XS 750 Deel 4

≥ Yamaha XS 850 — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
IMG-20231105-WA0001.jpgIMG-20231105-WA0000.jpg
Nice!
 
Hier ook eindelijk weer wat aan de 850 kunnen doen. Diverse onderdelen gestraald en inmiddels in een laagje verf kunnen zetten.

Ook het orginele zadel uit elkaar gehaald en de onderkant gestraald, was toch nog in een betere conditie dan eerst gedacht dus ga deze toch oplappen:) had tot nu toe een 750 zadel met een kunststof onderplaat. Maar daar kunnen geen lijstjes op, en het orginele 850 achterkantje past niet helemaal lekker.


nieuwe 850 zij-lijstjes zijn reeds aanwezig, alleen nog een overtrek bestellen. Heeft iemand hier een goed adresje voor?
 

Bijlagen

  • IMG_5681.jpeg
    IMG_5681.jpeg
    368,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5689.jpeg
    IMG_5689.jpeg
    246,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5690.jpeg
    IMG_5690.jpeg
    379,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5687.jpeg
    IMG_5687.jpeg
    213,8 KB · Weergaven: 3
Goed bezig! De zadels en daarmee de kontjes van de 750 en de 859 zijn verschillend. Ik heb ze hier nu allebei liggen. Ik heb ook een nieuwe overtrek liggen maar die heb ik zelf nodig. Er staat verder geen merk ofzo in, dus ik heb geen idee waar die oorspronkelijk vandaan komt.
Nieuwe zijlijstjes is mooi, zou ik ook nog wel willen want die van mij zijn geknakt geweest. Ik weet niet of ik die nog mooi krijg.
 
Goed bezig! De zadels en daarmee de kontjes van de 750 en de 859 zijn verschillend. Ik heb ze hier nu allebei liggen. Ik heb ook een nieuwe overtrek liggen maar die heb ik zelf nodig. Er staat verder geen merk ofzo in, dus ik heb geen idee waar die oorspronkelijk vandaan komt.
Nieuwe zijlijstjes is mooi, zou ik ook nog wel willen want die van mij zijn geknakt geweest. Ik weet niet of ik die nog mooi krijg.
Ik geloof dat de lijstjes bij yambits nog beschikbaar zijn!
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Ja, dat ken ik :Y

Lijstjes gevonden. Niet duur, maar moet wel uit de uk komen. Er staat trouwens bij dat je ze zelf nog op de juiste maat moet afzagen.....
Ze hebben er ook een montage setje bij met van die driehoekjes die je erin schuift.
 
O-)

Wel benieuwd naar het geluid want er zit niet veel demping in zo te zien
 

Bijlagen

  • IMG_5735.jpeg
    IMG_5735.jpeg
    232,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5734.jpeg
    IMG_5734.jpeg
    235,6 KB · Weergaven: 1
Ooit, toen de mannen nog van staal waren, de boten van hout, woke nog niet uitgevonden was en ik een piepjong studentje met een XS750, hielden we op het lustrum van onze studentenmotorclub een decibelwedstrijdje.
Ik kwam een heel eind door de demper van mijn 3-in-1 gewoon compleet te verwijderen. Dus de uitlaat hield toen ergens bij de rechtervoetsteun gewoon op zeg maar.
Ik vond het geweldig klinken.
Heb toen ook nog een rondje over de campus gedaan zonder demper, belhamel die ik was ...
 
Is dat zo'n Delkevic?
Klopt, wel de ‘langere’ versie. Moet nog wel een andere ophangbeugel maken, hij is eigenlijk bedoelt voor een 750, of 750/850 special.

Voor de rest zeer tevreden, alles zit erbij (zelfs nieuwe pakkingen) en is geheel van RVS.
 

Bijlagen

  • IMG_5737.jpeg
    IMG_5737.jpeg
    389,4 KB · Weergaven: 1
Kwam bij het demonteren van het ontstekingsdeksel tegen waarom mijn laarzen wat vettig waren:z ook weer opgelost.
 

Bijlagen

  • IMG_5729.jpeg
    IMG_5729.jpeg
    164,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5730.jpeg
    IMG_5730.jpeg
    197,5 KB · Weergaven: 1
Klopt, wel de ‘langere’ versie. Moet nog wel een andere ophangbeugel maken, hij is eigenlijk bedoelt voor een 750, of 750/850 special.

Voor de rest zeer tevreden, alles zit erbij (zelfs nieuwe pakkingen) en is geheel van RVS.
Ik ben heel benieuwd hoe die bevalt. Met name het geluid. Ik heb eerder wel gelezen dat ze wel wat kabaal maken, maar dat was dan de korte uitvoering.
Heb je ook een foto van het uiteinde? Zit er een uitneembare db killer in?
 
Ik ben heel benieuwd hoe die bevalt. Met name het geluid. Ik heb eerder wel gelezen dat ze wel wat kabaal maken, maar dat was dan de korte uitvoering.
Heb je ook een foto van het uiteinde? Zit er een uitneembare db killer in?

Wel zelf een ander ophangbeugeltje moeten maken maar hangt nu naar mijn zin :)
Db killer kan eruit, en geloof ook nog de hele demper zelf. Ga het eerst proberen zonder db killer, die kan op het plankje naast die van mijn duc O-)
 

Bijlagen

  • IMG_5781.jpeg
    IMG_5781.jpeg
    440,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_5778.jpeg
    IMG_5778.jpeg
    192,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_5775.jpeg
    IMG_5775.jpeg
    132,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_5774.jpeg
    IMG_5774.jpeg
    153,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5780.jpeg
    IMG_5780.jpeg
    139,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_5779.jpeg
    IMG_5779.jpeg
    143,6 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan