Welke motor

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Hallo
Na jaren niet meer gereden te hebben, nu terug opzoek naar een motor.
Door rugproblemen iets niet te zwaar en goed handelbaar.
Wil me een ouder model aanschaffen.
Gaat momenteel tussen Kawasakizr7, bandit 600, en eventueel Yamaha deversion 900 wat natuurlijk al zwaarder is dan de vorige.
Wat zouden jullie aanraden, en wat is de betrouwbaarste.
 
Ik heb geen ervaring met een ZR7, wel met diverse Bandit600 en Yamaha Diversion 900.

Diversion is echt veel meer een toermotor, fijn dat hij een cardan heeft. Wel minder speels dan een Suzuki Bandit (die zonder progressieve veren voor en upgrade achterschokdemper ook niet erg scherp stuurt).

Kawasaki ZR7 lijkt mij ook geen riskante aankoop. Alle 3 ontworpen met oude beproefde en betrouwbare techniek.

In deze keuze zou ik gaan voor de best onderhouden motor, die je binnen jouw budget kan vinden. Waarschijnlijk kom je uit op een ouder exemplaar, dus let even extra op roest in de tank, dot code en staat van de banden.

Ik ben regelmatig pareltjes tegen gekomen voor een paar honderd euro meer dan afgeragde exemplaren, .....doe er je voordeel mee☺️.

O, ja ....... overweeg ook eens een rode Hayabusa.
 
Had deze zien staan voor 1250€ gekeurd.
40000km gereden.
 

Bijlagen

  • IMG_1664.png
    IMG_1664.png
    119,8 KB · Weergaven: 4
Had deze zien staan voor 1250€ gekeurd.
40000km gereden.

Ik weet niet of de Belgische prijzen erg veel afwijken van de Nederlandse....

Maar wat ik al schreef: Aanschafprijs is in deze klasse echt niet het belangrijkste om naar te kijken. Een setje banden kost inmiddels al snel 300+ euro. Kettingset bijvoorbeeld ook 130+ euro. Zo kan een koopje al snel een stuk duurder uitpakken.

Ps.
De betreffende bandit komt op mij niet meteen over als een heel net exemplaar
 
Dit is de Yamaha ouder maar heel netjes.
Wat is jou rijervaring hier mee, zijn die beetje soepel te rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_1667.jpeg
    IMG_1667.jpeg