Ik hoorde dat die stonemasters best fijn zijn. Ook voor op de weg en best slijtvast, maar die van jou zag er behoorlijk vierkant uit.
@Prodrive en Ivokim, jullie krijgen later deze week het bedrag teruggestort. Volgend jaar weer een kans!
heb je 't probleem al gevonden, check anders de stekkerverbinding v/d pickuppspoel.
daar kan speling in zitten succes hippie
Gedverdemme, stelletje eikelsNa dit fantastische weekend kom ik thuis met een grote domper:
Één of andere aaasssooooooo heeft geprobeerd m'n oude bestelbus te jatten....
Deurslot en dashboard vernield !! Achterlijk gewoon..... de radio lieten ze gewoon zitten... ze wilden echt de bus hebben... terwijl die er nou niet bepaald netjes uit ziet.....
Gelukkig is de Super lekker in orde...
[afbeelding]
Jaa Hengelooooo. haha, reed ik vroeger nog de clubcrosjes in de toen nog bromfietsklasse, op de woensdag middag, ik ga naar Spanje verhuizen, omgeving San Sebastian, laat maar horen als je in de buurt bent...
Ik vind het een erg relaxte band. Net even wat beter offroad dan de TKC, maar de TKC is wel een stuk slijtvaster.T63 is een flut band voor in het terrein en zeker hier in het zand.En voor op stenen/harde ondergrond is het karcas te slap :-)!Je kan hem vergelijken met de TKC80 die kwalitatief beter is en wordt die gebruikt door bijna elke globetrotter.
Bedankt voor de tip. Zal dat even controleren. Heb donderdag een dagje vrij genomen om ea te checken. Flauwe is dat ie het nu wel doet dus.... Heb dit in het begin eerder gehad, maar dacht toen dat het aan de tankontluchting lag. De dop toen helemaal schoongemaakt en daarna ruim 500km zonder problemen gereden.... Nu dus weer zo stotterend uitgegaan. Zal echt even moeten zoeken. Vreemde is dat ie voor de rest als een zonnetje loopt.
Onder welke omstandigheden viel hij precies uit?
Ha, dat dacht jij maar:
[afbeelding]
Ook het plastic van de gasschuif moet even goed gechecked worden. En dan met name daar waar de naald er doorheen steekt. Als de naald teveel heen en weer kan bewegen creeert deze steeds meer ruimte door het gat in de gasschuif groter te maken. Niet echt wenselijk.
Dit is wat ik gedaan heb:
[afbeelding]
1e is de standaard situatie, ik heb me laten vertellen dat dit schuin plaatsen van de naald een compensatie zou zijn voor het feit dat de naald anders, door de manier waarop de carbs geplaatst zijn, naar beneden gaat hangen. of dit waar is
2e is met een afgevlakte kant aan het originele ringetje , deze methode wordt, naar verluid, veel door onze TDM broeders toegepast.
3e is een variant op de 2e met m'n eigen gemaakte ring met een getrapt deel (afgedankte gasschuif aan stukken gezaagd) Dit met het idee dat 1 ring stabieler is dan 2.
Tijdens het rijden 'happert' ie een beetje, een soort schokje gat er dan door de motor heen. Echt heel kort als een soort hikje. Dan op een gegeven moment na een rotonde (dus bij een gas los situatie) valt ie uit, met zo'n geluid alsof de benzine op is.
Daarna start de motor nog wel, maar slaat niet meer aan. Herhaaldelijk starten resulteert in een benzinelucht (ergo, er komt peut in de kamers).
Heb dit ooit dus eerder gehad, maar de S10 deedt het daarna weer gewoon. Ben bang dat er niks anders opzit dat de hele kabelboom stukje voor stukje na te pluizen....
Tijdens het rijden 'happert' ie een beetje, een soort schokje gat er dan door de motor heen. Echt heel kort als een soort hikje. Dan op een gegeven moment na een rotonde (dus bij een gas los situatie) valt ie uit, met zo'n geluid alsof de benzine op is.
Daarna start de motor nog wel, maar slaat niet meer aan. Herhaaldelijk starten resulteert in een benzinelucht (ergo, er komt peut in de kamers).
Heb dit ooit dus eerder gehad, maar de S10 deedt het daarna weer gewoon. Ben bang dat er niks anders opzit dat de hele kabelboom stukje voor stukje na te pluizen....
TKC80 vind ik persoonlijk best duur en aangezien een collega nu voor de 2de keer deze eronder heeft liggen en maar ongeveer 3 a 4k km erop rijd vind ik het erg zondeT63 is een flut band voor in het terrein en zeker hier in het zand.En voor op stenen/harde ondergrond is het karcas te slap :-)!Je kan hem vergelijken met de TKC80 die kwalitatief beter is en wordt die gebruikt door bijna elke globetrotter.
Normaal zitten daar de veiligheids schakelaars tussen.zwart/wit moet toch niet aan massa liggen?
ontluchting van de tank?
zie op ongeveer 4/5 naar beneden scrollen
http://home.euphonynet.be/xtz750supertenere_be/tips1.html
testen door na stoppen van de motor de tankdop te lossen en weer vast te draaien, dan 5 `a 10 minuten wachten tot de zwaartekracht de peut naar de carbs heeft doen zakken en weer starten.
ipv 5 minuten wachten kun je ook de startmotor een paar keer laten rondgaan, 1 minuut wachten en daarna starten.
En hoe zit het met de afstelling van je carbs?
Als hij te rijk loopt (zoals die van mij doet), dan kan het nog wel eens voorkomen dat de bougies door gaan slaan. In principe zijn ze dan stuk, maar als ze schoongemaakt worden dan willen ze het nog wel weer eens gaan doen, totdat ze weer vies zijn door het rijke mengsel.
Ah, ok, dan is dat het inderdaad nietZou kunnen, moet ik ze even bekijken. Maar dat verklaart niet waarom de ANWB meneer geen 'vonk' kreeg op zijn inductiemeter op de bougiekabel
Zou kunnen, moet ik ze even bekijken. Maar dat verklaart niet waarom de ANWB meneer geen 'vonk' kreeg op zijn inductiemeter op de bougiekabel
Met die geweldige zandkuil.