Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is mij duidelijk, die kat gaat er dus bij mij ook uit zodra er een powercommander voor de Corsaro is.

Nu rij ik niet met slecht weer, dus wil ik de accu in conditie houden met mijn Optimate 3. Nu heb ik gezocht naar een kabel om aan te sluiten op de stekker onder de duozit, maar kan die niet vinden.

Iemand een tip?

Overigens is er over de bevestiging van het zadel niet echt nagedacht, die twee schroeven zitten echt op een onzinnige plek, dus ff zadel eraf om accu te laden is geen optie :(

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bij de optimate 3 zit een aansluitkabeltje met contrastekker erbij geleverd die je dus zo op de accu kunt aansluiten.
Daarna is het inpluggen en klaar.
( Er zit trouwens standaard een contrastekker onder het zitje voor een acculader, maar die past niet op de optimate )
De aansluitkabel loopt trouwens door tot onder het duozitje.

V.w.b. de katalysator;
Het is niet zeker of je een powercommander nodig hebt als je de kat eruit haalt.
Ik probeer het eerst zonder en de dynojetboer gaat een paar verschillende metingen uitvoeren.
Ook een ander luchtfilter behoort dan tot de eventuele veranderingen.
Over powercommanders hoor je vaak positieve berichten :)
Als het echter niet ( naar wens ) werkt ben je 500 armer en hoor je niemand ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik persoonlijk heb heel slechte ervaringen met druppelladers (meerdere defecte accu's op meerdere motoren) :( Dus daar begin ik niet meer aan. En een accu die na een paar weken te zwak is :X ik ga vanderheyden in den Bosch nog eens teisteren waar die accu en die teller blijven :)

Volgens mij verandert er toch iets met het mengsel als je de kat verwijdert. Door de hogere gassnelheid aan de uitlaatkant, krijg je ook een andere cylindervulling en zal het mengsel armer worden. Hoeveel is koffiedik kijken. Te arm is niet goed en een eruit geklopte kat krijg je er niet meer in :P

@RickD: dat zijn mooie uitlaten! Kan alleen zo snel geen prijs vinden. Als er trouwens iemand uitlaten wil kopen, dat kan ik altijd via de zaak doen met een behoorlijke korting.

Ohja baszzr600: welkom op dit forum!
 
Laatst bewerkt:
Ha, die bas Welkom.
We zitten dus in hetzelfde schuitje. Let wel. in 2007 worden de corsaro's € 500,- duurder. Ben van de week bij motorzaak geweest om te kijken of of ik een redelijke inruildeal kon doen. Nu al inruilen en een klein gedeelte bijbetalen, en de rest in april als ik de Corsaro kom ophalen. Maar daar zijn we nog niet uit. cd Heijden gaat tal uit van de nieuwe prijzen. € 14.490,- voor een rode. Maar gelukkig wordt mij spaarpotje langzaam gevuld en hoef ik nog maar 3000,- te sparen. moet toch lukken voor april. De aanpassingen komen later wel.
 
Ik heb inmiddels het bijgeleverde kabeltje van de Optimate op de accu aangesloten, was helemaal vergeten dat ik in het bezit was van die kabel....ahum. Het was nog ff een worsteling om de zekeringhouder onder het frame door te krijgen zodat het deksel weer netjes over de accu kon, maar het is gelukt.

@Mathh, ben absoluut geïnteresseerd om via jou een andere uitlaat te kopen, dan kan ik de overgebleven euries weer aan iets anders besteden :)

Momenteel vind ik de Termignoni nog het mooiste en op de volgende site zie ik een ECU staan voor 270 eurie met de omschrijving "CORSARO Tuning-CPU für offenen Krümmer", dat lees ik als "uitlaatsysteem zonder kat".

http://www.blm.at/morini/zubehoer/zubehoer_morini.htm

Of vergis ik mij?
 
Laatst bewerkt:
Momenteel vind ik de Termignoni nog het mooiste en op de volgende site zie ik een ECU staan voor 270 eurie met de omschrijving "CORSARO Tuning-CPU für offenen Krümmer", dat lees ik als "uitlaatsysteem zonder kat".

http://www.blm.at/morini/zubehoer/zubehoer_morini.htm

Of vergis ik mij?

-----------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat je het zo NIET moet lezen.
Ze bieden immers alleen de dempers aan; ofwel in staal,of in titanium met cpu-aanpassing.
De kat blijft ook dan dus gewoon zitten.
 
Laatst bewerkt:
-----------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat je het zo NIET moet lezen.
Ze bieden immers alleen de dempers aan; ofwel in staal,of in titanium met cpu-aanpassing.
De kat blijft ook dan dus gewoon zitten.


Maar wat betekend dan CPU für offenen Krümmer ? Is dat niet open bocht of zoiets, dus zonder kat.?
 
Maar wat betekend dan CPU für offenen Krümmer ? Is dat niet open bocht of zoiets, dus zonder kat.?

Inderdaad;
Maar dan kunnen ze beter om verwarring te voorkomen een compleet systeem aanbieden .
Dat word natuurlijk ( nog ) duurder....
 
Je kunt een katvrij deel kopen voor 250 eurie, zie 1 van mijn eerste bijdrage.

Vraag, hoe kan ik zien of ik de laatste ECU erin heb zitten, er zit een zilver stickertje op met het de tekst "Morini 001".
 
Hallo Morini-vanaten!
Ik hoop dat ik me binnenkort bij jullie aan kan sluiten, ik heb mijn SP-1 verkocht en ben van plan een Morini te gaan kopen! Heb 2 maanden geleden een proefrit gemaakt bij Stretta in Zwolle en was meteen verkocht, wat een beest!! :}
Echt leuk en interessant dat er veel informatie over de Corsaro te lezen is op dit forum. Misschien kan één van jullie de volgende vraag ook wel beantwoorden: Wanneer ik kijk op de site www.motomorini.com dan wordt daar het type Corsaro 1200 Veloce afgebeeld. Een rode met een zwart frame compleet met Termignoni uitlaten. Is deze volgend jaar ook in Nederland verkrijgbaar of is het een special edition alleen bestemd voor de Italiaanse markt? Ik vind hem namelijk helemaal af!! :}

Ik lees het wel! ;)

corsaroveloce.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook interesse in de Veloce, maar nadat ik de prijs hoorde was ik klaar, ze gaan er 17.500 eurie voor vragen :(
 
Hey Rickd dat is inderdaad wel heel veel geld... Nog maar even over denken dan. :(
 
Volgens de importeur, is de prijs voor de veloce versie van 2007 vast gesteld op 16.500.-
Is nog een hoop geld, maar scheeld weer 1000 euro.
Gelukkig heb ik een sluipweg, waar door ik dit bedrag ook niet hoef te betalen( via werk kan ik hem bij de importeur bestellen met een mooie korting)
Weet er iemand of er ook voor de toekomst DB-killers voor de open pijpen komen of al zijn?

En ook de veloce versie komt naar nederland!!
 
Laatst bewerkt:
Joepie *O* vanderheyden heeft teruggebeld dat volgende week mijn grotere accu en de nieuwe teller binnenkomen. Ik heb hem tevens doorgegeven dat ik een olienevel en lichte koelvloeistoflekkage aan het blok heb en hij vroeg me een fotootje te sturen van de plek van de lekkage zodat hij de pakkingen kan bestellen. Nu heb ik net mijn motor gepoetst en nu ben ik me niet meer zeker waar hij gelekt heeft. Aan de mensen die hetzelfde aan de hand gehad hebben: klopt het dat de olienevel vanachter het dekseltje voor de waterpomp komt en de koelvloeistof vooraan de grote deksel rechts bij de schroef die onder de afwijkende schroef zit (thv de rubberen slang)?

Alvast bedankt voor de reacties.

Heb een stukje naar huis gereden vanmiddag en de shock voelt vele malen zekerder aan dan voorheen. Heb echter nog geen gekke dingen kunnen doen ermee.
 
Laatst bewerkt:
@ Mathh;
Ik had inderdaad een ( flinke ) koelvloeistoflekkage gehad.
Het lekte aan de waterpomp bij het inbusboutje.
De gehele pakking is vernieuwd; die hele grote dus.
Van der Heyden heeft deze vernieuwd.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.
succes er mee !
 
Laatst bewerkt:
Scannen.jpg
.

Zaterdag op de Dynojet bank geweest.
Zoals ik gehoopt had staat mijn Corsaro inderdaad te rijk.
Ook volgens de Dynojetman kan er zonder enig probleem de katalysator uit.
Eindelijk ben ik straks verlost van die enorme hitte die er geproduceerd werd.
Dit zal ook de totaalhitte van het blok zelf gunstig kunnen beinvloeden.
Ook met de lamdasonde gaan we straks nog verder aan de gang.
De corsaro staat nu bij een uitlatenspecialist welke een ontwerp gaat verzinnen naar eigen keuze.

Voor de geinteresseerden;
Het vermogen zit omgerekend naar de krukas op ongeveer 143 pk
Het max koppel komt uit op ongeveer 129 nm.
 
Laatst bewerkt:
Die vermogens afgifte is ook niet één van de mooiste.
 
Die vermogens afgifte is ook niet één van de mooiste.

Een hobbelig lijntje op papier boeit me verder niet zo...
In de praktijk op de weg voel ik namelijk niks van deze theoretische onhebbelijkheden.
 
Een hobbelig lijntje op papier boeit me verder niet zo...
In de praktijk op de weg voel ik namelijk niks van deze theoretische onhebbelijkheden.

Dat dacht ik eerst ook. Totdat ik het weg heb laten werken.
Dan weet je pas hoe goed ie echt kan lopen.
Moest daar wel een RapidBike voor kopen uiteraard.
 
Dat dacht ik eerst ook. Totdat ik het weg heb laten werken.
Dan weet je pas hoe goed ie echt kan lopen.
Moest daar wel een RapidBike voor kopen uiteraard.

Je hebt zonder meer helemaal gelijk;zeker als je de theorie bekijkt.
Praktisch gezien heb ik helaas andere ervaringen met Powercommanders en Rapid modules.

Evaring Rapid; geoxideerde kabelboom en nadien is de motor nooit meer zo goed gaan lopen als voordat de Rapid er op kwam.
Toen dus toch maar een originele kabelboom er op, Rapid eraf uiteraard, en was daarna beter tevreden.

Ervaring met PC 111; de lijn in de nieuwe grafiek was vele malen beter;
Alleen de motor liep gevoelsmatig gewoon slecht ( er )

Voor mij dus voorlopig geen andere modules meer.
Misschien heb ik alleen maar vette pech gehad.
Voor anderen die er wel goede ervaringen mee hebben is het natuurlijk altijd leuk !
 
@BrumBy, hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen als de kat eruit gaat.

Vandaag de kentekenplaathouder eraf gehaald, vind hem niet mooi, tever naar achteren geplaatst en het kenteken moest hoger. Na wat simpele tekeningen een stukje roestvrij staal genomen van 1mm dik en ben met een vriend gaan zagen, boren en buigen.

Hier het resultaat, moet alleen nog een kentekenverlichting op en de bedrading gaat weer door een pijpje (wordt van alumunium) lopen.

IMG_0116.jpg


IMG_0115.jpg


Ben zelf erg tevreden, het wiel is nog een stukje vrijer gekomen en het ziet er prima uit.
 
@ BrumBy
ik kijk zelf uit naar livetest met termignoni met sport cpu : voor mij moeten feeling & gevoelsmatigheid primeren boven puur homogenere " powercurve" afwachten dus...maar
heb je al "kat-loze" toeleverancier in mind ?: kostprijs? ga je enkel op Co regeling werken?
benieuwd naar je ervaring.
 
@ tbelgium; Voor wat betreft de 'katloze toeleverancier';
Ik zaag de uitlaat ter hoogte van de kat gewoon door , vervolgens haal ik de kat er uit en de uitlaat word weer dichtgelast.
Je kunt natuurlijk ook 2x zagen en een stukje pijp ertussen lassen.
Dan heb je de originele kat altijd nog over.
Zoiets stelt eigenlijk niet veel voor; je moet alleen iemand vinden die goed kan lassen.
Als straks het eindresultaat er is plaats ik wat foto,s

@RickD; natuurlijk hou ik iedereen hier op de hoogte van mijn persoonlijke ontwikkelingen, dat spreekt voor zich.
 
Laatst bewerkt:
@ BrumBy :dat is natuurlijk de "eigen"handigste manier : ik twijfel nog om zo'n "onomkeerbare oplossing : ik bedoel ik hou liever een goedgekeurd standaard uitlaat achter de hand..
ik heb een prijs van 350 € excl. gekregen voor zo'n Y- katloos.. ergens in Nederland goedkoper?

voor wie zin hft in een "directer "schakelratio :ik heb de schakeloverbrenging na wat testen iets veranderd om een korter en directer schakelen op te leveren. Ideale extra afstand is 18 mm tav originele bevestiging - aluplaatje in juiste vorm en aangelast. ik zoek nog oplossing om laterale speling van de schakel /rem pedalen tot nul te herleiden ( koperbusjes nt het van het)
schakelset-1.jpg
 
ps. onze rode demo word binnenkort wel verkocht, prijs onder 12000euro *O*

Ja, klopt, staat op marktplaats voor 11.800,- > dus voor wie een koopje wil!

Wat mij trouwens opvalt is dat die uitlaatpijp zo donker wordt. Wie weet hoe dat komt en of dat (door bijv. verchromen) te verhelpen is?
 
25962253.jpg

Deze motor tuner heef ter ook vanalles aan gedaan. Errug mooi dat kontje waarbij de buddyseat is weggewerkt. en het orgel achterop is ook niet verkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan