Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Heb het idee dat ik deze getallen wel met een korreltje zout moet nemen?
Oh ja, die EV's...zogenaamd uitstootvrij...hier geeft men 54 gram CO2 per kilometer aan...

Bekijk bijlage 1987258
Dan wens ik mn werkgever veel succes _O-
Naast velen die met de auto komen, heeft ie ook te maken met de oudere bedrijfswagens en de tweetakt fanaten op mijn afdeling :)
 
Andere mindset ;)
Eigenwijs. :+
We zijn allemaal anders. :t

In het algemeen zal het verkeer er op vooruitgaan als koekblikkers de cruisecontrol kunnen vinden.
Het liefste adaptief.

Dan kunnen we allemaal een beetje dezelfde snelheid aanhouden en de doorstroming bevorderen.
(Zet hem dan wel net als ik 8 km/u hoger, dan hebben we de tellerafwijking ook gecompenseerd, we moeten ook geen slakkies worden :+ )
 
Heb het idee dat ik deze getallen wel met een korreltje zout moet nemen?
Oh ja, die EV's...zogenaamd uitstootvrij...hier geeft men 54 gram CO2 per kilometer aan...

Bekijk bijlage 1987258
Grootste onzin die er is. Dit krijg je als je beschikt over een ambtenarenapparaat en beleidsmakers met hoofdzakelijk een Alfa studie achtergrond, de geiten wollen sokken types.

De CO2 rugzak van een elektrische auto wordt pas gecompenseerd bij het bereiken van een km stand van ca. 200.000km.
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.
 
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.
Milieu en klimaat zijn twee verschillende dingen en dat wordt ook nogal vaak door elkaar gehaald. Of een EV klimaatvriendelijker is dan een ICE heb ik ook zo mijn twijfels over. Dan heb je het met name over wereldwijde CO2 uitstoot en moet je inderdaad naar de hele levenscyclus van een voertuig kijken. Maar dat goed berekenen is eigenlijk zo onmogelijk want je zult altijd aannamen moeten maken in een rekenmodel en die aannamen worden gekleurd door datgene wat de gewenste uitkomst is.

Milieu is veel lokaler gericht, gaat over schone lucht, water, bodem, etc. Daar kan een EV zeker beter voor zijn dan een ICE, met name in grote stedelijke gebieden. Je verplaatst een deel van de vervuiling dan wel. Als je dat goed plant en zorgt dat die vervuiling goed verdeeld naar minder drukke gebieden, zodat er nergens een grote piek is, kan dat in zijn geheel voor een beter milieu zorgen. De praktijk zal echter zijn dat in steden van rijke landen de uitstoot minder wordt en het milieu dus beter, terwijl in armere gebieden de uitstoot juist toeneemt. De vraag is alleen waar over 50 jaar die armere gebieden zijn, misschien is dat juist wel West-Europa.
 
Of groene, wat jij wil.
Het zal er Igg niet perse vooruitgaan veel meer motorrijders.
Maandag reed er nog een mongool met 80+ over alle banen door de file met een duo achterop.
Van uiterst links naar uiterst rechts met een flinke dot gas, wat met de open uitlaat goed te horen was.
Een flits die voorbij schoot. -O-
Ik ben net terug van circuitrijden in Spanje en hou van gasgeven en snelle rondetijden, maar dit was niet ok.

Overigens wel opvallend de snelwegen rond Barcelona; bijna geen motorrijders op de weg gezien, wel borden dat de mede weggebruikers moeten oppassen voor motorrijders. :?
"Concentrata die motorcyclist" of iets dergelijks.
Helpt dat. :?

Na enkele kilometers ging er ook een streep door de melding. :X :+
 
Grootste onzin die er is. Dit krijg je als je beschikt over een ambtenarenapparaat en beleidsmakers met hoofdzakelijk een Alfa studie achtergrond, de geiten wollen sokken types.

De CO2 rugzak van een elektrische auto wordt pas gecompenseerd bij het bereiken van een km stand van ca. 200.000km.
Echter de levensduur van een accupakket bedraagt eveneens ca. 200.000km. Elektrische elektrische auto's zijn NIET milieu vriendelijker dan auto's met ICE motoren.
Misschien moet je zelf ook niet in het verleden hangen dan ;)

De EV ontwikkeld gewoon door, je loopt al behoorlijk achter.
De levensduur van een accu is hoger dan 200.000 km, veel hoger ondertussen door beter accu's en betere koel/verwarm en laadtechnieken.

De nieuwe Renault Scenic E-Tech Electric bv daar kun je de cellen gewoon los in de accu vervangen. (is daar op voorbereid)
Bij een brand in de accu, zit er een dop op en kan de brandweer de accu vol met water laten lopen ipv de auto te verliezen of in zijn geheel onder te dompelen.
De auto is voor 90% recycelbaar.
enz.
Een nieuwe ICE is ook beter dan eentje van 30 geleden, de EV gaat ook gewoon door in de ontwikkeling.
 
Is dat niet een oproep om motorrijders in concentratiekampen op te sluiten?
_O-

Dat is dan waarschijnlijk goed gelukt, de hele week en vele kilometers 1x een Suzuki Vanvan (hoe schrijf je deze precies :+ ) en twee motorscooters gezien op de snelweg en alleen rond het vliegveld. :?

Het is een bord met vrij veel tekst en een aanhef richting automobilisten.
(Langer dan onderstaande, maar apart en opvallend vind ik het wel :Y )

Het verkeersbord dat je bedoelt, "concentrata motorcyclist", is bedoeld om automobilisten te waarschuwen voor de aanwezigheid van motorrijders op de weg. De volledige tekst zou "Atención concentrada al motorista" moeten zijn, wat in het Spaans betekent "Geconcentreerde aandacht voor de motorrijder".
 
Toch niet helemaal want een electrische fiets/scooter kan gewoon opladen maar heb je een zero met een granny charger dan kan/mag dat niet
Maar je kan zeggen / of niets zeggen / dat de Zero een electrische brommer/scooter is? ;)
 
Dat zou ik zeker doen wanneer ik een Zero kan betalen :P
Kijk maar baas.. geen versnellingspook en koppeling.
Beide handjes remmen
..

Ze worden vast snel goedkoper.
Uit China en India zal de markt ook weldra overspoeld worden met A1 fietsen.
Of moet je veel snelweg? :)
 
Kijk maar baas.. geen versnellingspook en koppeling.
Beide handjes remmen
..

Ze worden vast snel goedkoper.
Uit China en India zal de markt ook weldra overspoeld worden met A1 fietsen.
Of moet je veel snelweg? :)
ja ca 35 km snelweg, dus dat is niet echt een optie, de snelweg vermijden kan wel en doe ik ook wel in de zomer maar in de winter / regen etc kies ik toch voor de A en N wegen
 
ja ca 35 km snelweg, dus dat is niet echt een optie, de snelweg vermijden kan wel en doe ik ook wel in de zomer maar in de winter / regen etc kies ik toch voor de A en N wegen
Ja, een beetje voor het verkeer uit kunnen rijden is op de motor wel zo veilig.
Beetje power achter de hand.

En er komen af en toe ook wel aardige occasions voorbij.
Maar eigenlijk moeten we qua technologie even een sprongetje van tien jaar maken O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan