XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha! *D

ik heb um weg bij HPS motoren in hoornsterzwaag..

Die reviseren allemaal tdm/trx blokken.. hebben ook de wereld aan onderdelen liggen!

een blok van een sloop motor kost €750..

revisieblok kost €1250 :$
ok, dan heb je een compleet blok met kabelboom enz toch? Zit er dan ook nog iets van garantie op (loop garantie of mocht ie binnen 1000 km kapot lopen enz)

Had ze al gezien op MP, tis een duur grapje maar toch een leuke upgrade :P
 
st is nog van de tijd dat dubbel dimlicht helemaal niet was toegestaan in NL
Bij mijn st branden ze ook allebei.
In de nacht van 18-19 juni zal ik ondervinden of ze genoeg licht geven:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-2011-MF-Mega-Nachtrit-Van-Schemer-Tot-4.html




Ik heb een paar vraagjes over een extra stroomaansluiting.

Wat is een gangbaar plekje voor zo`n plug?
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk in de cockpit naast/onder de tellers.
Alleen gaat hem dat denk ik niet worden ivm de handkappen die dan de stekker raken. :?
Nu overweeg ik hem in de zijkap (rode pijl) te plaatsen maar misschien zie ik iets over het hoofd waar hij makkelijk te plaatsen is.
here.jpg


Welk draad (+) is makkelijk af te tappen? (dacht zelf de claxon??)
Liefst over het contactslot natuurlijk.
Gebruik is voor een navi en waarschijnlijk ook voor een mini-compressor.
Maar misschien is het beter om voor die comp. een stekkeraansluiting te maken rechtstreeks vanaf de accu.
 
IK heb hem gewoon in het zwarte dashboard-gedeelte en heb een redelijk hoge Garmin stekker. Maar heb geen problemen ondervonden.
 
Bij mijn st branden ze ook allebei.
In de nacht van 18-19 juni zal ik ondervinden of ze genoeg licht geven:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-2011-MF-Mega-Nachtrit-Van-Schemer-Tot-4.html




Ik heb een paar vraagjes over een extra stroomaansluiting.

Wat is een gangbaar plekje voor zo`n plug?
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk in de cockpit naast/onder de tellers.
Alleen gaat hem dat denk ik niet worden ivm de handkappen die dan de stekker raken. :?
Nu overweeg ik hem in de zijkap (rode pijl) te plaatsen maar misschien zie ik iets over het hoofd waar hij makkelijk te plaatsen is.
[afbeelding]

Welk draad (+) is makkelijk af te tappen? (dacht zelf de claxon??)
Liefst over het contactslot natuurlijk.
Gebruik is voor een navi en waarschijnlijk ook voor een mini-compressor.
Maar misschien is het beter om voor die comp. een stekkeraansluiting te maken rechtstreeks vanaf de accu.



Ik heb ze ook wel eens zien zitten aan de bout waar geen choke-aansluiting zit. Krijg je opties nog een beetje een gelijke verdeling ook.
Ik heb de draad afgetapt van een of andere sensor van de koeling (Die aan het subrame van de koplampkuip zit). Dat zijn slofjes en lipjes, dus hoef je niet in de bedrading te gaan knippen. Die heb ik gebruikt als stuurstroom voor het relais. De echte stroom tap ik via dat relais af van de accu.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update, en bedankje voor de tips laatst rondom mijn SR probleem.

Net de motor opgehaald, uit twente (daar stond hij nog). Zonder problemen 250km tegenwind gereden. Wel gereden zonder zijkap, zodat de nieuwe SR vol in de wind zat. Ook dikste massakabels gemonteerd die ik kon vinden en werkelijk ieder aansluitinkje gedrenkt in de contactspray.

Nog een vraagje, die sr wordt echt meteen gloeiend heet. Is dat normaal?

volgens de motor dokter in tubbergen (twente) wel, maar die was niet al te geinteresseerd in antwoord geven, dus liever jullie antwoord als ervarings deskundigen.

de motordokter meldde ook dat mijn motor onder de 3000 toeren op 1 cilinder draaide, maar dat ik daar wel gewoon mee naar huis kon rijden. en de carbs maar even uit elkaar moest gaan halen. Dus komt weer een klus sessie aan.

Ik zie ook dat daar al hoop over geschreven en gedaan is. Ik ga het rustig uitzoeken in het WPH en het forum. Vroeg me af of er misschien al een lijstje was met wat ik allemaal moet bestellen en waar ik vooral op moet letten.

iig alweer heel erg bedankt. Zal ook eens kijken of ik iets van een plaatje kan schieten, is wel zo leuk..

Met zo'n tenere blijf je lekker bezig! er komen vast weer meer vragen aan! Alvast bedankt.
cheers
 
Bij mijn st branden ze ook allebei.
In de nacht van 18-19 juni zal ik ondervinden of ze genoeg licht geven:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-2011-MF-Mega-Nachtrit-Van-Schemer-Tot-4.html




Ik heb een paar vraagjes over een extra stroomaansluiting.

