XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus lekker max. 140. Voor mij prima, hoger vinnik oncomfortabel.
Ik heb (met een zwitserse set) een keer 180km/h op de GPS-tellert zien staan. Over het algemeen kom ik niet boven de 100, en gemiddeld over langere tijd niet boven de 50 :)
 
"Over het algemeen kom ik niet boven de 100, en gemiddeld over langere tijd niet boven de 50 :) "

met 140 de tunnel in vind ik meestal ook wel hard zat. En gemiddeld 50? Tsja, de boordcomputer van mn auto geeft dat ook aan, dus wrs klopt dat wel. En trouwens, als je hard wilt, moet je gewoon een andere fiets kopen.
 
Ik rij veel woon werk. Snelheid 110 tot 130 of anders tussen files door met max 60 km/h. Overigens is 120 op de teller ook 120 op de garmin bij mij. Komt prima mee op de snelweg, maar idd geen fiets voor snelheid. Wel een goede fiets voor Al Het Andere.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk m'n nieuwe ouwe bandje in ontvangst genomen. Metzeler enduro 4. Morgen omleggen en weer :]

Als die op is komt er een nieuwe set anakee 2 onder.
 
Zo de XTZ van Multiflex onder handen genomen samen met JorritV70. Het apparaat kreeg waanzinnig veel lucht, na het vervangen van de K&N filters door standaardfilters, het vervangen van de bougies, het synchroniseren, nieuwe v-power en het afstellen van het stationair toerental loopt ie nu prima, totdat je het gas vol open draait. Dan begint ie in te houden.

JorritV70 denkt aan kleppen of een versleten veer in de carb, ik denk aan naalden die te laag staan of een hoofdsproeier die toch te klein is. Suggesties?
 
Zo de XTZ van Multiflex onder handen genomen samen met JorritV70. Het apparaat kreeg waanzinnig veel lucht, na het vervangen van de K&N filters door standaardfilters, het vervangen van de bougies, het synchroniseren, nieuwe v-power en het afstellen van het stationair toerental loopt ie nu prima, totdat je het gas vol open draait. Dan begint ie in te houden.

JorritV70 denkt aan kleppen of een versleten veer in de carb, ik denk aan naalden die te laag staan of een hoofdsproeier die toch te klein is. Suggesties?
Op de testbank en een CO-meter in zijn reet douwen. Dan vol gas geven en je ziet op je grafiek wat je CO verhouding doet.
 
Zo gezamenlijk hebben we aardig wat gereedschap, echter de testbank en CO-meter staan nog op het verlanglijst(je) (ook nog eens redelijk onderaan). Vroeger werden motoren ook zonder CO-meter en testbank afgesteld, dus het is mogelijk :? . Voor we naar een monteur rennen willen we kijken of we het zelf op kunnen lossen. :N

Het zelfde geldt voor mijn ST deze heeft sinds kort een Zwitserse sproeierset, in tegenstelling tot de ST van Multiflex, accelereert mijn super!! :} maar als ik constant rijd en de motor niet te veel vermogen moet leveren, dus constant 100 of 110 of bult af 120, lijkt het of hij overslaat (inhoud) iemand die dit herkent?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit
 
Zo gezamenlijk hebben we aardig wat gereedschap, echter de testbank en CO-meter staan nog op het verlanglijst(je) (ook nog eens redelijk onderaan). Vroeger werden motoren ook zonder CO-meter en testbank afgesteld, dus het is mogelijk :? . Voor we naar een monteur rennen willen we kijken of we het zelf op kunnen lossen. :N

Het zelfde geldt voor mijn ST deze heeft sinds kort een Zwitserse sproeierset, in tegenstelling tot de ST van Multiflex, accelereert mijn super!! :} maar als ik constant rijd en de motor niet te veel vermogen moet leveren, dus constant 100 of 110 of bult af 120, lijkt het of hij overslaat (inhoud) iemand die dit herkent?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit
ik snap je wel, maar een bank geeft je een snelle uitslag en in het vervolg weet je waar je dan naar moet/kan kijken als je weer zoiets tegen komt. Teminste zo zou ik het dan doen... :)
 
Zo gezamenlijk hebben we aardig wat gereedschap, echter de testbank en CO-meter staan nog op het verlanglijst(je) (ook nog eens redelijk onderaan). Vroeger werden motoren ook zonder CO-meter en testbank afgesteld, dus het is mogelijk :? . Voor we naar een monteur rennen willen we kijken of we het zelf op kunnen lossen. :N

Het zelfde geldt voor mijn ST deze heeft sinds kort een Zwitserse sproeierset, in tegenstelling tot de ST van Multiflex, accelereert mijn super!! :} maar als ik constant rijd en de motor niet te veel vermogen moet leveren, dus constant 100 of 110 of bult af 120, lijkt het of hij overslaat (inhoud) iemand die dit herkent?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit


Ik herken het niet en rij ook met zwitserse set. Lijkt me dat je je naald iets hoger moet stellen. Mijne lijkt alleen iets minder thuis te geven als ik het gas vol open draai (inhaalacties op de snelweg). Ik heb ook de zwitserse sproeier erin zitten, dus dat kan schelen.

Weet iemand waar die pilot-jet voor dient trouwens? Die heb ik ook vervangen, maar ik snap niet veel van carberateurs en helemaal niets van pilot jets.
 
Er zijn drie sproeiers:
1. Hoofdsproeier
2. Stationair sproeier (pilot jet)
3. air-mix spoeier

De pilot jet is dus voor je stationair brandstoftoevoer. Er is dan namelijk geen bernoullie effect waardoor er bijna geen brandstof uit je hoofdsproeier komt. Ofwel er is nauwelijks een vortex die voor voldoende brandstof in de motor zorgt. De pilot jet voegt dan extra brandstof toe om stationair te draaien. Zet je er andere naalden in dan kan het zijn dat er bij stationair iets meer of iets minder brandstof uit de hoofdsproeier komt en moet je je pilot jet dus aanpassen om het verschil te compenseren.

Mooie uitleg: Mikuni carburetor operation and tuning
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

nu het weer over de carburateurs gaat. Ik ben er afgelopen weekend me bezig geweest. De naaldbuizen waren erg versleten (verbruik 1:10!), dus die heb ik vervangen. In het middengebied is het een wereld van verschil.

Alleen loopt ie nu vol gas te stotteren. Tot de 120 gaat goed, maar als ik daarna gas geef om in te halen, begint het gehaper.

Ik vermoed dat een vorige eigenaar met het installeren van de Laser uitlaat en K&N filters geen grotere spoeiers gemonteerd heeft. Met de versleten naaldbuizen kwam er dan wel genoeg langs gelekt, maar nu met de nieuwe niet meer. Met de oude naalden ging het prima door tot 170

Of zou ik de naalden een standje hoger moeten zetten (staan nu op de middelste stand)?

groet,

Chris
 
Zo de XTZ van Multiflex onder handen genomen samen met JorritV70. Het apparaat kreeg waanzinnig veel lucht, na het vervangen van de K&N filters door standaardfilters, het vervangen van de bougies, het synchroniseren, nieuwe v-power en het afstellen van het stationair toerental loopt ie nu prima, totdat je het gas vol open draait. Dan begint ie in te houden.

JorritV70 denkt aan kleppen of een versleten veer in de carb, ik denk aan naalden die te laag staan of een hoofdsproeier die toch te klein is. Suggesties?
K&N niet weggooien, die wil ik vast wel overnemen binnenkort.
 
Volgens het artikel is volgas een hoofdsproeier probleem. We gaan er dus een grotere sproeier inzetten.

@Chris: dat klinkt precies hetzelfde als het probleem dat wij hebben. Lees het artikel dat ik noemde even door en dan zie je dat er een grotere sproeier in moet.

@Komkommer: Als JorritV70 ze niet wil zijn ze voor je gereserveerd.
 
Laatst bewerkt:
Zo gezamenlijk hebben we aardig wat gereedschap, echter de testbank en CO-meter staan nog op het verlanglijst(je) (ook nog eens redelijk onderaan). Vroeger werden motoren ook zonder CO-meter en testbank afgesteld, dus het is mogelijk :? . Voor we naar een monteur rennen willen we kijken of we het zelf op kunnen lossen. :N

Het zelfde geldt voor mijn ST deze heeft sinds kort een Zwitserse sproeierset, in tegenstelling tot de ST van Multiflex, accelereert mijn super!! :} maar als ik constant rijd en de motor niet te veel vermogen moet leveren, dus constant 100 of 110 of bult af 120, lijkt het of hij overslaat (inhoud) iemand die dit herkent?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Dit verschijnsel had ik ook met een Dynojet stage 1 set. Het zou moeten kunnen met een Laser ProDuro open uitlaat, maar bij mij hield hij ook in met de Dynojet naalden en grotere sproeiers. Bij mij was de oplossing om er nieuwe originele naalden in te zetten en af fabriek sproeiers; ik weet uit mijn hoofd even niet de maat.... 140 of 142 of zo.....
Kortom, het DynoJet experiment liep op niks uit. Zonder K&N luchtfilters kreeg ik hem niet goed afgesteld.
Helemaal terug naar origineel (alleen wel nieuwe naalden en buizen) en wel gewoon de open uitlaat lostte bij mij de problemen op. Alleen zou hij met een zwitserse set veel zuiniger kunnen lopen denk ik. ;)
 
Vrijdag de Super weer eens aan de praat zien te krijgen!
Denk een gevalletje dynamo vervangen ,even afwachten !

Moet het nu even alleen met de Stukgatie doen :]
:$
 
Mijn snelheid max is 187 km per uur, recordpoging onderbroken wegens 'waggelen' van het frame.
(met volle topkoffer)

Ik durf vast nog wel eens... ;-)
 
Mijn snelheid max is 187 km per uur, recordpoging onderbroken wegens 'waggelen' van het frame.
(met volle topkoffer)

Ik durf vast nog wel eens... ;-)


Een flexibel frame komt offroad en op kl*tewegen gelukkig goed van pas!
 
Een flexibel frame komt offroad en op kl*tewegen gelukkig goed van pas!
:^ en daar hebben we hem voor, wel wil ik nog een keer me voor tandwiel met een tandje groten zetten. Dan loopt ie net iets rustiger op de snelweg, vind 5000 toeren met 120 toch aardig zenuwachtig. Daar komt ook bij dat ie bij 5000 bij mij een resonatie uit het blok geeft wat niet fijn is.
 
Ik heb ooit een 17 voor gehad, dat scheelt 250 toeren. Zet niet veel zoden aan de dijk. Ik weet niets van tandwielen, maakt het uit of je voor groter gaat of achter kleiner, of heeft dat hetzelfde effect?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan