XS 750 Deel 4

Vroeger had je ook een Arjan uit Wijhe die actief was in de triples...
Maar da's alweer even geleden.
 
Zie hier een 3-4-2 uitlaatsysteem van Triumph voor op een XS. Ik heb er wel eerder iets over gelezen, maar hier staan mooie foto's bij. Ik vind de dempers niet mooi, maar de bochten zijn wel OK. Alleen moet je die demonteren bij een oliewissel...
2023-12-22 10_20_44-Window.png2023-12-22 10_22_46-Window.png2023-12-22 10_21_28-Window.png2023-12-22 10_21_45-Window.png2023-12-22 10_19_30-Window.png
2023-12-22 10_22_24-Window.png
 
Ik heb deze headers op 'Kamikaze' zitten.
Moeten bij montage heel iets naar buiten worden gebogen want de uitlaatpoorten zitten bij Triumph op 88mm, bij een XS op 90 HoH.
Wanneer je de balanspijp niet monteert, kan het oliefilter nèt tussen de headers door.
 
Ik heb net een mooie bochtenset bij jou opgehaald Arjan! :Y
Ik heb ook de bijbehorende demper gezien in goede staat, daar moet ik nog even achteraan.
Dan heb ik wel een 3 in 1 ipv 3 in 2 maar je moet toch wat te wensen over houden :)
 
Wie heeft er ervaring met deze benzinekranen?

van RoukemaDSC_1269.JPG

DSC_1267.JPG
DSC_1268.JPG
Zijn links en rechts te gebruiken, maar kun je ze dan ombouwen?
Nu zijn ze hetzelfde en draai je de ene naar voren en de andere naar achteren.
Hek Roukema zelf weet het niet.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben op 4 tanks de xs650 kraantjes van heiden tuning zitten, dat lijken ongeveer dezelfde.

Klopt inderdaad, dat je de ene andersom moet bedienen. De kant waar het uitstroomt kan je wel zelf bepalen dmv het omwisselen van plugje/tuitje.

Vergeet niet de sealant washers mee te bestellen, je huidige zijn waarschijnlijk niet meer bruikbaar.
 
Ik heb zo'n kraan op 'Kamikaze'; controleer of de buisjes in de juiste opening zitten.
Bij mij zat de lange in de reservestand en de korte in on...precies verkeerd om dus..
 
Zoiets controleer je dus vóór je de kraan monteert.
Overigens is het me wel eens gelukt droog te rijden; het reserve-pijpje was losgetrild uit de kraan, dus er bleek geen reserve meer te zijn..
Dat werd duwen (en vloeken)...
 
Een motorblok vervangen omdat een cylinder geen compressie heeft..?!
Even de kop en cylinderbank eraf om te zien wat er aan de hand is lijkt me..
Nieuwe zuiger(s/veren), en je kunt weer...
Kan het andere 2D blok in de verkoop..
Ding is een verbouwde Special; gezien de open kelken zal hij wel veel te arm hebben gelopen...> gat in zuiger
 
Wat er mis mee is?
Simpel: het is een 750, maar wordt als 850 verkocht...
Iemand die op zoek is naar een 850...wil een 850..lijkt me vrij logisch.
Maar ja: vind maar eens een goed gebruikt 850-blok, dan moet je de Pruus in...

Rahmen mit Motor und Hinterradantrieb Yamahe XS 850

..en dán kun je er weer een nette fiets van maken die z'n geld oplevert..
 
Toch is dat ding de afgelopen 2,5 jaar al 7 keer van eigenaar gewisseld.
Verder ziet ie er optisch helemaal niet verkeerd uit. Originele 850 uitlaten zijn ook nog mooi, op het eerste gezicht.
 
Weet iemand of er ergens gave koplamporen voor een xs750 uit 1978 te koop zijn?
Ik zoek er een voor de rechterkant vd motor.
Ik heb ook nog wat onderdelen liggen.
Marktplaats Advertentienummer: m2089070544
 
Terug
Bovenaan Onderaan