XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand toevallig welke rubbertjes er nodig zijn voor de brandstofleidingen ed?
kan het zo 1-2-3 niet op kedo vinden welke het zijn?
Dat is het jammere van kedo. '(
Zou wel een vooruitgang zijn als ze net zoals cmls tekeningen zouden gebruiken.
heb in het verleden ook weleens de verkeerde spullen betseld :X

Dat soort klein grut bestel ik meestal bij de dealer, prijs valt daar ook best mee.
 
Jeej, kmtellerkabel vervangen. Ding was afgebroken bij de opnemer (bij vorige eigenaar) en zat dus in de opnemer nog. Wat een gepriegel maar na 25 minuten was ie dr uit. Nieuwe kabel er in, beetje kogellagervet en hij werkt!! :]
 
Ik zie dat de meesten op dit forum nog steeds lekker doorsleutelen. Ik zal binnenkort ook wel weer aan de beurt zijn, maar in de tussentijd even een stukje gereden. Want als zou je het soms niet denken, tussen het sleutelen door heb ik ontdekt dat je de wielen kan gebruiken voor een automatische voortbeweging. Wonderlijk.

Afgelopen vrijdag hebben we ergens in Frankrijk getankt, want dat moet als je rijdt.
IMG_4062.jpg


Daarna kregen mijn pa en ik een schitterende plek toegewezen op camping Au Mica in de Vogezen bij Corcieux. Aanrader. Motorvriendelijke mensen, niet duur en allejezusschoon sanitair. En ze praten niet zo raar want de eigenaren zijn Nederlands. :Y
IMG_4063.jpg


Plek was incluis koelkast *O* :
IMG_4095.jpg


Rondrijden met een camera in je hand (klik op plaatje)


beetje kaasfondue :9 :
IMG_4092.jpg


En daarna naar huis.

Mijn pa op zijn plaat op een keienweg, maar voor de rest alles ok. Die BMW's kunnen tegen een stootje. Eenmaal op lokatie nog geen 200 km/dag gereden, maar wel 5 uur er over doen. Lekker met 20 km/h de kleinste friemelweggetjes met slecht asfalt en korte bochtjes pakken. :]

K'em genoote!
 
Ik zie dat de meesten op dit forum nog steeds lekker doorsleutelen. Ik zal binnenkort ook wel weer aan de beurt zijn, maar in de tussentijd even een stukje gereden. Want als zou je het soms niet denken, tussen het sleutelen door heb ik ontdekt dat je de wielen kan gebruiken voor een automatische voortbeweging. Wonderlijk.

Afgelopen vrijdag hebben we ergens in Frankrijk getankt, want dat moet als je rijdt.
[afbeelding]

Daarna kregen mijn pa en ik een schitterende plek toegewezen op camping Au Mica in de Vogezen bij Corcieux. Aanrader. Motorvriendelijke mensen, niet duur en allejezusschoon sanitair. En ze praten niet zo raar want de eigenaren zijn Nederlands. :Y
[afbeelding]

Plek was incluis koelkast *O* :
[afbeelding]

Rondrijden met een camera in je hand (klik op plaatje)
[~[url="http://i802.photobucket.com/albums/yy308/eefensimon/Vogezen-Elzas%202011/th_MVI_4075.jpg"]afbeelding~][/URL]

beetje kaasfondue :9 :
[afbeelding]

En daarna naar huis.

Mijn pa op zijn plaat op een keienweg, maar voor de rest alles ok. Die BMW's kunnen tegen een stootje. Eenmaal op lokatie nog geen 200 km/dag gereden, maar wel 5 uur er over doen. Lekker met 20 km/h de kleinste friemelweggetjes met slecht asfalt en korte bochtjes pakken. :]

K'em genoote!
*D ziet er goed uit!!!
 
heb afgelopen september ook een paar dagen Vogezen gedaan; helemaal geweldig!
 
't was geweldig. Ik heb alleen een dun hard zadel vergeleken met de beamer van oons pa. Dus een houten kont heb ik wel gehad. Voordeel is dan weer wel dat ik staand met 80 over een onverhard pad rij en mijn pa met 8 km/h. Ik kan staan, mede omdat het smalle zadel het toelaat.
Of mis ik gewoon veel zitvleesch? Vorig jaar is m'n zadel opgehoogd en verstevigd, maar wellicht hebben jullie tips? Het zadel wil ik wel graag smal houden, maar ik wil ook wel 1000km op een dag willen rijden.
 
Of mis ik gewoon veel zitvleesch? Vorig jaar is m'n zadel opgehoogd en verstevigd, maar wellicht hebben jullie tips? Het zadel wil ik wel graag smal houden, maar ik wil ook wel 1000km op een dag willen rijden.

Ik ben in 2010 met m'n ST naar Mongolie gereden en heb een schapenvacht op het originele zadel gebruikt; daarmee zo'n 12000 km gereden zonder enig zitprobleem. En ik heb niet op de stepjes gestaan omdat ik dan te weinig gevoel met het zijspan had, dus alles zittend......
 
Laatst bewerkt:
´maar ik wil ook wel 1000km op een dag willen rijden.`

tsjaa. Ik niet. Ik haat dat jakkeren over de snelweg. Oplossing: met 2 man, een luxe auto, motoraanhanger met de fietsen erop, zeer relaxt 1000 km op een dag. Kost nog minder brandstof ook.
 
Ik ben in 2010 met m'n ST naar Mongolie gereden en heb een schapenvacht op het originele zadel gebruikt; daarmee zo'n 12000 km gereden zonder enig zitprobleem. En ik heb niet op de stepjes gestaan omdat ik dan te weinig gevoel met het zijspan had, dus alles zittend......

Je bedoelt Ludde van Ikea??
Is wel de moeite waard van het proberen. Lijkt me alleen erg nat als het regent. Ik heb ook gedacht aan het (laten) inbrengen van gel in mijn zadel en het zadel wellicht wat minder naar voren af laten hellen.

@Matthijs, je hebt gelijk, maar ik kan dat niet. Iets wringt er bij dat idee. Wellicht als m'n vriendin eenmaal een motor heeft gaan we wel zo-iets aanschaffen.
 
Je bedoelt Ludde van Ikea??
Is wel de moeite waard van het proberen. Lijkt me alleen erg nat als het regent. Ik heb ook gedacht aan het (laten) inbrengen van gel in mijn zadel en het zadel wellicht wat minder naar voren af laten hellen.

Neeee, niet zo'n Ikea-lap! Gewoon een onbewerkte -dus vette- vacht; die kun je zo kopen bij diverse schapenstallen in den lande.
 
Tof Nomiis, dat tochtje Vogezen. Lijkt me leuk om zoiets met je pa te ondernemen. Ik heb datzelfde probleem met het zitvlees. Mijn jonge goddelijke lichaam begint tegen te sputteren na 200 km op dat zadel, maar ook mijn heupen willen nog wel eens kramp vertonen. Ik heb even een paardenzadel gebrobeerd, maar dat wordt inderdaad te breed. Je kunt dan niet goed meer bij je pedalen (remmen/schakelen. Maar even iets hoger zitten en iets dat de onderrug tegenhoudt bij het optrekken is wel een goede rijervaring. Nu is mijn zadeldek inmiddels op twee plaatsen ingescheurd, dus ik moet binnenkort ook iets gaan ondernemen op zadel gebied.
Ik neem eigenlijk nooit duopassagiers mee (stepjes al verwijderd), dus ik was van plan het zadel in te korten tot een perfect passend 1 persoonzadel, en de rest op te vullen met 'bagagedrager'.
Schapenvacht is volgens mij een zeer goeie tip. Die ga ik toepassen op het zitgedeelte, hoewel ik ook twijfel over het vocht vasthoudend vermogen van schapenvacht.
 
Tof Nomiis, dat tochtje Vogezen. Lijkt me leuk om zoiets met je pa te ondernemen. Ik heb datzelfde probleem met het zitvlees. Mijn jonge goddelijke lichaam begint tegen te sputteren na 200 km op dat zadel, maar ook mijn heupen willen nog wel eens kramp vertonen. Ik heb even een paardenzadel gebrobeerd, maar dat wordt inderdaad te breed. Je kunt dan niet goed meer bij je pedalen (remmen/schakelen. Maar even iets hoger zitten en iets dat de onderrug tegenhoudt bij het optrekken is wel een goede rijervaring. Nu is mijn zadeldek inmiddels op twee plaatsen ingescheurd, dus ik moet binnenkort ook iets gaan ondernemen op zadel gebied.
Ik neem eigenlijk nooit duopassagiers mee (stepjes al verwijderd), dus ik was van plan het zadel in te korten tot een perfect passend 1 persoonzadel, en de rest op te vullen met 'bagagedrager'.
Schapenvacht is volgens mij een zeer goeie tip. Die ga ik toepassen op het zitgedeelte, hoewel ik ook twijfel over het vocht vasthoudend vermogen van schapenvacht.


Als je niet veel offroad rijdt is er iemand (3LDRE??) die een barkruk van z'n zadel heeft gefabriceerd. Wellicht is dat een goede optie.
Ik wil gewoon geen pijn aan me kont met de huidige vorm en zonder schapenvacht. (Je kan maar moeilijk willen doen he? ;))
 
't was geweldig. Ik heb alleen een dun hard zadel vergeleken met de beamer van oons pa. Dus een houten kont heb ik wel gehad. Voordeel is dan weer wel dat ik staand met 80 over een onverhard pad rij en mijn pa met 8 km/h. Ik kan staan, mede omdat het smalle zadel het toelaat.
Of mis ik gewoon veel zitvleesch? Vorig jaar is m'n zadel opgehoogd en verstevigd, maar wellicht hebben jullie tips? Het zadel wil ik wel graag smal houden, maar ik wil ook wel 1000km op een dag willen rijden.

zorg toch dat je op je 2 zitbotjes kunt zitten, ipv op je stuitje te hangen.
gebruik poly-press schuim.

zelf heb ik wat breder en hoger gemaakt en tijgerleathers heeft mijn skai in een patroon genaaid en gemonteerd, klikze:

11
full
10
full
9
full
8
full
7
full
6
full
5
full
4
full
3
full
2
full
1
full


18
full

17
full
16
full
15
full
14
full

13
full
12
full



barkruk... _O-
 
Laatst bewerkt:
Nu is mijn zadeldek inmiddels op twee plaatsen ingescheurd, dus ik moet binnenkort ook iets gaan ondernemen op zadel gebied.

Ik heb mij zadel opnieuw bekleed met een stukkie skai van kedo. Ik vind het een hele mooie vervanging, met naadjes voor de vorm. Strak trekken en vast taggen is zo gedaan, zonder ervaring slechts tweemaal opnieuw begonnen.
 
Als je niet veel offroad rijdt is er iemand (3LDRE??) die een barkruk van z'n zadel heeft gefabriceerd. Wellicht is dat een goede optie.
Ik wil gewoon geen pijn aan me kont met de huidige vorm en zonder schapenvacht. (Je kan maar moeilijk willen doen he? ;))


Ik ben onschuldig.
Maar mischien weet ik wel hoe je op 't idee komt.
Zo zag mijn XTZ er ooit uit:
full

Ik heb 'm overigens zelf nooit zo gehad.


Of bedoelde je die van Luna:
full
 
Hebben meer mensen hier extra koeling voor de SR gemaakt? Hoorde dat het raadzaam is en ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee. :)
 
Laatst bewerkt:
ik neem aan dat j erefereert aan de spanningsregelaar. Het motorblok heeft zeker GEEN extra koeling nodig.
Spanningsregelaar; als je een orig exemplaar hebt zonder koelribben zsm vervangen door eentje met. Kan gemonteerd onder zadel of naast accu, scheelt per bouwjaar. Mooist is natuurlijk om het ding in de rijwind te monteren, maar dan moet je het eea aan draden verlengen en verleggen.
 
Ik bedoelde de spanningsregelaar ja, obviously. Zat zeker ergens anders met mijn gedachten toen ik het typte. Morgen ff checken of die van mij wel of niet koelribben heeft. :)
 
Ik bedoelde de spanningsregelaar ja, obviously. Zat zeker ergens anders met mijn gedachten toen ik het typte. Morgen ff checken of die van mij wel of niet koelribben heeft. :)

Ik heb een geribde :9 , maar heb de zwarte draad wel direct aan de minpool van de accu gemaakt. Voor de zekerheid, want het frame is een K*tmassa. En volgens de kenners is de kans op falen van de SR dan een stuk minder.

@3LDRE, ik bedoelde de barkruk van Dutchdude, al is jouw sofa ook erg mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan