Onregelmatig toerental bij stationair

Jmagov

Rookie
18 mrt 2023
7
1
Mijn er5 draait redelijk grof op stationair toerental.
Carburateur is proper maar niet gereviseerd.
Kleppen staan binnen norm.
Bobijn is doorgemeten en de waarden (ohm meting) kloppen ook met het wph.
Toch blijft ze starten op 1 cilinder (links).
Ik heb ook de indruk dat de rechtse cilinder pas écht invoegt boven de 4000toeren.

Iemand enig idee wat nog te onderzoeken?
 
Hey jmagov,

Ik heb vorig jaar ook de carbs van mijn er-5 gereviseerd, ivm dergelijke klachten.

Ik zag toen verduurde inlaatrubbers, en die heb ik mee vervangen.

Daarna is het weer prima, maar ik weet dus niet zeker of het de carbu's waren (of slechts ene), of de inlaatrubbers.

Tip: check je inlaatrubbers.
Succes!

Gr L
 
Laatst bewerkt:
Beging eerst maar eens om carburateur,s goed (GOED) van binnen schoon te maken en te controleren.

Daarna deze weer monteren op motor en motor stationair afstellen en daarna carburateur synchroniseren.
 
Beging eerst maar eens om carburateur,s goed (GOED) van binnen schoon te maken en te controleren.

Daarna deze weer monteren op motor en motor stationair afstellen en daarna carburateur synchroniseren.
Hey,

Als ik hierin mag aanpikken...

Klepspeling wil bij dit model wel rap verlopen. En aangezien die goed moet zijn voordat carbu synchronisatie nuttig is, is dat iets om in gedachten te houden.

Oh, ik lees even terug in de berichten voordat ik het post, en zie dat de klepspeling in orde is :t

Gr L
 
Laatst bewerkt:
Overigens, iets wat er vaker te lezen valt ;

Proper= elke afzonderlijke sproeier ( naalden) gedemonteerd en zelf gezien dat deze schoon waren en na doorspuiten schoner/ groter omdat er toch nog troep in zat?

Lijkt in orde/ niets raars aan te zien of ' geen gekke dingen ' zijn meer termen die ik verwacht ( en zelf gebruik 😜) als ik het eigenlijk niet helemaal snap.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen ' carburateur is proper ' ?
 
Overigens, iets wat er vaker te lezen valt ;

Proper= elke afzonderlijke sproeier ( naalden) gedemonteerd en zelf gezien dat deze schoon waren en na doorspuiten schoner/ groter omdat er toch nog troep in zat?

Lijkt in orde/ niets raars aan te zien of ' geen gekke dingen ' zijn meer termen die ik verwacht ( en zelf gebruik 😜) als ik het eigenlijk niet helemaal snap.

Hoe ben je tot de conclusie gekomen ' carburateur is proper ' ?
Bedankt voor het advies!
Goh, ik schijn wel vaker vlotjes conclusies te trekken. Helaas zijn die achteraf meestal verkeerd. Iets te veel zelfvertrouwen of zo😇
Ik ga nu een revisie kit bestellen voor de carb's. De vraag is nu: waar?
Amazon, bol.com, e.d.? Of kent er iemand een betrouwbare bron voor dat soort spullen?
 
Bedankt voor het advies!
Goh, ik schijn wel vaker vlotjes conclusies te trekken. Helaas zijn die achteraf meestal verkeerd. Iets te veel zelfvertrouwen of zo😇
Ik ga nu een revisie kit bestellen voor de carb's. De vraag is nu: waar?
Amazon, bol.com, e.d.? Of kent er iemand een betrouwbare bron voor dat soort spullen?
Hey Jmagov,

Amazon, ebay, bol etc.. dan kun je net zo goed direct op aliexpress gaan zoeken. :)

In België zijn er niet veel leveranciers dus wijk ik vaak uit naar hollandse webshops. Dat is dan vaak ook after market.

Origineel via de verdeler of cmsnl. Das eender.

Gr L
 
Bedankt voor het advies!
Goh, ik schijn wel vaker vlotjes conclusies te trekken. Helaas zijn die achteraf meestal verkeerd. Iets te veel zelfvertrouwen of zo😇
Ik ga nu een revisie kit bestellen voor de carb's. De vraag is nu: waar?
Amazon, bol.com, e.d.? Of kent er iemand een betrouwbare bron voor dat soort spullen?
Was meer vanuit de optiek dat de vraag en hetzelfde probleem al tientallen keren voorbij gekomen is.
Roukema is een NL winkel die al jaren bestaat en voor zover ik altijd lees, goed aangeschreven staat.
Veel imitatie sets zijn van tourmax, maar houdt het niet meer zo bij.
Succes 👍🏿
 
Terug
Bovenaan Onderaan