LePensZeur
MF Frietkraam
Even kort omdat ik niet weet of 40 mb wel gaat werken.
Hieronder een kort filmfragment wat ik heb ingekort om de omvang klein te houden en hey presto het werd 40 Mb ipv 29.
Afijn, het gaat om een XR400 uit 2003, die van mij die al heel lang het euvel heeft van niet stationair willen lopen op 1 vast toerental.
Een nieuwe gaskabel staat in bestelling , maar dat is meer omdat ik de oude gesloopt heb, die waren al vervangen maar de busjes die de buitenkabel tegenhouden kunnen kapot en laten dan los van het schroefdraad wat er aan vast zit. ja sorry.
De terugtrek kabel heb ik verwijdert omdat hier het gas stroef van terug ging, aangezien die hetzelfde probleem als hierboven had, gesloopt, leek me dat tijdelijk een goede oplossing.
Maar ook met volledig intacte gaskabels kwam het dus voor dat ik met verhoogd stationair toerental stop, iets gas geef en soms na 1 keer , soms na 4 keer pas het toerental daalt maar soms ook hoger word.
Ik dacht dat het aan nr 14 kon liggen, die is inmiddels voorzien van een imitatie revisiesetje, zag er verder niet versleten of lek uit, qua rubber.
Dat is de valve set, air cut : Honda XR400R 2003 (3) USA CARBURETOR - buy CARBURETOR spares online , wat iets doet wat ik niet weet of niet snap dus vergeten ben.
nr 22 zit er ook niet meer, wat een mooi plastic kapje is wat volgens de geleerden van youtube weg gelaten kan worden, het probleem was er in het begin ook niet, jaren terug, maar in die tijd is de carb. nooit open geweest.
Vandaag wou dat %$#% schijth%$k weer niet starten en na het reinigen vd carburateur opeens bij 1! keer aankicken al ( kickstart only ) .
Het vlotter niveau stond iets te laag nadat ik deze had aangepast omdat er maar benzine uit bleef komen, dit lijkt nu weer goed te zijn.
Geen lekkage meer en de motor rijd als voorheen.
Alleen dat lastige wisselende toerental is lastig als je echt offroad gaat en de motor harder wil dan de bestuurder.
Aangezien je niet weet wanneer het gebeurt en na hoeveel keer gasgeven is het in alle situaties hinderlijk, met hoog stationair toerental een aantal keer gas geven terwijl er mensen voor je over de zebra lopen is ook niet leuk voor beiden.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Ik snap dat valse lucht voor de hand ligt, maar niet in combinatie met gasgeven.
De inmiddels gesloopte gaskabel is/was al een nieuwe die ik 2 jaar terug heb geplaats om dit euvel te verhelpen , voor het geval er een oneffenheid in een kabel zat.
ik sta bijna op het punt om de stelschroef waartegen de schroef loopt voor het stationair toerental te vervangen omdat die geen plat vlak meer heeft ( 1 vierkant mm) , vlgs mij zat die ook in 1 vd 2 revisiesets .maar het draaien aan de schroef geeft nog niet eens zo een afwijking..
Dus een niet vlak contactpunt op schroef nr 10 in de afbeelding...
Hieronder een kort filmfragment wat ik heb ingekort om de omvang klein te houden en hey presto het werd 40 Mb ipv 29.
Afijn, het gaat om een XR400 uit 2003, die van mij die al heel lang het euvel heeft van niet stationair willen lopen op 1 vast toerental.
Een nieuwe gaskabel staat in bestelling , maar dat is meer omdat ik de oude gesloopt heb, die waren al vervangen maar de busjes die de buitenkabel tegenhouden kunnen kapot en laten dan los van het schroefdraad wat er aan vast zit. ja sorry.
De terugtrek kabel heb ik verwijdert omdat hier het gas stroef van terug ging, aangezien die hetzelfde probleem als hierboven had, gesloopt, leek me dat tijdelijk een goede oplossing.
Maar ook met volledig intacte gaskabels kwam het dus voor dat ik met verhoogd stationair toerental stop, iets gas geef en soms na 1 keer , soms na 4 keer pas het toerental daalt maar soms ook hoger word.
Ik dacht dat het aan nr 14 kon liggen, die is inmiddels voorzien van een imitatie revisiesetje, zag er verder niet versleten of lek uit, qua rubber.
Dat is de valve set, air cut : Honda XR400R 2003 (3) USA CARBURETOR - buy CARBURETOR spares online , wat iets doet wat ik niet weet of niet snap dus vergeten ben.
nr 22 zit er ook niet meer, wat een mooi plastic kapje is wat volgens de geleerden van youtube weg gelaten kan worden, het probleem was er in het begin ook niet, jaren terug, maar in die tijd is de carb. nooit open geweest.
Vandaag wou dat %$#% schijth%$k weer niet starten en na het reinigen vd carburateur opeens bij 1! keer aankicken al ( kickstart only ) .
Het vlotter niveau stond iets te laag nadat ik deze had aangepast omdat er maar benzine uit bleef komen, dit lijkt nu weer goed te zijn.
Geen lekkage meer en de motor rijd als voorheen.
Alleen dat lastige wisselende toerental is lastig als je echt offroad gaat en de motor harder wil dan de bestuurder.
Aangezien je niet weet wanneer het gebeurt en na hoeveel keer gasgeven is het in alle situaties hinderlijk, met hoog stationair toerental een aantal keer gas geven terwijl er mensen voor je over de zebra lopen is ook niet leuk voor beiden.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Ik snap dat valse lucht voor de hand ligt, maar niet in combinatie met gasgeven.
De inmiddels gesloopte gaskabel is/was al een nieuwe die ik 2 jaar terug heb geplaats om dit euvel te verhelpen , voor het geval er een oneffenheid in een kabel zat.
ik sta bijna op het punt om de stelschroef waartegen de schroef loopt voor het stationair toerental te vervangen omdat die geen plat vlak meer heeft ( 1 vierkant mm) , vlgs mij zat die ook in 1 vd 2 revisiesets .maar het draaien aan de schroef geeft nog niet eens zo een afwijking..
Dus een niet vlak contactpunt op schroef nr 10 in de afbeelding...
Laatst bewerkt: