Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi allemaal ik zelf bezit op dit moment een shadow 1100 een mooie fiets maar ben niet te spreken over zijn stuurprestaties, ik hou wel van een twee cilinder zag er laatst een staan in gronau bij van dijk en was meteen verkocht.
had ook al wat artikels gelezen erover en daar stonden nogal wat negatieve dingen in
wat ik dit forum ook wel terug vindt
hetzij de mapping
hetzij de lekkage
en de startmotor.
mijn vraag is als ik nu een nieuwe koop zijn dan al deze kinderziekten voorbij.
of moet ik nog ergens op letten.
ik vind hem persoonlijk mooier dan een augusta wat een bruut geweld uit die 2 cilinders
ben helemaal om.
schrok allleen een beetje van de problemen er om heen
en het zuipen de morini.
de shadow loopt toch een paar klassen zuiniger dan de corsaro maar is verder ook geen vergelijk.
groeten voor iedereen en suc6 met de hobby
 
Het is en blijft een italiaan. hij zal waarschijnlijk de rest van zijn leven kinderziektes houden. Welke, dat weet ik nog niet. Maar als je eenmaal verliefd bent, dan neem je die op de koop toe.
 
Maar kun je me ook vertellen waarom de uitlaatpijp zo ontzettend donder wordt en wat je eraan kunt doen?
 
Maar kun je me ook vertellen waarom de uitlaatpijp zo ontzettend donder wordt en wat je eraan kunt doen?

de pijp is RVS en die verkleurt nu eenmaal bij verwarmen. Verchromen zal mi wel lukken, maar polijsten kan ook. Is goedkoper en evenmooi. Maar ook dan wordt ie na verloop van tijd donkerder, ziet dan alleen wat beter uit.
 
hoi vraagje weten jullie misschien ook of er een vergelijkings test is tussen bv. een mosnter en een corsaro of een corsaro en een mv.
was er eigenlijk wel benieuwd naar welke beter stuurt en en welke beter accelereert bijvboorbeeld.
 
Beetje een rare vraag silat!! om deze vraag te stellen op een site van corsaro eigenaren en/of liefhebbers! Antwoord: DE CORSARO natuurlijk :Y
 
Beetje een rare vraag silat!! om deze vraag te stellen op een site van corsaro eigenaren en/of liefhebbers! Antwoord: DE CORSARO natuurlijk :Y

misschien heb je gelijk maar het zou toch kunnen dat het ene merk of type beter stuurt terwijl van een ander merk of type de accelleratie beter is trouwens toen ik het berichtje erop had gezet heb ik denk ik ongeveer een uur later de test gelezen van de 3 italianen
de corsararo is ook mijn voorkeur zit er zelf aan te denken alleen ben een beetje bang voor de kinderziekten.
 
misschien heb je gelijk maar het zou toch kunnen dat het ene merk of type beter stuurt terwijl van een ander merk of type de accelleratie beter is trouwens toen ik het berichtje erop had gezet heb ik denk ik ongeveer een uur later de test gelezen van de 3 italianen
de corsararo is ook mijn voorkeur zit er zelf aan te denken alleen ben een beetje bang voor de kinderziekten.

Als je er volgend jaar een koopt is het geen kind meer. Waarschijnlijk een puber, maar ik weet niet wat erger is.
 
Maak je geen illusies over andere merken, zelfs grote Japanse en Duitse merken roepen wel eens duizenden fietsen terug. Mijn motto is altijd simpel, wanneer je een motor met garantie koopt, kunnen er blijkbaar onderdelen stuk gaan.

Doe mij dan maar een merk die alleen aan verkoop doet en geen monteurs bij dealers heeft rondlopen, maar die bestaat natuurlijk niet.

Overigens heb ik tot nu toe alleen maar lullige onbenulligheden gelezen over de Corsaro, een pakking die lekt (wat stelt dat nu voor), een mapping die niet 100% is (stap maar eens op een injectie Japanner met het bekende AAN/UIT waar je gek van wordt), een accu die te klein bleek (nou, dat is schokkend) en een waterflap bij het luchtfilter. Oh ja, en een klemmetje extra bij de uitlaat. Nog iets vergeten?

Toen er nog geen Internet was reed iedereen vrolijk rond op de motor van zijn keuze, nu informeren we elkaar zo snel over eventuele gebreken, dat iedereen op zoek is naar een motor zonder gebreken en dan maak je het jezelf wel onmogelijk.

Het blijft techniek en de mooiste eenheid vorm je pas met je motor wanneer je er ook zelf aan gaat sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Maak je geen illusies over andere merken, zelfs grote Japanse en Duitse merken roepen wel eens duizenden fietsen terug. Mijn motto is altijd simpel, wanneer je een motor met garantie koopt, kunnen er blijkbaar onderdelen stuk gaan.

Doe mij dan maar een merk die alleen aan verkoop doet en geen monteurs bij dealers heeft rondlopen, maar die bestaat natuurlijk niet.

