Weer op de motor door de Meije?

De andere kant is dat wij als motorrijders ons moeten gedragen als normale weggebruikers
Helemaal mee eens.
En de meeste motorrijders doen dat ook wel.
en dat de 'open-uitlaten-idioten' lekker naar de tweede Maasvlakte gaan.
In de ogen van de afsluiters zijn er alleen maar open-uitlaat-idioten (getuige de berichten van dergelijke groepjes in de media)
Daarom scheren ze liever iedereen over dezelfde kam d.m.v. afsluiting.
Imo is handhaving de juiste manier om de aso's aan te pakken die het in de ogen van die clubjes verzieken.
Waarom zou iedere motorrijder afgestraft moeten worden voor t gedrag van iemand anders?

Da's 1 kant van het verhaal. De andere kant is dat wij als motorrijders ons moeten gedragen als normale weggebruikers en dat de 'open-uitlaten-idioten' lekker naar de tweede Maasvlakte gaan.
Wat een gedoe over de Meije.
Het is een veredeld fietspad, smal onoverzichtelijk.
Daar is niets aan .

Wat een gedoe over de Meije.
Het is een veredeld fietspad, smal onoverzichtelijk.
Daar is niets aan .
Andere slingerweg opzoeken toch…….ineens moet half motorrijdend NL daar rijden, en dan heb je echt een probleem met de gehele dag file….. :+

Een keer geweest/gereden, en toen stonder er al borden dat het niet mocht...

En zo eigenzinnig als dat ik ben, gewoon lekker op het gemakkie toch gedaan.
Gevalletje voertuig discriminatie.

Zo geweldig vondt ik het allemaal niet, de Lekdijk is een stuk mooier:]

Vooral die wielrenners......... :}

Scherm­afbeelding 2023-11-09 om 15.47.46.png

kortom: op voetgangers en trage non-e-bikes na al het verkeer permanent geweerd willen zien.
dan hebben zij ´hun´ weg weer voor zichzelf :r

Er rijdt daar echt van alles: enorme trekkers, melkwagens, vrachtwagens met constructiemateriaal, zware machines (de dijk wordt versterkt met o.a. een damwand), de buurtbus, campers, auto's met caravan (er is een camping), maaimachines, klassieke- en andere auto's, de SRV wagen, bezorgbussen, (klassieke) brommers, huurscooters voor bedrijfsuitjes, fietsers van alle soorten en hoedanigheden.... en af en toe een motor.
En dat alles op een weg die nauwelijks breder is dan een fietspad.

Er rijdt daar echt van alles: enorme trekkers, melkwagens, vrachtwagens met constructiemateriaal, zware machines (de dijk wordt versterkt met o.a. een damwand), de buurtbus, campers, auto's met caravan (er is een camping), maaimachines, klassieke- en andere auto's, de SRV wagen, bezorgbussen, (klassieke) brommers, huurscooters voor bedrijfsuitjes, fietsers van alle soorten en hoedanigheden.... en af en toe een motor.
En dat alles op een weg die nauwelijks breder is dan een fietspad.
Het lijkt de Nürburgring wel 🤔.

Ik heb daar een keer met een cabrio club gereden. Kregen we ook al verwensingen naar ons hoofd. 'tis hier een natuurgebied!' bitste een zuur wijf mij toe (open kap dus dat hoor je...). 'Daarom lopen hier dus zoveel van die schijtkoeien rond' was mijn antwoord. Gelukkig kon ik daarna weer doorrijden :-)
Maar inderdaad, op de kaart aantrekkelijk (ook voor Kurviger), maar zelfs op de trapfiets geen genot om er te rijden.

Nou, ik begrijp niet waarom iedereen het een drama vond toen het dicht ging in het weekend en nu over elkaar heen buitelt om de Meije af te kraken.
Ik vind het best een leuk weggetje. Niet in de laatste plaats omdat het zo lekker dicht bij huis ligt voor mij.
Alleen in het weekend kom ik er al heel lang niet meer vanwege de drukte, en je moet er ook niet naar toe om eens "flink door te rijden", maar gewoon voor het uitzicht of om even de oldtimer uit te laten op een zomeravond vind ik het daar prima. :]
IMG_20170501_210329.jpg
IMG_20210413_201858.jpg

Dat, dus. Soms rij ik ook gewoon graag door een ansichtkaart, zoals hier of langs de Kromme Mijdrecht of de Waver - en dan bij voorkeur op een dag dat niet half Nederland er net zo over denkt.

Verder ben ik van mening dat mensen die graag een ‘eigen weg’ willen hebben, daar dan zelf voor gaan betalen.

Nou, ik begrijp niet waarom iedereen het een drama vond toen het dicht ging in het weekend en nu over elkaar heen buitelt om de Meije af te kraken.
Ik vind het best een leuk weggetje. Niet in de laatste plaats omdat het zo lekker dicht bij huis ligt voor mij.
Alleen in het weekend kom ik er al heel lang niet meer vanwege de drukte, en je moet er ook niet naar toe om eens "flink door te rijden", maar gewoon voor het uitzicht of om even de oldtimer uit te laten op een zomeravond vind ik het daar prima. :]Bekijk bijlage 1942825Bekijk bijlage 1942826
Jongens hier hebben we dus zo te lezen een bewoner of een van de mensen die er vaak reed en dus blijkbaar een van de overlastgevers was, anyway, PAK HEM! 😂

De Meije is mooi en zo zijn er veel meer wegen. De Vlist om er 1 te noemen, de wegen tussen de Reeuwijkse plassen.
Allemaal smal en onoverzichtelijk. Niet racen dus.

Nu woon ik zlef ook landelijk. En rij een flinke motor. Sommige maatjes hebben niet standaard, donker geluid producerende pijpen. Ja luid, dat klopt. Maar als ik buiten in de tuin ben stoor ik me meer aan de blerende racers. Die hoor je van ver weg aankomen tot ze ver weg zijn.

Ik snap het ook wel, ex collega woont aan de dijk bij Gouderak. hij is zelf motorrijder. Maar op mooie dagen loopt het soms de spuigaten uit met motoren, auto's, wielrenners, brommerclubs etc.
Aan de andere kant, waar in Nederland is het nog wel rustig? Schiermonnikoog of Rottum. Verder niet.

En vergeet 'de Ziende' niet. Mooi om op te nemen in de route naar de Meije en de Vlist!

De Meije is mooi en zo zijn er veel meer wegen. De Vlist om er 1 te noemen, de wegen tussen de Reeuwijkse plassen.
Allemaal smal en onoverzichtelijk. Niet racen dus.

Nu woon ik zlef ook landelijk. En rij een flinke motor. Sommige maatjes hebben niet standaard, donker geluid producerende pijpen. Ja luid, dat klopt. Maar als ik buiten in de tuin ben stoor ik me meer aan de blerende racers. Die hoor je van ver weg aankomen tot ze ver weg zijn.

Ik snap het ook wel, ex collega woont aan de dijk bij Gouderak. hij is zelf motorrijder. Maar op mooie dagen loopt het soms de spuigaten uit met motoren, auto's, wielrenners, brommerclubs etc.
Aan de andere kant, waar in Nederland is het nog wel rustig? Schiermonnikoog of Rottum. Verder niet.
Nou genoeg plekken waar het rustig is….. :]

Morgen zou een droge dag worden, effe langs de Meije.
Kalm aan en genieten, liefst op de fiets toch…..

Op mij hoef je niet te rekenen, ben min of meer in de pauze stand beland.

Terug
Bovenaan Onderaan