Wat is een gangbaar plekje voor zo`n plug?
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk in de cockpit naast/onder de tellers.
Alleen gaat hem dat denk ik niet worden ivm de handkappen die dan de stekker raken. :?
Nu overweeg ik hem in de zijkap (rode pijl) te plaatsen maar misschien zie ik iets over het hoofd waar hij makkelijk te plaatsen is.
[afbeelding]

Welk draad (+) is makkelijk af te tappen? (dacht zelf de claxon??)
Liefst over het contactslot natuurlijk.
Gebruik is voor een navi en waarschijnlijk ook voor een mini-compressor.
Maar misschien is het beter om voor die comp. een stekkeraansluiting te maken rechtstreeks vanaf de accu.



Ik heb de plug rechts tegen het tank-frame aan getie-rapt en inderdaad prik van de claxon. Werkt prima, mooi weggewerkt, wel een beetje een onhandige plek als je vaak stekkers wil wisselen etc. Wilde hem in eerste instantie ook in het dashboard wegwerken maar dat komt inderdaad niet uit met mijn Acerbis handkappen.
 
Laatst bewerkt:
:^

en de plus gewoon van de accu aftrekken is altijd beter!!
Thanks voor de reacties. :Y

Voor de mini-compressor ga ik dat doen, incl zekering uiteraard.

Maar voor alleen de navi, die zal toch niet zoveel stroom vreten?
Baal wel dat ik geen aansluiting kan maken bij de tellers.
Ik heb w.s. een laag stuur en met die kappen d`r op is er net te weinig ruimte.
Heb even geprobeerd met de stekker los ernaast.
100_2287.jpg


Heb zojuist wel een mooie houder voor de navi gekocht.
100_2289.jpg

Daarmee komt hij nog net onder het bovenste randje, lekker hoog dus. :9
100_2290.jpg



Die sr kan idd best wel hot worden.
Ik heb wel eens gelezen dat je ze extra kan koelen met een pc-koelertje.
Nu heb ik er eentje liggen en wil die er ooit eens tussen frommelen.
Maar das weer een ander klusje. (lees: voor laterder)


Weet iemand nog een adresje voor gele voorvorkhoezen? (kedo heeft ze niet meer)
Mijnest zien er vercrecked uit.
100_2291-1.jpg

Straks even de st uitlaten tijdens de avond obt. :]
 
Ik heb de plug rechts tegen het tank-frame aan getie-rapt en inderdaad prik van de claxon. Werkt prima, mooi weggewerkt, wel een beetje een onhandige plek als je vaak stekkers wil wisselen etc. Wilde hem in eerste instantie ook in het dashboard wegwerken maar dat komt inderdaad niet uit met mijn Acerbis handkappen.
Goed idee.
Zal eens kijken of dat werkt.
 
ok, dan heb je een compleet blok met kabelboom enz toch? Zit er dan ook nog iets van garantie op (loop garantie of mocht ie binnen 1000 km kapot lopen enz)

Had ze al gezien op MP, tis een duur grapje maar toch een leuke upgrade :P

ja hij is wel compleet, gewoon de stekkers die ook aan je eigen blok zitten..
let wel op.. dan je het achterste onderste ophangbeugeltje van je eigen xtz blok overzet!

tis idd wel leuk ja *D
 
ik heb een watervaste aanstekerplug gemonteerd op een stukje alu dat ik heb gevouwen en geboord in de juiste maat. Het plaatje heb ik gemonteerd aan de andere kant van de cdi. is ff friemelen, maar gebruik het eigenlijk alleen maar bij meerdaagse tochten voor mijn garmin.
 
Ik heb een paar vraagjes over een extra stroomaansluiting.

Wat is een gangbaar plekje voor zo`n plug?
...

Ik had indertijd een extra chokehouderbeugeltje besteld en beetje uitgevijld. Toen pastte precies zo'n 'BMW'-stopcontact er in. Werkte prima en liep verder nergens tegenaan.
full


Inmiddels allemaal weer veranderd, want aan de Garmin Zumo 550.
 
Nog een vraagje, die sr wordt echt meteen gloeiend heet. Is dat normaal?
Nee, meet je laadspanning eens.
de motordokter meldde ook dat mijn motor onder de 3000 toeren op 1 cilinder draaide, maar dat ik daar wel gewoon mee naar huis kon rijden. en de carbs maar even uit elkaar moest gaan halen. Dus komt weer een klus sessie aan.
Je kan ook eerst proberen om er een flesje carb reiniger aan te wagen. Heb ik al vaker goede resultaten mee gehad.
 
bij + 5 bedoel je niet toevallig +0,5 :$ :?

en thnx *D
van 142.5 naar 143 maakt zo goed als geen drol uit. van 142.5 naar 145 of zelfs 147.5 kan wel resultaat opleveren. Daarna kan je altijd nog gaan stoeien met halven, maar ik denk dat dat weinig effect gaat opleveren.

Het kan zijn dat je een zwitserse set hebt, dan zijn je hoofdsproeiers kleiner en moet je die dus vervangen voor een grotere in stappen van +5 zoals ik heb uitgelegd.
 
Ik had indertijd een extra chokehouderbeugeltje besteld en beetje uitgevijld. Toen pastte precies zo'n 'BMW'-stopcontact er in. Werkte prima en liep verder nergens tegenaan.
[afbeelding]

Inmiddels allemaal weer veranderd, want aan de Garmin Zumo 550.
Ik heb ook zo'n BMW-plug, maar die heeft een hekel aan regen, op den duur. Het beste is om toch zoveel mogelijk een beschut plekje te zoeken.
 
Bij mijn st branden ze ook allebei.
In de nacht van 18-19 juni zal ik ondervinden of ze genoeg licht geven:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...-2011-MF-Mega-Nachtrit-Van-Schemer-Tot-4.html




Ik heb een paar vraagjes over een extra stroomaansluiting.

Wat is een gangbaar plekje voor zo`n plug?
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk in de cockpit naast/onder de tellers.
Alleen gaat hem dat denk ik niet worden ivm de handkappen die dan de stekker raken. :?
Nu overweeg ik hem in de zijkap (rode pijl) te plaatsen maar misschien zie ik iets over het hoofd waar hij makkelijk te plaatsen is.
[afbeelding]

Welk draad (+) is makkelijk af te tappen? (dacht zelf de claxon??)
Liefst over het contactslot natuurlijk.
Gebruik is voor een navi en waarschijnlijk ook voor een mini-compressor.
Maar misschien is het beter om voor die comp. een stekkeraansluiting te maken rechtstreeks vanaf de accu.



ik heb hem in de dashboardomlijsting, en je hebt idd gelijk, de handkappen beuken regelmatig mijn stekker kapot. Je kan elke bruine draad gebruiken voor de plus, sommige mensen gebruiken een extra zekering, maar dat is echt onzin, aangezien je hele bruine ciruit gezekerd is.
 
van 142.5 naar 143 maakt zo goed als geen drol uit. van 142.5 naar 145 of zelfs 147.5 kan wel resultaat opleveren. Daarna kan je altijd nog gaan stoeien met halven, maar ik denk dat dat weinig effect gaat opleveren.

Het kan zijn dat je een zwitserse set hebt, dan zijn je hoofdsproeiers kleiner en moet je die dus vervangen voor een grotere in stappen van +5 zoals ik heb uitgelegd.
thnx :)
 
hey, ben ff nieuwschierig, weet dat het geen racemonster is,
Maar heb ooit eens zo´n yamaha maxim xj700 gehad van die foto die hier gepost is.
Dat ding dat waggelde nogal op hoge snelheden.
En het viel me op dat de (mijn) XTZ750 daar absoluut geen problemen mee heeft.

iemand al eens de topsnelheid uit de XTZ750 gehaald?
Heb dat gisteravond eens geprobeerd.
Kom iets boven de 180 en draai dan 7000 toeren.
nee ga dat niet elke dag doen maar tja a boy with a toy ;-)


groeten John
 
hey, ben ff nieuwschierig, weet dat het geen racemonster is,
Maar heb ooit eens zo´n yamaha maxim xj700 gehad van die foto die hier gepost is.
Dat ding dat waggelde nogal op hoge snelheden.
En het viel me op dat de (mijn) XTZ750 daar absoluut geen problemen mee heeft.

iemand al eens de topsnelheid uit de XTZ750 gehaald?
Heb dat gisteravond eens geprobeerd.
Kom iets boven de 180 en draai dan 7000 toeren.
nee ga dat niet elke dag doen maar tja a boy with a toy ;-)


groeten John

op you tube is te zien dat ze de 200 halen :?
 
iemand al eens de topsnelheid uit de XTZ750 gehaald?
Heb dat gisteravond eens geprobeerd.
Kom iets boven de 180 en draai dan 7000 toeren.
nee ga dat niet elke dag doen maar tja a boy with a toy ;-)

Ik haal inderdaad ook ruim 180 op de teller en keurig stabiel.... *O*
 
op you tube is te zien dat ze de 200 halen :?
toevallig vandaag idd de 200 gehaald wel met wind in de rug en 8500 toeren :X

en stabiel is dan echt niet!!!! 160 max 170 is ie nog te houden maar als ik 180 ga en ik heb een zij windje of haal een vrachtwagen in moet ik echt wel los laten anders heb ik een tankslapper :X

edit: zijn wel km teller km's geen GPS km's O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan