Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
ruig???? ik heb de mijn 1 keer plat gelegd en dat was omdat ik in z'n 3 het talluut op ging en hem in groef bovenaan Maar schade helemaal niets

en als je met 3 of 4 man bent trek je hem er zo uit. De GS rijder is heeel voorzichtig met z'n beemer dus dont worry. Zal meer een beetje berm rijden en een hoog gras rondje worden
 
Denk dat mijn xt600 meer mijn enduro-vriend is.

Maar een onverhard paadje met de st heb ik geen probleem mee.
Echter in het mulle zand leg ik het af.

nice vessie trouwens, moet ik ook nog eens kopen.
En crosslaarsen goeie helm, enz enz enz.
Zo`n ruggebinder (niergordel) heb ik gelukkig al anders lag ik al tig keer in de lappenmand.
 
Ik had een tijdje terug ook een probleem met m'n Rev-it motorjas. De drukkertjes waarmee de voering/liner in de jas zit zijn op een heel dun stukkie stof vastgezet. Die is er dus ook vrij snel uitgescheurd. Op de beurs in Utrecht heb ik destijds met iemand bij de rev-it stand mijn beklag gedaan over de beroerde constructie. Wat bleek nou, het is een bij hunnie bekende productie fout en ik kon dan ook via m'n dealer een nieuwe verbeterde voering/liner krijgen

Ben er dus mee naar Motozoom gegaan waar de jas ooit gekocht was en het hele verhaal uitgelegd. Ik kon m'n jas daar achterlaten en dan zou ie opgestuurd worden naar rev-it. Ik zou 'm dan wel zo'n 4 tot 6 weken kwijt zijn
Ja, laat maar dan......
Mailtje gestuurd naar rev-it met als reactie dat ik maar even de maat en m'n adres door moest geven en een paar dagen later had ik een nieuwe liner via de post

Goeie service bestaat dus nog wel.
Mischien voor Nomiis ook een idee om Difi te mailen?
 
Laatst bewerkt:


Ok, ik ben overtuigd!
 
Ik heb wel een Remus Romulus voor je. Is ook niet echt heel erg stil maar wel met een E-keur volgens mij wel stiller als de produro sport. Past op de voorlinkpijp van de produro.

Je hebt een PM
 
Nieuwe spanningsregelaar binnen een dag binnen. Snelle jongens daar bij Seccema. Kameel starte direct. Ik heb de meter eraan gehangen. Bij de vorige situatie gaf ie 12,9 volt laadspanning aan, nu 13,9. Na een dag stilstand zit er nog 12,68 volt in, dus dat ziet er goed uit.

Iemand nog een versleten SR kopen?
 
Over snelle levering gesproken.

Gisterenavond inktpatronen voor de printer besteld bij 123inkt.nl, vanmorgen kwam TNT al voorrijden.

Wat een ongelooflijk snelle service, geweldig.
 
R-daal is voor mij ook goed te doen
Binnen kort komen er 2 maatjes langs om weer eens te rijden hier. 1 1200 GS en 1 Big
Zie filmpje
misschien dat je dan ook mee kan/wilt...
moek je ff Pben als we gaan?
Hoi Thug,
Wat voor camera'tje is dat? Beelden zijn goed te doen kwa kwaliteit.
 
Damn!
Mijn accu laadt niet meer bij.
waarschijnlijk de SR, Het wordt m'n erste nieuwe...
 
Damn!
Mijn accu laadt niet meer bij.
waarschijnlijk de SR, Het wordt m'n erste nieuwe...

Wat is er namelijk gebeurd:
Bij de dealert zijn ze op zoek gegaan naar de herkomst van de oliedruppels. (Nu nog maar minimaal overigens). Daarvoor hebben ze hem (met dubbele koplamp brandend) een dik uur laten draaien op stationair toerental. Toen ik hem op ging halen was de peut er uit.

Ik zit even te filosoferen.
Mijn laadspanning is niks bij stationair toeren, maar dan heb ik ook 2 grote koplampen aan.
Bij koplampen uit geeft hij ongeveer 13 volt aan bij wat gas.
Het WPHB geeft 14V nominal output @ 5000 rpm aan. (wellicht is dat al voldoende??)

Of mijn SR maakt vlakt de spanning te veel af (en ik weet niet of dat ooit gebeurd) of mijn stator output is te zwak. (Dus aan vervanging toe). Er komt nog handschoenverwarming bij deze winter (75 Watt), dus het systeem moet voldoende vermogen afgeven.

Maarrrrr, kan het ook in de bedrading zitten? Kan er zo veel lekstroom zijn dat de accu niet meer bij laadt?
kanttekening daarbij is namelijk dat een volle accu niet leegloopt als de motor uit is.

Graag jullie ervaring. Nu staat hij nog bij de dealer, maar ik moet het eigenlijk zelf gaan oplossen vind ik.
 
Laatst bewerkt:

Mijn electro-knobbel is niet echt goed ontwikkeld maar ik heb het vermoeden dat het vermogen van een dynamo afhankelijk is van het aantal RPM dat hij draait. Volgens mij doet de XTZ dynamo 20A @14V @ 5000RPM, wat neer komt op 280 W. Ik kan me goed voorstellen dat de stroom die hij kan leveren bij stationair toerental zo ver inzakt dat bij de belasting van de twee koplampen de spanning beneden de laadspanning zakt.
Maar nogmaals, dat is puur een gevoel (en aangezien dat gevoel vergezelt wordt door een vrolijk hamerende kabouter in mijn hoofd is het niet direct een betrouwbare raadgever).
Maar ik zou dus gewoon even de boel opladen en je laadspanning meten (direct op de SR) bij 5000rpm. Ook kun je vrij makkelijk de stroom uit de dynamo meten.
 
Die XTZ-rijders toch

Maar het snijdt wel hout. Ik dacht er ook al aan, maar ik las dat de stator 14 V keer 25A output heeft. Dat is 350 watt (als hij nieuw is).
Laat er 100 Watt af zijn door ouderdom en lekstroompjes, dan hou ik nog 250 Watt over.
En dan heb ik 110 Watt voor de verlichting voor en 50 Watt voor bijvoorbeeld achterlichten, cockpit en neutraal lampje en de ontsteking zal nog wat vragen.
Bij stationair kan dat inderdaad nog steeds een probleem worden.

Eerst de motor terug en dan ga ik inderdaad de output rechstreeks van de SR meten.
Thanks voor je (katerige) bijdrage!
 
Stationair minsten 13.5 oid met koplampen en verwarming uit. Zoals ik al zei, ik had 12.9 en met koplampen aan zakt ie naar 12.5 en dan is de prik er na twee uur rijden uit. Na vernieuwen geeft die van mij 13.9 bij stationair. Meet ook je accu na. Je dynamo kan je nameten op de kabels die naar de sr gaan, bij een draaiende motor moet je dan ook op minsten 13.5 v laadspanning zitten.

Check direct ook je accu, na een kapotte SR of dynamo kan de accu zijn overleden.
 
gister mijn gasnaalden en buizen vervangen,

mijn St draait weer als een zonnetje, naar mijn idee reageert hij beter op het gas (kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk).

nu nog eens een tank leegrijden om te kijken of het verbruik van 1:13 beter is geworden.
(vandaag maar even niet, mijn duikpak heb ik uitgeleend )

maar, geen boutjes/schroefjes over en hij startte zonder problemen, het begint iig goed.

ben benieuwd
 
Idem, daarbij vraag ik me af of de st off-road niet veel te zwaar is voor mij?


T`is wel een leuke speeltuin daar.
Afgelopen zaterdag met de 600 gespeeld in die contreien, erg leuk.

als ik het zo lees heb je vaker offroad gereden en dan mag deze rit ook zeker
geen probleem geven omdat deze speciaal uitgezet is voor (middel)zware motoren.
als de super ten afrika twin etc
uiteraard zitten er makkelijke en meer pittige pasages in.

rene
 
baal er flink van dat ik niet kan

hopelijk mag ik ook mee met het deeltje 2, want ik begreep dat die er misschien wel aan zat te komen
 
Afgelopen week een niet-lopende Super gekocht. Was voor de winter rijdend weggezet, eerst waren olie en luchtfilter nog vervangen, maar van het voorjaar startte hij niet. De vorige eigenaar maakte zich er niet zo druk om, want hij had meerdere motoren. Maar uiteindelijk verkocht hij hem toch. Na het grondig schoonmaken van de elektrische contacten had ik hem vanmiddag lopend. Wel op de oto accu, want de eigen accu ziet er als nieuw uit maar is toch overleden.

Mag wel even gepoetst worden, zit vol zwarte strepen:



Met wat schuifschade links:
 


is ie voor de verkoop? Weet er misschien wel iemand voor anders
 
Laatst bewerkt:
beste heren
Omdat de firma waar ik ga bestellen niet de nrs aanhoud van Yamaha heb ik de volgende vragen,misschien kunnen jullie mij helpen??

Weet iemand toevallig de diameter van de dynamo van een 1992 Ld ?
En de spanningsregelaar met 2 of 4 polen of zoiest (elektronika heb ik geen kaas van gegeten)???

Thanks ! gr Dal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.