Welke motor

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Hallo
Na jaren niet meer gereden te hebben, nu terug opzoek naar een motor.
Door rugproblemen iets niet te zwaar en goed handelbaar.
Wil me een ouder model aanschaffen.
Gaat momenteel tussen Kawasakizr7, bandit 600, en eventueel Yamaha deversion 900 wat natuurlijk al zwaarder is dan de vorige.
Wat zouden jullie aanraden, en wat is de betrouwbaarste.
 
Ik heb geen ervaring met een ZR7, wel met diverse Bandit600 en Yamaha Diversion 900.

Diversion is echt veel meer een toermotor, fijn dat hij een cardan heeft. Wel minder speels dan een Suzuki Bandit (die zonder progressieve veren voor en upgrade achterschokdemper ook niet erg scherp stuurt).

Kawasaki ZR7 lijkt mij ook geen riskante aankoop. Alle 3 ontworpen met oude beproefde en betrouwbare techniek.

In deze keuze zou ik gaan voor de best onderhouden motor, die je binnen jouw budget kan vinden. Waarschijnlijk kom je uit op een ouder exemplaar, dus let even extra op roest in de tank, dot code en staat van de banden.

Ik ben regelmatig pareltjes tegen gekomen voor een paar honderd euro meer dan afgeragde exemplaren, .....doe er je voordeel mee☺️.

O, ja ....... overweeg ook eens een rode Hayabusa.
 
Had deze zien staan voor 1250€ gekeurd.
40000km gereden.
 

Bijlagen

  • IMG_1664.png
    IMG_1664.png
    119,8 KB · Weergaven: 4
Had deze zien staan voor 1250€ gekeurd.
40000km gereden.

Ik weet niet of de Belgische prijzen erg veel afwijken van de Nederlandse....

Maar wat ik al schreef: Aanschafprijs is in deze klasse echt niet het belangrijkste om naar te kijken. Een setje banden kost inmiddels al snel 300+ euro. Kettingset bijvoorbeeld ook 130+ euro. Zo kan een koopje al snel een stuk duurder uitpakken.

Ps.
De betreffende bandit komt op mij niet meteen over als een heel net exemplaar
 
Dit is de Yamaha ouder maar heel netjes.
Wat is jou rijervaring hier mee, zijn die beetje soepel te rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_1667.jpeg
    IMG_1667.jpeg
    154,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_1666.jpeg
    IMG_1666.jpeg
    104,2 KB · Weergaven: 5
Dit is de Yamaha ouder maar heel netjes.
Wat is jou rijervaring hier mee, zijn die beetje soepel te rijden.
Een Diversion 900 is een prima motor. Meer koppel dan de Bandit 600, maar wel zwaarder. Uitlaat collector is roestgevoelig en best prijzig. Even op letten.

Staan ze naast elkaar, dan zou ik voor een ritje van meer dan 100 kilometer met de nodige snelwegen opstappen op de Yamaha. Voor een rondje om de kerk kies ik de Bandit.

Qua (eventueel gebruikte) onderdelen is een Bandit echt wel een stuk goedkoper. Zijn er veel meer van verkocht en deze motoren zijn vaak jonger, dus veel beter verkrijgbaar.
 
Hallo
Na jaren niet meer gereden te hebben, nu terug opzoek naar een motor.
Door rugproblemen iets niet te zwaar en goed handelbaar.
Wil me een ouder model aanschaffen.
Gaat momenteel tussen Kawasakizr7, bandit 600, en eventueel Yamaha deversion 900 wat natuurlijk al zwaarder is dan de vorige.
Wat zouden jullie aanraden, en wat is de betrouwbaarste.
Vergeet niet te kijken naar een Suzuki V.stromforum in 650cc en1000cc een niet te zware en wendbare machine waar meer rugmensen op rijden.
 
Ik heb een ZR7 gehad, ding heeft een 22 liter tank en is bijna allergisch voor benzine, waardoor het rijbereik echt groot is voor het type motor. Reed verder als een hobbelpaard maar dat doet een div 900 ook, bandit heeft wat dat betreft wel de betere componenten om lekker mee door te rijden.
Alledrie hebben ze doorontwikkelde blokken uit de tijd dat mozes nog op een 4-cilinder reed dus qua onderdelen en onderhoud is het allemaal vrij goed te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan