Welke Camelbak

Het is de Lobo geworden. Net iets groter dan de rest en tevens wat opbergruimte waar een croissant oid in gestopt kan worden. Die kleintjes hadden geen buikstrap wat ik ook wel erg fijn vind.
Ben ik precies te laat met mijn advies om vooral niet een tas te nemen met extra ruimte. Dat ga je toch gebruiken, waardoor er nog meer aan je rug hangt (croissantje weegt natuurlijk niks, maar voor je het weet is het een camera of een gereedschapssetje). Verder vul ik mijn waterzak altijd obv de weersverwachting, zodat ik niet met liters water zeul waar ik geen behoefte aan heb.
 
Nee joh ik weet heel goed wat ik er wel en niet in ga steken. Rij altijd met voldoende bagage op de Vespa en op de Strom overigens ook. Echter een broodje wegstoppen in het handschoenvakje gaat 'm niet worden zonder dat deze naar de 2-takt olie meurt welke ik daar in heb staan. Verder rij ik met roltassen welke ik behoorlijk strak aan moet trekken en welke broodjes dus niet echt overleven. Geen fijnere lunch dan wat lekkers halen bij een bakker onderweg en vervolgens op een mooi plekje met een mooi uitzicht pauzeren. (en dan is het broodje nog heel). Daarnaast is de extra ruimte op de piste ook wel welkom voor portemonnee etc...
 
Toch wel grappig dat als je hier vraagt welke Camelbak te nemen en geenkloon dat er dan mensen aan komen zetten met kloons of die dingen af gaan lopen zeiken (omdat ze zelf wel zonder water kunnen rijden of aan een flesje genoeg hebben)

Vind ik een beetje jammer deze opmerking al ben ik het met het afzeiken eens. Geigerrig is gewoon een high end en gepatenteerd systeem dat gewoon een hoop voordelen en addons heeft die Camelbak niet heeft. Ik heb zelf genoeg research naar beide gedaan toen ik dezelfde vraag had en het is gewoon een zeer goed alternatief en voor mij persoonlijk beter dan camelbaks. Sorry als ik geprobeerd heb je horizon te verbreden... Maar no hard feelings 😉

Trouwens wat betreft schimmels, ik stop de waterzak en de slang in de vriezer als ik ze lange tijd niet gebruik.
 
Ik heb zo'n reinigingssetje van Camelbak gekocht. Daar zit een borstel in waarmee je door de vulopening in het reservoir kan om schoon te maken. Ook een lange veer met een rager/borsteltje aan het uiteinde waarmee je door heel de slang kan. Ik gebruik bruistabletten voor een kunstgebit (Steradent) om te schoon te maken. Dat is nagenoeg hetzelfde als die tabletten van Camelbak zelf, alleen kosten die 15 euro voor 10, en die van Steradent nog geen 2 euro voor 30 stuks. Borstel door het reservoir en slang, half uurtje inweken met een bruistablet en een litertje water, spoelen en dan goed laten drogen. Ook opbergen met vuldop open. Nog nooit schimmel gehad. Dat doe ik natuurlijk niet na elk gebruik, maar een paar keer per jaar. Ik doe er alleen water in.
 
Gewoon flesje water.
Eerste off road ritjes moest iedereen zo een ding, later als je een beetje kan rijden en conditie hebt, is zo een ding niet nodig.
En ik vind het erg smerig. Iedereen die zo een ding gebruikt zal hem weel heel goed kunnen schoon maken van binnen, maar ik vind het smerig.
Ik ken die er zelfs limonade in doen... kan dus nog smeriger...
en rug zakken is ook niks, lauw water is niks en had 0ok al gepost dat het smerig is?

Als je een uurtje rijdt misschien niet, maar bij een hele dag in 25+ graden kan je nog zo'n goeie conditie hebben, maar dan krijgt volgens mij de beste topsporter ook gewoon dorst. En een paar liter water op je rug neemt een stuk makkelijker mee dan een aantal losse flesjes. En in flessen wordt water net zo goed lauw. Limonade of iets dergelijks lijkt me wel smerig inderdaad.
 
Sowieso beter om regelmatig kleine beetjes te drinken dan pas als je dorst heb een halve fles. Maar dat is een zinloze discussie, ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Trouwens ook een voordeel van Geigerrig, het zijn gewoon zakken met een volledige opening die je binnenstebuiten kan keren, dus dat scheelt weer. Ik draai ze binnenstebuiten en stop ze in de afwasmachine.
 
Als je een uurtje rijdt misschien niet, maar bij een hele dag in 25+ graden kan je nog zo'n goeie conditie hebben, maar dan krijgt volgens mij de beste topsporter ook gewoon dorst. En een paar liter water op je rug neemt een stuk makkelijker mee dan een aantal losse flesjes. En in flessen wordt water net zo goed lauw. Limonade of iets dergelijks lijkt me wel smerig inderdaad.

Elke maïs plak moest in aan de zuurstof en was heel blij met de camel back.
Nu pak ik een flesje en drink gewoon onder mijn helm door. En lange ritjes door de Pyreneeën ofzo wordt ook heel vaak getankt en foto's gemaakt. Dus zonder stoer te doen, tis niet meer relevant.
Enige wat ik belangrijk vond is een mond tuit die niet lekt.
 
Gebruik ook een Camelback in mijn tanktas, tuitjes lekken niet want je moet er zachtjes in bijten (patent)!!! :-)
Maar als ik motor rijdt, wil ik rijden en niet elk half uur eraf moeten stappen om te zeiken, koffie, tanken, eten, sigaretje en weer opnieuw zeiken.........
Heb ook een grote radius (25 ltr. tankinhoud), dus kan lang genoeg rijden en drinken.
 
Je uiteindelijke keuze is prima. Andere merken zullen misschien ook goed zijn, maar ook wij gebruiken al jaren de Camelbaks naar volle tevredenheid. Iedereen mag kiezen wat hij/zij wil, maar onze ervaring is dat goede hydratatie belangrijk is om scherp te blijven. Met een watersysteem op je rug, pak je net iets vaker de slang om een kleine hoeveelheid te drinken. Met flesjes drink je meestal wanneer je al dorst hebt en vaak ook meer ineens. Voordeel is dat het water in de Camelbak koeler blijft dan flesjes water.
Schoonmaak doen wij ook met Steradent tabletten. De zakken liggen bij ons ook in de vriezer als we ze niet gebruiken. Werkt prima en geen schimmels en zeker niet vies.

Wij voelen ons er goed bij.
Veel plezier van je aankoop.

groet
 
Terug
Bovenaan Onderaan