meet Attendance Fee on the dropdown. If you wish to buy raffle tickets and pay the attendance fee you will have to go through the checkout proceedure twice.




--------------------------------------------------------------------------------
Zie super-tenere.net -&nbspThis website is for sale! -&nbspsuper-tenere Resources and Information.
 
Zit er aan te denken om die van mij weg te doen. Bouwjaar1996, 56dkm. Kleine schade rechts op de tank, geen deuk maar een schaafplek nog van de vorige eigenaar. Zgan heidenaus K60 scout. Misschien dat hier iemand interesse heeft. Vaste prijs €1500, hij staat nog niet op marktplaats oid.

O ja, inmiddels voorzien van Acerbis handkappen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.