Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Ja dat dacht ik in 2013 ook
Maar nu echt! :+

Toen de Brammo Empulse kwam had ik inderdaad een gestage ontwikkeling verwacht. :Y
Helaas failliet en onlangs ook een Scandinavische startup met honderd medewerkers. -O-

De Kymco Revonex zou medio 2022 uit een gloednieuwe fabriek in Italië komen..
In ieder geval vol in productie vorig jaar.
En toen werd het stil..

Inmiddels wat A1 motortjes van BMW en anderen.
Hybride Kawasaki waar een groter model van komt en kleine full electrics.
Voor 2025 hebben meerdere merken wel tien modellen aangekondigd.
(Rood, wit, blauw, rood, etc :+ )
 
Grootste onzin die er is. Dit krijg je als je beschikt over een ambtenarenapparaat en beleidsmakers met hoofdzakelijk een Alfa studie achtergrond, de geiten wollen sokken types.

De CO2 rugzak van een elektrische auto wordt pas gecompenseerd bij het bereiken van een km stand van ca. 200.000km.
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.
Sterke bewoordingen en er toch totaal naast zitten…

Hier de uitleg van iemand die het onderzocht heeft en die weet waar ie over praat.

Hoe duurzaam is de elektrische auto nou echt? :: Universiteit van Nederland
 
Dat kan, maar ik vrees dat er een moment gaat komen dat de werkgever je dan geen reiskostenvergoeding meer mag betalen.

Ik vermoed dat mijn werkgever dat bedrag dan bij mijn loon doet. Dus niet echt een probleem.
Overigens kan ik op openbaar terrein parkeren en de laatste 200 m lopen, dus niet echt te controleren waarmee ik dan op het werk ben.
 
Ik vermoed dat mijn werkgever dat bedrag dan bij mijn loon doet. Dus niet echt een probleem.
Dan zal hij je inderdaad meer bruto loon moeten geven. Dat kan natuurlijk altijd.
Overigens kan ik op openbaar terrein parkeren en de laatste 200 m lopen, dus niet echt te controleren waarmee ik dan op het werk ben.
Dat zou dan wel een fiscaal misdrijf zijn, lage pakkans maar enorme boetes.

Dit is weer zo'n voorbeeld waar de overheid zelf geen verbod of dwang wil uitoefenen maar dat vervolgens bij de werkgever legt. Die moet straks werknemers gaan verbieden een verbrandingsmotor te gebruiken om naar het werk te komen. Bizarre ontwikkeling.
 
Dit is weer zo'n voorbeeld waar de overheid zelf geen verbod of dwang wil uitoefenen maar dat vervolgens bij de werkgever legt. Die moet straks werknemers gaan verbieden een verbrandingsmotor te gebruiken om naar het werk te komen. Bizarre ontwikkeling.
Dat laatste denk ik niet, omdat een EV voor velen te duur is, OV te duur/tijdrovend, en de afstand te groot voor de fiets.

Hoe moet de medewerker dan naar t werk komen?
Dat laatste wil de werkgever niet...
 
Dat laatste denk ik niet, omdat een EV voor velen te duur is, OV te duur/tijdrovend, en de afstand te groot voor de fiets.

Hoe moet de medewerker dan naar t werk komen?
Dat laatste wil de werkgever niet...
De werkgever wil dat inderdaad niet, maar de overheid blijkbaar wel. Al verwacht ik dat met de verschoven politieke verhoudingen dat wel eens snel kon gaan veranderen.

Maar zoals het nu ligt moeten werkgevers en CO2 registratie van hun individuele werknemers gaan bijhouden en in latere jaren maatregelen gaan nemen om dat elk jaar te verlagen.
 
Sterke bewoordingen en er toch totaal naast zitten…

Hier de uitleg van iemand die het onderzocht heeft en die weet waar ie over praat.

Hoe duurzaam is de elektrische auto nou echt? :: Universiteit van Nederland
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.
Ik heb er geen bewijs van, maar ik denk dat de accu van een elektrische auto geen 20 jaar meegaat zoals Auke beweert.
Ik weet niet of ik het mag vergelijken met mijn telefoon, maar die is nu 4 jaar oud en heeft nog 74% capaciteit, is nog nooit met een snellader opgeladen en heeft een intelligent laadprogramma dat wacht met volladen tot ‘s ochtends.
 
