Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zaterdag aan de uitlaten gewerkt. Blijken ze verkeerd gelast te zijn: het pijpje aan de voorkant welk over de uitlaatpijp geschoven wordt wijst omlaag ipv omhoog. Hierdoor zit er teveel ruimte tussen de uitlaat en de zit. Als ik ze ondersteboven monteer, zitten ze perfect. Mailtje met piccies gestuurd en afwachten. Geluid is perfect. Niet te hard en niet te zacht.
 
Dat is goed balen zeg! B| Denkje dat je goeie spulletjes hebt, blijkt dat dus niet zo te zijn :( :( . Ik heb ook nog niet gehoord wanneer ik m'n brommert kan halen. Ik kan niet wachten, en zeker niet nu het zulk mooi weer is om te :] . Maargoed nof ff geduld hebben maar.

Laat eens een paar piccie's van je brommert zien??
 
Zo, de eerste kilometers zitten erop. Ik heb gisteren de Corsaro gehaald. Wat een kracht heeft dat ding zeg :9~ :9~ .... De CPU modificatie moet nog gedaan worden, daarvoor moet ie waarschijnlijk terug naar de importeur. Eerst even genieten en het blok inrijden *D *D *D .
Wel lachen hoor, al die positieve reactie's. De mensen verdraaien hun nek bijna en overal gaan de duimpies omhoog 8-) 8-) . Hier in de buurt heb ik er nog niet 1 zien rijden. Maargoed ik ga ff een tukkie doen.... :Z .

Laterzzzzz :W :W .
 
Zo, de eerste kilometers zitten erop. Ik heb gisteren de Corsaro gehaald. Wat een kracht heeft dat ding zeg :9~ :9~ ....

Gefeliciteerd! *O* *O* *O*
Is ie echt veel krachtiger dan de Honda? Ik heb alleen maar drie- vier- en zescylinders als vergelijkingsmateriaal.
Heb trouwens nog zo'n uitlaatje (Titanium) verkocht aan een jongen met een Corsaro. Ziet er ook geweldig mooi uit!
 
Ja het voelt wel veel krachtiger ja. Ik heb de SP1 toendertijd ook nieuw gekocht en die voelde toch een beetje "tam" aan tijdens het inrijden. Tijdens die inrij periode mocht ik niet boven de 6000 rpm komen. Nu mag ik niet boven de 5000 a 5500 rpm komen. Als ik nu al voel wat er gebeurt tussen de 3500 en 5500 rpm.... dan kan ik haast niet wachten wat daarboven losbarst :P :P .
Kijk, die VTR was nou ook niet bepaald de rust zelve, en zeker niet met een powercommander en andere dempers maar alles kwam bij een hoger toerental vrij.

Hey, hebbie een paar piccies van die uitlaten van die corsaro?? ben ik toch echt heeeeel benieuwd naar hoor :Y :Y . 't geluid van die corsaro is standaard wel mooi maar mag van mij toch wel wat heftiger.. zullen we maar zeggen :9 :9 .
 
Zag vorige week n Gele rijden in omg Rotterdam!
Ik twijfelde om er een te kopen maar ben toch voor die andere Italiaan gevallen :Y
Ook n superfiets *O*
 
Hier is een link naar de uitlaat site:
http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=315[/url

en hier een paar piccies van de titanium set. Op deze foto lijken ze wel erg lang:
http://cgi.ebay.de/GPR-Schalldaempfer-TITAN-EG-BE-MOTO-MORINI-CORSARO_W0QQitemZ190003908946QQihZ009QQcategoryZ78403QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Let maar niet op de prijs....

Wat betreft de hogere toeren bouwt ie na 7000 toeren toch wel wat af, maar niet zodanig dat het vervelend is. In de hitte van de strijd knal ik hem nog wel eens in de begrenzer. Afgelopen zondag even 230 gereden en tussen de 200 en 230 blijft ie toch lekker doortrekken. Zal je alleen (net als mij) tegen gaan vallen zonder kuip ;)

Een gele vind ik ook mooi, maar dan heb je weer niet die goudkleurige vork :}
 
heb je btw al een paar piccies...en heb je je uitlaten er al goed onder??
 
Eens kijken of ik er een plaatje op kan krijgen..... wat dat betreft ben ik nog maagd O-) O-) !!

HHMmmmmmm f*ck!! 't lukt dus niet... weet iemand hoe je foto's kleiner kan maken?? Heb alleen maa foto's boven de 1.5 mb.
 
Piccie dan voor de zeurkous:

morini-1.jpg


En het is de middelste.....
 
Laatst bewerkt:
Een beetje late reactie, maar ik heb ook een Corsaro.
Een rode, sinds eind maart :o

Zojuist met de 5000km beurt is de nieuwe ECU erop gekomen (gewoon bij de garage), en het lijkt erop dat de problemen bij lage toerentallen voorbij zijn. Nu nog ff de "koude" start afwachten. (01:46uur, nog steeds 23° buiten :N )
 
Een beetje late reactie, maar ik heb ook een Corsaro.
Een rode, sinds eind maart :o

Zojuist met de 5000km beurt is de nieuwe ECU erop gekomen (gewoon bij de garage), en het lijkt erop dat de problemen bij lage toerentallen voorbij zijn. Nu nog ff de "koude" start afwachten. (01:46uur, nog steeds 23° buiten :N )

Hallo collega! Waar zijn de foto's?
Sinds einde maart? Dat moet dan een van de eerste geweest zijn!
Welke motor had je hiervoor? Ben je nog altijd tevreden? En waar heb je hem gekocht?
Heb net een afspraak gemaakt voor een eerste beurt (opgeschoven ivm wachten op nieuwe ECU en grotere accu. Ondanks dat bevalt het me nog steeds geweldig.
Vanmiddag nieuwe (goede)uitlaatjes gemonteerd en het klinkt echt geweldig *O* . Ik wil niet weten hoe de race-uitlaten klinken :}
Nu nog de OZ wieltjes, die liggen bij de spuiter.
 
Hi Mathh,
Foto's zou ik moeten zoeken, maar de enige verschillen met standaard zijn het omzetten van het schakelpookje naar race stand, en een bagagerekje dat er bij vakantie opgaat.

Ik heb wel een filmpje dat gemaakt is op de eerste dag dat ik de Corsaro had.
Het is 16MB!

Ik zal volgende week op Cadwell park wel wat mooie fotoos maken. Wordt dan wel moeilijk om mijn motor te vinden tussen al die andere Corsaro's *D
 
standaard uitlaatjes, geen db killers.
Heb je de Remus uitlaatjes gezien op de website van de duitse importeur?

oh ja, vorige motoren zijn er niet, ik heb ze nog steeds allemaal :9
Meest gebruikte: Laverda 1000 Jota
 
Laatst bewerkt:
Zie ik daar nog Db-killers in de uitlaten??????? Minics.

Nah, er zitten geen db-killers in :N . Die zitten bij deze dempers trouwens vóór in de uitlaat geschoven.

En de Remus kende ik al, maar ik vind ze helaas niet zo mooi.
Leuk filmpje trouwens!
 
Laatst bewerkt:
sooweeeee mathh, dat zijn heeele mooie pijpen! :Y :Y . Ik heb ook op die remus site zitten kijken en die uitlaten zijn idd minder mooi!.

@ sander: gaaf filmpje. ziet er toch stoer uit he die corsaro 8-) .

Bij mij moet die nieuwe cpu en die grotere accu er nog in, maar verders GEWELDIG!!
Wat een machine....
 
Bennieboy,

De Remus uitlaten die ik bedoel staan alleen op de Morini-importeur site van duitsland. Op de Remus site kan ik ze niet vinden.
Deze bedoel ik:
RemusCorsaro1.jpg
 
Bennieboy,

De Remus uitlaten die ik bedoel staan alleen op de Morini-importeur site van duitsland. Op de Remus site kan ik ze niet vinden.
Deze bedoel ik: (Afbeelding)

Wel interessant dat ze een tussenstuk aanbieden om de kat te vervangen.......
 
he sander, die site heb ik zitten bekijken. Hoe langer ik naar die uitlaten kijk, hoe minder mooi ik ze ga vinden. Ik kan er nix aan doen. Kwestie van smaak :Y .
Wat wel weer intresant is, is dat het y-stuk vervangen kan worden. zoals mathh ook al zei. Ik denk alleen wel dat de mapping aangepast moet worden????

@ sander: ga jij naar G.B. voor een corsaro meeting?
 
Inderdaad, morgen ochtend vertrek ik naar de MRC-trackday samen met een collega-Corsaro rijder. Zie hun website.
 
Iemand een idee hoeveel de juiste hoeveelheid reserve de Corsaro heeft?
Ik lees zaken als 6, 3 en 1 liter?
Laatst ging me bij 170 km het reservelampje branden en na 7 km gingen er bijna 17 liter in............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan