- 28 jul 2014
- 2.034
- 770
Ik ben een beetje aan het plannen/tekenen. Wil een zijspanframe zelf maken.
Nu zie ik steeds meer dat er voor een wielophanging gekozen wordt met 2 schoorstangen. Hiermee kan dan ook het toespoor afgesteld worden. Dat is wel handig.
Een groot nadeel lijkt mij dat er een uitsparing in de bak moet komen vanwege de veerweg. De stang die haaks op de motor staat zal immers op en neer moeten kunnen.
Waarom wordt dit tegenwoordig veel gedaan? Wat zijn de voordelen tov van het 'ouderwetse' systeem?
Ben benieuwd wat er achter steekt. Persoonlijk neig ik naar het ouderwetse bruggetje. Het zijspanframe moet dan wel een mogelijkheid hebben om toespoor af te stellen, maar de rest is wat simpeler te construeren.
Nu zie ik steeds meer dat er voor een wielophanging gekozen wordt met 2 schoorstangen. Hiermee kan dan ook het toespoor afgesteld worden. Dat is wel handig.
Een groot nadeel lijkt mij dat er een uitsparing in de bak moet komen vanwege de veerweg. De stang die haaks op de motor staat zal immers op en neer moeten kunnen.
Waarom wordt dit tegenwoordig veel gedaan? Wat zijn de voordelen tov van het 'ouderwetse' systeem?
Ben benieuwd wat er achter steekt. Persoonlijk neig ik naar het ouderwetse bruggetje. Het zijspanframe moet dan wel een mogelijkheid hebben om toespoor af te stellen, maar de rest is wat simpeler te construeren.