De greendeal niet toch? Dus uitvoering en controleren zal niet gaan.
De CO2 registratieplicht bestaat, maar is wel uitgesteld naar 1 juli 2024, ipv 1 januari. Naar verwachting zou dat in 2025 opgevolgd met wetgeving die werkgevers verplicht die persoonsgebonden CO2 uitstoot te verminderen. Maar zowel in de EU als in het Nederlandse parlement is het sentiment aan het veranderen. Het is dus inderdaad de vraag of die opvolgende wetgeving er gaat komen. En dat de green deal in de ijskast is gezet, is natuurlijk een teken aan de wand.
 
Dit is weer zo'n voorbeeld waar de overheid zelf geen verbod of dwang wil uitoefenen maar dat vervolgens bij de werkgever legt. Die moet straks werknemers gaan verbieden een verbrandingsmotor te gebruiken om naar het werk te komen. Bizarre ontwikkeling.
zoveelste complottheorie, gelooft iemand die onzin?
 
zoveelste complottheorie, gelooft iemand die onzin?
De overheid kan wel bijvoorbeeld belasting voor- en nadelen aan werkgevers geven aan de hand van het WW gedrag van werknemers. Dan gaan de bedrijven zelf wel een manier verzinnen om hun werknemers - ... 'aan te moedigen' om allemaal aan zo'n elektrieke fiets te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Nee, gewoon slim.
I.p.v. van zelf verantwoordelijk te zijn voor beleid, leggen ze dat risico nu bij de werkgevers neer.

Als er verantwoordelijkheid over de schutting gegooid moet worden (of kosten) zijn die mensen daar ineens zeer vindingrijk
 
Ik probeer al een tijdje mijn koekblik van de baas te ruilen voor een fiets van de baas, ik zie mogelijkheden
1711225102731.jpeg
 
De overheid kan wel belasting voor- en nadelen geven aan de hand van het WW gedrag van werknemers. Dan gaan de bedrijven zelf wel een manier verzinnen om hun werknemers - ... 'aan te moedigen' om allemaal aan zo'n elektrieke fiets te gaan.
ik werk zelf bij een logistiek dienstverlener, die hebben genoeg vrachtwagens rijden voor de co2 footprint van een middelgrote stad
er is nog geen enkele wetgeving die daar paal en perk aan stelt,
mijn werkgever heeft natuurlijk goede voornemens, zoals iedere multinational betaamd.
( volgens mij 40 % minder co2 uitstoot in 2030) maar het enige initiatief tot nu toe is het grootste zonnedak van de benelux.
dus we weten nu al dat in 2030 de co2 uitstoot groter is als nu.
voor wat betreft transport is nog geen enkele noodzaak of initiatief ,
laat staan dat er voor woon werk kilometers maatregelen in zicht zijn.

van mij mogen ze trouwens, doe mij een lease electrische motor , en ik ga met alle plezier meedoen.
 
ik werk zelf bij een logistiek dienstverlener, die hebben genoeg vrachtwagens rijden voor de co2 footprint van een middelgrote stad
Niet elke werkgever heeft een grote vloot vrachtwaggels. En die zijn ook onderhevig aan steeds strengere milieu eisen, ze zitten op Euro 6 nu denk?

Een hele grote vervuiler is het vervoer per zee. Wat denk je dat bunkerolie stokende motoren er aan vervuiling uitgooien? Maar hoe pak je dat aan?

van mij mogen ze trouwens, doe mij een lease electrische motor , en ik ga met alle plezier meedoen.
:Eens: Alhoewel het voor mij niet eens een motor hoeft te zijn; een elektrieke brommer ben ik al tevreden mee, zolang ik zelf niet hoef te trappen.
 
Zowel Bikefreak als Auke Hoekstra onderbouwen hun bewering niet.
Ik heb er geen bewijs van, maar ik denk dat de accu van een elektrische auto geen 20 jaar meegaat zoals Auke beweert.
Ik weet niet of ik het mag vergelijken met mijn telefoon, maar die is nu 4 jaar oud en heeft nog 74% capaciteit, is nog nooit met een snellader opgeladen en heeft een intelligent laadprogramma dat wacht met volladen tot ‘s ochtends.

Auke legt het hier op een kinderlijk eenvoudige manier uit en dit is natuurlijk het enige dat hij ooit heeft gepubliceerd…. Natuurlijk niet, je hoeft zijn naam maar in te tikken en je hebt alle informatie binnen handbereik.

Het zou goed zijn als mensen zich er eens in zouden verdiepen voordat ze een mening vormen.
 
1711226898472.png

1. De wereld hoeft niet gered te worden, die weet zichzelf prima te redden. Als de mensheid al lang en breed zal zijn uitgestorven is er met moeder aarde eigenlijk niet veel aan de hand
2. De EV gaat er ook niet voor zorgen dat de mensheid niet zal uitsterven of zo. Hoogstens een paar jaar later.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan