Welke motor?

Greenhopper

Die hard MF'er
4 sep 2012
710
0
Nijmegen
Ik heb gister mijn SRAD 750 verkocht en ben nu aan het kijken naar een andere motor.

Het problem is dat in nog al twijfel wat voor soort ik wil gaan kopen.

Een racer gaat het niet meer worden.
Ben aan het twijffelen of ik een toer-sport, chopper of een naked wil.
Heb wel twee mooie intruders 800 gezien en mijn twijfel gaat ook uit naar een Buell.

Ik heb iets meer dan 3000 euro te besteden voor een andere motor.
Ben ook de jongste niet meer (48). Het hoeft allemaal niet zo snel meer van mij. Een beetje relaxt rijden lijkt mij wel prettig. Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben voor mij om een goede keus te kunnen maken
 
Is een Triumph Bonneville niet wat?? Super betrouwbaar en apart.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een jaar of 7 een dergelijk stap gedaan. Reed altijd op supersport en superbike achtige motoren. Had toen (tot 2007) een Aprilia RSV Mille. Was daar heel tevreden over maar in feite is zo'n ding meer gemaakt voor "het mes tussen de tanden" en circuit gebruik, dan ook normaal rijden.
Ik kocht er toen een Aprilia Capo Nord bij, een maxi trail met een redelijk sportief rijwiel gedeelte en het getemde blok van de Mille. (rond de 100 pk)
Dat beviel me zo goed, zelfs (en vooral) voor sportief gebruik op bochtige bergwegen, dat ik de Mille niet meer gebruikte en alleen nog maar op de Capo rond rij.
Inmiddels 78000 km verder bevalt dat nog steed prima. I doe er van alles mee, lange vakantie trips met 500 km en meer op een dag, sneel ritjes met vrienden in de bergen, en het dagelijkse woon-werk verkeer. Ook in de stad.

Ik denk dat je het meest plezier zult hebben aan een sportieve maxi-trail, (toer sport) daar kun je van alles mee en je behoudt ook voor het iets snellere werk en lange afstanden (ook prettig in de winter en regen), voldoende bescherming van de rijwind e.d.
Persoonlijk zou ik na een SRAD niet naar een chopper /cruiser gaan, is wel een erg radicale wissel. De Buell is een erg korte fiets en niet bepaald fijn voor langere afstanden.
 
Laatst bewerkt:
Triumph Tiger 1050 Speed Street Triple Bonneville. Is wel wat maar, heb die centen niet.

speed triple T509 , 105 pk, kan snel, hoeft niet snel.. kan je prima lange afstanden op zitten zonder houten kont te krijgen... en voor onder de 3000 te vinden als je een beetje zoekt.

anders: Yamaha fz6 fazer? toursport dingetje? zitten ook prima
diversion?
 
BMW F700GS.

Heerlijk dit soort topics, iedereen roept gewoon een type, en uiteindelijk zit TS met 1012 suggesties :P

Kijk gewoon op straat om je heen en bij motortoko's die meerdere merken doen. Ga erop zitten, zeg "broem broem", en maak je keuze!
 
Zou ik wel willen maar dan ben ik nog wel f bezig. Kan dit jaar wel volmaken met proefrijden dan hoef ik geen motor te kopen en winterstalling is dan ook niet nodig. en dan voor volgend jaar een kopen. ;)
Ik hoor het al, een hayabusa.

Nee, maar even serieus, probeer een beetje proef te rijden om te kijken uberhaupt welke soort motor je wil.
 
1100 is mij iets te zwaar. Doe je goed. Had wel gehoopt dat iemand zijn fiets die vvvvveeeeelllll mmmmmeeeeeerrrrr waard is aan mij zou willen verkopen voor een zacht prijsje :} :}
[verkapte tekoop posting]ik heb nog een Honda CBR1100XX te koop staan[/verkapte tekoop posting]
 
Laatst bewerkt:
Ik had gehoopt dat men met commentaar zou komen over de Intruder of de Buell.

BMW F700GS.

Heerlijk dit soort topics, iedereen roept gewoon een type, en uiteindelijk zit TS met 1012 suggesties :P

Kijk gewoon op straat om je heen en bij motortoko's die meerdere merken doen. Ga erop zitten, zeg "broem broem", en maak je keuze!
 
Ik had gehoopt dat men met commentaar zou komen over de Intruder of de Buell.



een buell kan je voor 3k niet vinden in een degelijke staat... denk ik...

als je een v-twin voor weinig wil: een Suzuki SV650

een intruder, prima fiets, prima zit, maar zou eerst ff testrijden of dat je ding wel is.

een all-rounder zoals een honda CBF kan je veel meer mee, als je die SRAD gewend bent dan is een fiets waar je rechtop op zit al een wereld van verschil... ga je al anders van rijden... als je geen kuip hebt geef je ook vanzelf wat minder gas... :)
 
Te lang geleden voor mij dat ik op een Intruder heb gezeten en helaas nog nooit op een Buell gereden, dus kan er geen zinnig woord over zeggen.
Als ik zou moeten kiezen ging ik voor de Buell.

Proefritje maken, had iemand dat al gezegd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan