Hallo Corsaro rijders.
Over 17 dagen hoor ik ook tot de groep MM corsaro rijders.
De motor (een Competizione)hebben we bij v/d Heijden in Den Bosch gekocht. Kregen we toch de beste inruilprijs terug voor mijn huidige motor een R6.
Nadat ik de Corsaro gekocht had wees mijn vrouw me op het bestaan van dit Topic en al een paar dagen hou ik deze topic bij en het doet me goed dat ondanks een paar gebreken de meeste corsaro rijders dik tevreden zijn. Het sterkt iig mijn vermoeden dat ik de juiste beslissing heb genomen. Een Tuono factory was de andere motor die op mijn lijstje stond.
In afwachting van mijn motor zal ik met plezier dit topic blijven volgen, daarna heb ik het te druk met rijden
Heren ik ben weer terug van vakantie in de states.
Morgen even de MM ophalen en weer even in "shape" komen.
Nou heb ik een vraag, wie heeft zijn achtervering laten veranderen of modiviceren.
Ik ben namelijk wat aan de zware kant en heb het gevoel dat mijn achterveer dood slaat.
Dus wie heeft wat laten doen, waar en tegen welke prijs?
bas
Hey corsaro rijders!
Heb dus ge testreden op de Buell XB12Scg (ook op de S) was echt fantastisch, alleen je rijd wel echt alleen op het koppel.
Het is wel heerlijk om hiermee te rijden alleen mis ik gewoon echte PK's (oftewel, extra power bij VEEL gasgeven) en dit mis ik gewoon bij de Buell.
Ik ga dus de 19e testrijden op de Corsaro (zit momenteel in finland) en dan weet ik het
ondanks een paar gebreken de meeste corsaro rijders dik tevreden zijn.
heb zaterdag op een demo Duc. Hypermotard gereden. Ondanks dat ik de Morini toch mooier vond. Tering, wat stuurt zo'n ding goed. Licht en goede(gevaarlijke remmen als je er nog niet aan gewend bent) Wat een fun-bike, ben met de Morini heel wat gewend maar dit is serieuse concurentie. Het was de S a € 15.000,-.
maar volgens de nieuwe richtlijnen van de Bovag lever je het eerste jaar al 30% in dus is eigenlijk geen optie.
Maar je mag wel nieuwsgierig zijn toch?
mmm.... reserve accu, digitale teller, koelvloeistof, crash pads en onderste kroonplaatHeren, Ik ga eind jini voor het eerst met de brommert op vakantie. Hebben jullie nog tips wat betreft dingetjes die handig zijn om mee te nemen???
Bij mij wordt het daar ook flink warm. Dat de uitlaten 2 cm lager zitten helpt het koelen ook niet echtVandaag weer een paar km'tjes afgelegd, alles voelde weer goed aan, maar bij thuis komst legde ik mijn hand op de duozit en die was goed warm, zitje eraf gehaald en die spanningsregelaar leek wel een straalkachel. Ik heb hier eigenlijk nooit opgelet, is dit normaal???, iets warm snap ik wel, maar dit was echt heet.
ik heb mijn veervoorspanning op z'n hoogst staan maar bij een heuveltje in de weg( tak, tramrails of scheve klinker enz, ) blijft hij doordreinen dus ik moet hier wat aan gedaan krijgen, want nu ik hem begin door te krijgen en dus harder ga rijden, wordt dit steeds irritanter en de beperkende factor ivm geen vertrouwen in de achterpartij
Dit gevoel heb ik ook, ik weeg een 100 kilo's en ik ben nog niet aan het boenderen, maar ik voel hem zoals beschreven "nadrijnen" over heuvels heen. Ik zie nu al op tegen dat stuk a28 bij amersfoort naar assen, dat wordt weer zeeziek aankomen.hallo bass, hoeveel weeg je? Bij de iets zwaardere onder ons, en/of bij flink boenderen geeft de monoshock het al heel snel op. .
@ baszzr600; Hou ook de stekkers daar in de gaten. Bij mij al 2 x verbrand. Schijnt ook verband te hebben met corrosie en daardoor hoog oplopende spanning. Nu zijn er betere, waterdichte stekkers gemonteerd en heb geen problemen meer gehad. Weet niet of het evengoed extreem heet word daar, zal het in de gaten houden.
Ik zie nu al op tegen dat stuk a28 bij amersfoort naar assen, dat wordt weer zeeziek aankomen.
He Bas Ga jij ook naar de TT. Ik wel in ieder geval. We zitten op de Strubbentribune!
..... ik weeg een 100 kilo's ......