Overigens heb ik tot nu toe alleen maar lullige onbenulligheden gelezen over de Corsaro, een pakking die lekt (wat stelt dat nu voor), een mapping die niet 100% is (stap maar eens op een injectie Japanner met het bekende AAN/UIT waar je gek van wordt), een accu die te klein bleek (nou, dat is schokkend) en een waterflap bij het luchtfilter. Oh ja, en een klemmetje extra bij de uitlaat. Nog iets vergeten?

Toen er nog geen Internet was reed iedereen vrolijk rond op de motor van zijn keuze, nu informeren we elkaar zo snel over eventuele gebreken, dat iedereen op zoek is naar een motor zonder gebreken en dan maak je het jezelf wel onmogelijk.

Het blijft techniek en de mooiste eenheid vorm je pas met je motor wanneer je er ook zelf aan gaat sleutelen.


*O* *O* *O*
 
Ik rijd al jaren VFR. starten wanneer je wil, rijden wanneer je wil , ook na een winterstop. nooit problmen. De ideale fiets als je zekerheid wil (hij is te koop trouwens). Maar: volledig in originele staat. Dus geen uitdagiongen om dingen aan te passen.
Juist de uitdaging van een fiets waar je nog dingen aan kunt passen aan je eigen wensen , naast hij rijgedrag etc, moet je juist aanspreken. Aan jou de keuze.
 
Zo heb ik de asfgelopen 3 jaar een Ducati 998 gereden en 20.000km op de teller gezet, nooit een probleem gehad, altijd starten, lopen en gaan met die banaan (letterlijk, hij was geel). Ik deed het onderhoud zelf aan de 998 (zal ik ook doen bij de Corsaro), dan pas geniet ik van mijn investering. Soms heb je speciaal gereedschap nodig en dat kocht ik wanneer nodig. Mensen begrijpen dan niet dat je 100 eurie betaald voor een sleutel, maar ze beseffen niet dat ik ondanks dat toch nog steeds honderden euries in mijn zak stak.

Soms moet je lef hebben, zo kun je volgens 998 bezitters de distributieriemen niet afstellen zonder computer verbonden aan een frequentiemeter. Maar op het Internet leerde ik een trucje om de riemen met de hand af te stellen, van een monteur uit de SBK serie.

Ik naar de dealer voor een servicebeurt....mij niet gezien, doe het goed, doe het zelf :)

Vraag: kan iemand aan een werkplaatsboek komen?
 
Laatst bewerkt:
Hi @
Klopt RickD.:zelf verder "ontdekken" en personaliseren is slotsom om nog meer te genieten : ik ben ook op zoek naar een werkplaatsboek voor de Corsaro, liefst engelse versie ...wie weet raad waar zoeken??
 
Ik ben onder de indruk van dat uitlaatssysteem van Technorace, niet zozeer van die dempers (ben gewoon geen carbon man), maar wel hoe ze de twee-in-een veranderd hebben in twee losse pijpen, ziet er heel fraai uit.


Voor de liefhebber, het werkplaatsboek van de Corsaro als diverse PDF bestanden (130mb). er wordt gevraagd om een wachtwoord, vul in "corsaro". Met enorme dank aan een mede Corsaro rijder die deze bestanden beschikbaar stelde.

This domain name is for sale. 100,000 USD
 
Laatst bewerkt:
Zo als ik het kan bekijken zitten de DB killers erin en kunnen ze via de schroef onderin eruit gehaald worden. Je kijkt daarna tegen 2 holle pijpen aan :9~ met die gaas structuur, weet je wel :Y
 
De versie die op de Veloce zit van de Termignoni's hebben geen uitneembare db-killer volgens mij, ik zie namelijk geen boutje onder de uitstulping aan het einde zitten. Het kan wel zo zijn dat de puntjes die je vaag ziet laspuntjes zijn die je kunt doorslijpen, maar eerlijk gezegt heb ik nimmer Termgnoni's gezien met uitneembare dempers, alleen open Termignoni's waar je dan losse universele db-killers in kunt plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
midden volgende week worden de termis ,samen met sport cpu ,geleverd bij m'n dealer :
ik kan die dan uittesten op zijn testbike ,ik laat iets weten ,ook qua al dan nt uitneembare db killers.
 
@Thierry, het zou geweldig zijn wanneer je het geluid van de open Termignoni's kunt opnemen en als MP3 uploaden, we zijn allemaal vreselijk nieuwschierig hoe bruut dit nu klinkt.

Kijk uit naar je verslag.
 
Laatst bewerkt:
Yes!!! Ik hoor vanaf vandaag ook officieel tot de club van corsaro rijders. Ik heb de Corsaro die bij Brabant Motors te koop stond, gekocht. En mijn eerste modificaties worden al gedaan nl: verlenging van voorspatbord. En uiteraard een alarmsysteem.
Foto's volgen. Ik moet wel nog een hoop gedult hebben. half maart ga ik hem pas ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan