Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar nu echt!Ja dat dacht ik in 2013 ook
Woon/werkverkeer is 5km enkele reis..het zal me aan 't gat roestenDat kan, maar ik vrees dat er een moment gaat komen dat de werkgever je dan geen reiskostenvergoeding meer mag betalen.
Heb je wel een goede diesel?Woon/werkverkeer is 5km enkele reis..het zal me aan 't gat roesten
Sterke bewoordingen en er toch totaal naast zitten…Grootste onzin die er is. Dit krijg je als je beschikt over een ambtenarenapparaat en beleidsmakers met hoofdzakelijk een Alfa studie achtergrond, de geiten wollen sokken types.
De CO2 rugzak van een elektrische auto wordt pas gecompenseerd bij het bereiken van een km stand van ca. 200.000km.
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.
Je kunt ook op het werk naar het toilet…Heb je wel een goede diesel?
Dat kan, maar ik vrees dat er een moment gaat komen dat de werkgever je dan geen reiskostenvergoeding meer mag betalen.
Dan zal hij je inderdaad meer bruto loon moeten geven. Dat kan natuurlijk altijd.Ik vermoed dat mijn werkgever dat bedrag dan bij mijn loon doet. Dus niet echt een probleem.
Dat zou dan wel een fiscaal misdrijf zijn, lage pakkans maar enorme boetes.Overigens kan ik op openbaar terrein parkeren en de laatste 200 m lopen, dus niet echt te controleren waarmee ik dan op het werk ben.
Dat laatste denk ik niet, omdat een EV voor velen te duur is, OV te duur/tijdrovend, en de afstand te groot voor de fiets.Dit is weer zo'n voorbeeld waar de overheid zelf geen verbod of dwang wil uitoefenen maar dat vervolgens bij de werkgever legt. Die moet straks werknemers gaan verbieden een verbrandingsmotor te gebruiken om naar het werk te komen. Bizarre ontwikkeling.
De werkgever wil dat inderdaad niet, maar de overheid blijkbaar wel. Al verwacht ik dat met de verschoven politieke verhoudingen dat wel eens snel kon gaan veranderen.Dat laatste denk ik niet, omdat een EV voor velen te duur is, OV te duur/tijdrovend, en de afstand te groot voor de fiets.
Hoe moet de medewerker dan naar t werk komen?
Dat laatste wil de werkgever niet...
Dat lijkt de overheid niet in te willen zien, die wetgeving is er doorgedrukt.Ze kunnen niet teveel noten op hun zang hebben met het grote gebrek aan personeel en 24 uurs economie.
Ja dat was een eerlijke vergelijkingSterke bewoordingen en er toch totaal naast zitten…
Hier de uitleg van iemand die het onderzocht heeft en die weet waar ie over praat.
Hoe duurzaam is de elektrische auto nou echt? :: Universiteit van Nederland
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.Sterke bewoordingen en er toch totaal naast zitten…
Hier de uitleg van iemand die het onderzocht heeft en die weet waar ie over praat.
Hoe duurzaam is de elektrische auto nou echt? :: Universiteit van Nederland
De greendeal niet toch? Dus uitvoering en controleren zal niet gaan.Dat lijkt de overheid niet in te willen zien, die wetgeving is er doorgedrukt.
De CO2 registratieplicht bestaat, maar is wel uitgesteld naar 1 juli 2024, ipv 1 januari. Naar verwachting zou dat in 2025 opgevolgd met wetgeving die werkgevers verplicht die persoonsgebonden CO2 uitstoot te verminderen. Maar zowel in de EU als in het Nederlandse parlement is het sentiment aan het veranderen. Het is dus inderdaad de vraag of die opvolgende wetgeving er gaat komen. En dat de green deal in de ijskast is gezet, is natuurlijk een teken aan de wand.De greendeal niet toch? Dus uitvoering en controleren zal niet gaan.
zoveelste complottheorie, gelooft iemand die onzin?Dit is weer zo'n voorbeeld waar de overheid zelf geen verbod of dwang wil uitoefenen maar dat vervolgens bij de werkgever legt. Die moet straks werknemers gaan verbieden een verbrandingsmotor te gebruiken om naar het werk te komen. Bizarre ontwikkeling.
De overheid kan wel bijvoorbeeld belasting voor- en nadelen aan werkgevers geven aan de hand van het WW gedrag van werknemers. Dan gaan de bedrijven zelf wel een manier verzinnen om hun werknemers - ... 'aan te moedigen' om allemaal aan zo'n elektrieke fiets te gaan.zoveelste complottheorie, gelooft iemand die onzin?
ik werk zelf bij een logistiek dienstverlener, die hebben genoeg vrachtwagens rijden voor de co2 footprint van een middelgrote stadDe overheid kan wel belasting voor- en nadelen geven aan de hand van het WW gedrag van werknemers. Dan gaan de bedrijven zelf wel een manier verzinnen om hun werknemers - ... 'aan te moedigen' om allemaal aan zo'n elektrieke fiets te gaan.
Niet elke werkgever heeft een grote vloot vrachtwaggels. En die zijn ook onderhevig aan steeds strengere milieu eisen, ze zitten op Euro 6 nu denk?ik werk zelf bij een logistiek dienstverlener, die hebben genoeg vrachtwagens rijden voor de co2 footprint van een middelgrote stad
:Eens: Alhoewel het voor mij niet eens een motor hoeft te zijn; een elektrieke brommer ben ik al tevreden mee, zolang ik zelf niet hoef te trappen.van mij mogen ze trouwens, doe mij een lease electrische motor , en ik ga met alle plezier meedoen.
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.
Ik heb er geen bewijs van, maar ik denk dat de accu van een elektrische auto geen 20 jaar meegaat zoals Auke beweert.
Ik weet niet of ik het mag vergelijken met mijn telefoon, maar die is nu 4 jaar oud en heeft nog 74% capaciteit, is nog nooit met een snellader opgeladen en heeft een intelligent laadprogramma dat wacht met volladen tot ‘s ochtends.