Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reserve is rond de 2 liter. Toen ik hem leeg had gereden kon er 17.7 liter in (gevuld tot de benzine de rubber rand raakt)
 
Inderdaad, morgen ochtend vertrek ik naar de MRC-trackday samen met een collega-Corsaro rijder. Zie hun website.


leuke site! en vooral deze: http/www.motomorinicompetizione.com
Had ik nog nooit van gehoord. Leuk voor mijn dealer, wordt ie helemaal knettergek omdat ie van de Nederlandse importeur bijna geen info krijgt.
Enne, voorzichtig op het circuit!

Die radiale remmen en onderpoten staan me wel aan. Ik kon ze van de mv brutale krijgen (de gefreesd stukken) maar die zijn apeduur (900 euro gebruikt)
 
Mathh,

Die website is pas sinds vorige week (15 Juli) aanwezig. We horen inderdaad weinig van de importeur, maar nu de updates er echt zijn worden ze ook uitgeleverd.

Bij mij zit er denk ik nog niet alles op, maar wel gelukkig de nieuwe ECU , en 2 stukjes plastic
 
Yep, ook ik heb er 1tje. Ook een zwarte en zo'n 1300 km op de teller!
Maandag gaat hij voor z'n eerste beurtje. Dik tevreden! alleen die cpu vervangen (gaat dat automatische via de dealer by the way ?) Kom van een R1 maar dit heeft toch meer motor plezier bij mij (terug)gebracht!
Harstikke mooi om al die info op dit forum te kunnen lezen, ben al helemaal verslaafd .
 

Gefeliciteerd!
Voor de zekerheid even na (laten) vragen. Mijn dealer was er niet van de hoogte en heeft redelijk vaak moeten bellen om goed geïnformeerd te zijn. Maar dat zal wel per dealer verschillen.
 
gefeliciteerd fastronald!!

Heb net de motoplus binnen gekregen en daar staat een heel klein collumpje in over de update's van de corsaro.
- andere ecu / cpu met aangepaste mapping
- extra spatbordje bij de radiateur
- een grotere afdekplaat voor de accu.
 
Bedankt voor de felicitatie's boy's! Ik heb net van mijn dealer (MVM Soesterberg) gehoord dat zij zo'n 14 dagen geleden van de importeur een bericht over een update ontvangen hadden. Direct besteld maar de materialen staan op nalevering en ik krijg bericht zodra het binnen is! We zullen wel zien.
Hebben jullie al ervaringen met de spiegels, ik vind dit het minste qua aanzicht van de motor. Ik d8 aan de spiegels van de mv agusta brutale. Maar of het past?
 
Mijn vriendin heeft de Brutale, mooie spiegels maar je ziet er helemaal niks in

hier nog een mooi piccie van de italiaanse site:

.
 
Laatst bewerkt:
Okee, dan maar de spiegels van de tuono. 1e beurtje gehad en hij rijdt niet anders hoor! De upgrade was er nog niet dus maar ff afw88. A.s woensdag wel naar Zandvoort (het circuit op) om is te kijken bij de MV augusta's. Er was nog plek dus konden anderen ook mee doen .

Bijlage: spiegel.jpg
 
yep! die spiegels zien er zekers gelikt uit . ik ben benieuwd naar je ervaring op het circuit. I.v.m. vering enzo. Tis te hopen dat het weer een beetje opknapt want hier wordt je ook verdrietig van .
Heb alleen afgelopen maandag nog een stukkie . daarna was de pret weer op (qua weer dan he ).
 
Geweldig mooie machines,

To bad for me dat ik mijn Buell net had ingeruild en dat deze pracht machine nog niet te krijgen was.

Een PCIII en 2 titanium Akropvisic uitlaten en de motor zou af zijn.

Laat me maar weten of jullie kinderziektes tegen komen.
Anders zwicht ik misschien wel
 
een PCIII ??, misschien om het benzine verbruik wat omlaag te halen. iets anders kan ik niet verzinnen. 140pk en 123 NM moet genoeg zijn toch?? wat betreft de uitlaten ben ik het met je eens. Jammer genoeg zijn er nog maar weinig after-market uitlaten verkrijgbaar. Wat kinderziektes betreft: die zijn te vinden op de eerdere pagina's.

"k heb ff de buell bekeken maar wat een toffe fiets zeg . elke keer als ik zo'n ding hoor gaat mijn hartje toch een paar klappen harder slaan .
 
Hi guys,

Ik ben ook van zins een Corsaro 1200 te kopen, een rode.
Wat een prachtige bike.
Dealers in de buurt zijn Bruggeman in Nieuw-Vennep, Goedhart in Bodegraven en MVM in Soesterberg.
Bij welke van deze 3 kan ik best terecht?
Bij Bruggeman ben ik reeds geweest (is op 30 km van mijn deur), maar ik zal best ook eens bij de andere 2 gaan kijken.
Heeft iemand ervaring met deze dealers?
Ik wil hem nog deze week bestellen.

Groeten,

Giacomo
 
ik ben benieuwd naar je ervaring op het circuit. I.v.m. vering enzo.

Ik heb de afstelgegevens gekregen van BituboRaceService, die met Motorfreaks en een Corsaro van de importeur bij de Ducati Clubraces hebben meegedaan op Assen. Die goeie mensen zijn twee volle dagen bezig geweest met afstellen, totdat de rijder door persoonlijke omstandigheden terug naar huis moest. Ik was al een tijdje aan het stoeien met de vering maar dit zag er al weer heel anders uit. Vorige week opnieuw afgesteld en een verschil van dag en nacht bereikt. Meteen de achterband tot aan het laatste naadje gebruikt terwijl me dat eerst met een volle centimeter verschil niet lukte. Ben daardoor nóg extremer gaan rijden dan voorheen en dan loop je meteen wel tegen de beperkingen van shock aan: de veer is voor extreem gebruik te zacht. Daar zit nog een vervolg aan te komen. BRS stelde ook dat als de vering eenmaal perfect is, het frame de beperkende factor wordt (maar dan ook natuurlijk bij extreem rijden). In 95% van de gevallen voldoet het frame en de vering op de openbare weg, volgens hem.
Hij zei tevens dat tijdens de trainigen de 999's met accelereren op het rechte stuk vanuit de Ramshoek het nakijken hadden bij de Corsaro (lees vernederd werden)!
Wie interesse heeft in de gegevens kan hier een kijkje nemen:

http/www.limburgracingteam.nl/smf/index.php?topic=3859.45

Ik rijd nu met afstelling 2 en met 2,1 bar in de banden (eigenlijk iets te laag voor de openbare weg). Tevens heb ik na gisteravond op zijn advies de vorkpoten alvast met 8mm door de kroonplaat laten zakken. Hierdoor zou het naar buiten toe drijven in een bocht, waar ik nu last van heb, sterk afnemen.
Helaas regende het gisteravond op de terugweg.

Veel plezier met de info. Let op: hij telt vanuit de geheel geopende stand in tegenstelling tot andere afstellers die van een geheel gesloten stand uitgaan.
 
Laatst bewerkt:
Hee giacomo, Ik kan je niet adviseren hierin. Ik heb 'm bij motoport rocanje gekocht. Ben wel bij goedhart motoren geweest, maar daar kon ik het niet eens worden over de prijs. Wel aardige lui daar hoor. In rocanje kon ik een betere deal
sluiten .
Ik kan je alleen maar aanraden om te "shoppen". maar ja, dat wist je natuurlijk al.

Succes met je aankoop, en ik kan je verzekeren: je raakt verslaafd aan dat ding .

 
Hoi gaicomo, ik heb hem bij MVM Soesterberg gekocht en tot nu toe nog geen kl88. Ik heb alleen de update nog niet (nalevering). Zitten jullie daar ook nog op te w88? . Ben A technische en die afstellingen zeggen mij helemaal niks... Eerst ff het circuit op en dan zoek ik dat wel uit, mocht het nodig zijn. Bedankt en we informeren elkaar wel weer
 
Goedhart Motoren heeft 4 emailadressen op de site staan, heb naar alle 4 een email gestuurd en nooit reactie ontvangen. Ook gebeld voor een specifiek onderdeel, apart laten leggen, 80 kilometer er naartoe gereden, hadden ze het verkocht. Je kunt wel begrijpen hoe ik over deze zaak denk nu..........Soesterberg is vanuit Vinkeveen ook goed te doen, Bruggeman zou ik ook maar vergeten!
 
Net mijne Corsaro naar Den Bosch gebracht voor update en alarm. Donderdag klaar.
Ben benieuwd.
 
Net mijne Corsaro naar Den Bosch gebracht voor update en alarm. Donderdag klaar.
Ben benieuwd.

Weet je ook wat er aan gedaan wordt? en heb jij een briefje gekregen van je dealer? Wel nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat???
 
Morgen ook eens even bij mijn dealer langs . Eens horen of dat daar ook de brieven zijn binnen gekomen.
Ik moet alleen nog de nieuwe ecu. kan niet wachten, want mijn brommert heeft een ochtendhumeur...... . Gisteren de 800 km gepasseerd en mag nu iets meer toertjes draaien, het word steeds leuker

 
Weet je ook wat er aan gedaan wordt? en heb jij een briefje gekregen van je dealer? Wel nieuwsgierig hoe het bij jullie gaat???

Neen, ik heb geen brief gekregen. Ik heb een tijdje geleden de monteur met de importeur laten bellen. Die wist toen nog weinig. Na drie keer bellen kreeg hij bericht dat de spullen afgelopen week zouden binnenkomen.
De update bestaat uit de gewijzigde ECU, spatplaat inlaat, grotere accu en afdekplaat accu. De andere startertandwielen zijn bestemd voor bepaalde framenummers, daar val ik buiten.
Ik had wel nog een probleem met de resetknop van de tellerset, die functioneert niet meer. Ben benieuwd hoe ze daar mee om gaan.
 
Hoi allemaal,
Ben sinds kort ook in het bezit van zwarte corsaso 1200.
Las dat er al verschillende aanpassingen waren (modificaties).
Ook bij mij moet moet het display worden vervangen ( tweede keer al )want ik kan
niet meer in het menu komen.
Ook de sensor van de km.teller is al vervangen,verder moet nu ook de cpu worden vervangen want hij slaat vaak af en rijdt wat onrustig.
Leuk overigens dat ik hier wat informatie af kan halen ofschoon ik over mijn dealer wel te spreken ben.
 
Geweldig was het vandaag op het circuit! (voor mij dan hé, anderen waren minder gelukkig 2 man naar het ziekenhuis met de ambu en 4 motoren zwaar beschadigd ) Maar de Corsaro deed het geweldig voor mijn gevoel. Moest wel ff wennen na de r1 natuurlijk maar de bochten waren goed door te komen en op het rechte eind natuurlijk veel, heel veel tegenwind (zo zonder kuip) waardoor het boven de 200 toch wat zweverig wordt aan het stuur Het vermogen is goed te doseren en geen last gehad van dipjes in het vermogen of glijers! De afstelling vanb de vering was voor mij ook geen probleem met mijn 80 kg maar ja, daar schijnt hij op afgestemd te zijn hé? De tank inhoud is echt niet ruim hoor. Na 150 circuit km's is het op, daar kun je je dus lelijk in vergissen. Gelukkig heb ik niet zoveel probleempjes als de overige collegae mori rijders. De display doet het nog steeds en de motor heeft geen last van afslaan. Afkloppen dan maar, want wat niet is kan nog komen natuurlijk......
Groeten
 
@ boudje: gefeliciteerd met je corsaro! Waar heb je 'm gekocht?
@ fastronald: met een tank nog 150 circuit kilometers valt nog wel mee toch?
Er zijn wel twee jampotten aan het werk daar binnen, en die hebben peut nodig . Nix mooiers als je gas geeft en iedreen verdwijnt in de spiegels .

Ik heb nu een dikke 1000km weg en begin nu echt te wennen aan de machine.. kan er echt mee gooien en smijten zeg. Het is alleen jammer dat ik a.s. dinsdag naar de importeur moet en daar mijn brommertje achter moet laten. De modificaties zijn uitgevoerd en nog steeds is het bokken en stoten bij het rijden met deellast ( lees continu het zelfde toerental ). Gisteren bij mijn dealer langs geweest en met een gele corsaro opstap geweest om het verschil te vergelijken. Daar werd ik toch een beetje verdrietig van . Of blij.... want ik heb nu ook gevoeld hoe mooi het blok kan lopen. Ik hoop in ieder geval dat ze bij de importeur wat kunnen vinden.

Maar goed, ik ben vanavond nog een stukkie wezen en potdomme man, ik heb toch weer met een bigsmile in m'n hellumpie rond gereden hoor.

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.