Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Veel (meer dan genoeg) Franse cols heb ik ooit al eens gereden met de racefiets.
Door pijn in de benen ga je die cols en de naam ervan NOOIT meer vergeten.
In latere periode heb ik veel ervan weer bezocht met de motor. Daar word je echt niet moe van.

Bijv van de Col des Champs herinner ik me nog dat ik daar vreselijk last had van veel vliegen om je hoofd.

Maar de Col de Grimone......................?
Deze col ken ik niet/ nooit gereden.
 
Veel (meer dan genoeg) Franse cols heb ik ooit al eens gereden met de racefiets.
Door pijn in de benen ga je die cols en de naam ervan NOOIT meer vergeten.
In latere periode heb ik veel ervan weer bezocht met de motor. Daar word je echt niet moe van.

Bijv van de Col des Champs herinner ik me nog dat ik daar vreselijk last had van veel vliegen om je hoofd.

Maar de Col de Grimone......................?
Deze col ken ik niet/ nooit gereden.
Grimone ligt parallel aan de Menée en eindigt in de Drôme iets onder Die.
 
West Friesland, een prachtig rijgebied en lekker rustig, einde mei / juni, De Ommeringdijk rijden, gezellug aanzitten met vrienden , kermis patat, fricandellen, in de avond zijn de polders prachtig en ook de kustweg langs Groet naar Den Helder is erg mooi, windsurfen op het Amstelmeer en lekker sleutelen aan oude Tenere's, zin in, nog een dikke maand, dus mag gaan aftellen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een route die ik in 2014 heb gereden. Vanaf start- tot eindpunt alles tussendoor. Dat is goed te doen zonder te moeten "jagen". Misschien inspiratie voor jullie.
Stukje Oostenrijk, Italië, Zwitserland en dan naar Frankrijk.Door Frankrijk is het grotendeels de RDGA.

Bekijk bijlage 1991588
Hoe lang had je hiervoor uitgetrokken als ik vragen mag? Ziet er uit als een erg leuke trip!👍
 
Hoe lang had je hiervoor uitgetrokken als ik vragen mag? Ziet er uit als een erg leuke trip!👍
Uit mijn hoofd een dag of tien. Ik had, behalve de route, geen hotels oid geregeld. Ik zag wel waar ik op de route terecht kwam. Omdat ik deze in begin september reed had ik geen moeite met het vinden van een slaapplek.
Wel de laatste dag in 1 keer naar huis gereden vanaf het einde van de RDGA die ik reed van zuid naar noord.
 
Dat is een stukje onverhard en mocht daar nog sneeuw liggen denk niet slim.
De D219 is dat toch? Die is wel geweldig mooi, en ligt niet heel erg hoog. Maar wel aan de schaduwzijde van de berg. De sneeuw zal daar wel langer blijven liggen. Hij heeft trouwens ook een col naam kwam ik recentelijk achter. Echter maps geeft dat niet prijs.
 
De D219 is dat toch? Die is wel geweldig mooi, en ligt niet heel erg hoog. Maar wel aan de schaduwzijde van de berg. De sneeuw zal daar wel langer blijven liggen. Hij heeft trouwens ook een col naam kwam ik recentelijk achter. Echter maps geeft dat niet prijs.
Col de Solude heet het. Inderdaad de D219. De Viamichelin kaarten geven het niet eens aan dat je er door kunt rijden.

1713167241737.png


Op Google maps zijn Villar-Notre-Dame en Villard-Reymond wel verbonden.

1713167399391.png


Zie nu alleen dat de Ornon dicht is... en dat is wel even iets om rekening mee te houden voor mezelf over een paar weekjes want op Alpentourer staat deze als geopend op

1713167514342.png


Hier nog een foto van het onverharde gedeelte van enkele jaren terug toen ik er met de V-Strom overheen ging

aDcquuS.jpg


en het verharde gedeelte

E52EjLy.jpg
 
Zie nu alleen dat de Ornon dicht is... en dat is wel even iets om rekening mee te houden voor mezelf over een paar weekjes want op Alpentourer staat deze als geopend op
Misschien werkzaamheden of slecht weer afgelopen nacht? De Ornon blijft normaal gesproken volgens mij het jaar rond open.
 
Hebben jullie iets van ANWB verzekering die je voor 1 maand af kan sluiten oid voor je reizen?
 
Hier ook hele jaar reisverzekering met voertuig hulp/vervangend vervoer of zoiets in buitenland. Immers, rij ook wel eens met het gezin met de auto naar het zuiden. Maar inderdaad kan je tegenwoordig simpel op internet data aangeven en klikkerdeklik ready.
 
Ik heb gewoon doorlopend hele jaar incl vervangend vervoer. Elke overnachting buitenshuis waar je voor betaald is vakantie. En aangezien ik heel het jaar rond wel af en toe kampeer is dat wel de moeite waard. Maar ook even een dagje weg met hotel/airbnb, ben best nog vaak een nachtje van huis als ik er zo over nadenk. Voor iets van €4,- per maand altijd verzekerd.
 
Zo'n zin in de vakantie dat ik een maand van tevoren al een oefen-drill heb gedaan met de bagage. Ik heb afgelopen winter een nieuwe topkoffer en zijkoffers gekocht, waar ik het vorige voorjaar nog met een Speed Triple met tanktas en zijtassen, en afgelopen herfst met Tiger met tanktas en kleinere topkoffer deed. Ik heb nu voor zes dagen vrijwel alles ingepakt, en er zijn één zijkoffer en de tanktas nog leeg. En dan ben ik nog voor de kleine zijkoffers gegaan, mijn maten hebben serieus grotere. Met deze ruimte kunnen we ook twee weken weg, in plaats van zes dagen.
 
Zo'n zin in de vakantie dat ik een maand van tevoren al een oefen-drill heb gedaan met de bagage. Ik heb afgelopen winter een nieuwe topkoffer en zijkoffers gekocht, waar ik het vorige voorjaar nog met een Speed Triple met tanktas en zijtassen, en afgelopen herfst met Tiger met tanktas en kleinere topkoffer deed. Ik heb nu voor zes dagen vrijwel alles ingepakt, en er zijn één zijkoffer en de tanktas nog leeg. En dan ben ik nog voor de kleine zijkoffers gegaan, mijn maten hebben serieus grotere. Met deze ruimte kunnen we ook twee weken weg, in plaats van zes dagen.
Bij mij zou het enige verschil tussen 6 dagen en 2 weken een kleine verpakking handwasmiddel zijn.
 
Bij mij zou het enige verschil tussen 6 dagen en 2 weken een kleine verpakking handwasmiddel zijn.
Op mijn laatste solotrip (6 dagen in september) was er maar één hotel waar ik twee nachten bleef. Ik zou niet weten hoe ik mijn spullen droog moest krijgen.
 
Hier ook hele jaar reisverzekering met voertuig hulp/vervangend vervoer of zoiets in buitenland. Immers, rij ook wel eens met het gezin met de auto naar het zuiden. Maar inderdaad kan je tegenwoordig simpel op internet data aangeven en klikkerdeklik ready.
Ik ook, ben zo vaak weg dat ik gewoon een doorlopende reisverzekering heb. Pechhulp heb ik ook via de reisverzekering, was goedkoper dan bij de ANWB, en in het buitenland sturen ze waarschijnlijk exact dezelfde pechhulp aan.
 
Op mijn laatste solotrip (6 dagen in september) was er maar één hotel waar ik twee nachten bleef. Ik zou niet weten hoe ik mijn spullen droog moest krijgen.
Op campings is dit vaak wat makkelijker, even een lijntje ophangen.

Bij grote benzinestations, met name in Frankrijk maar heb ze ook elders gezien, staan er wel eens wasmachines en drogers buiten
 
Op campings is dit vaak wat makkelijker, even een lijntje ophangen.

Bij grote benzinestations, met name in Frankrijk maar heb ze ook elders gezien, staan er wel eens wasmachines en drogers buiten

Voor de manier waarop ik op vakantie ga is dat allemaal niet echt realistisch, ik moet echt zorgen dat ik voor de hele trip schone kleren meeneem. Zomervakantie met het gezin is anders, dan zitten we meestal een week op dezelfde plek.
 
In de zomer stop ik de laatste jaren bij mijn vriendin in het vakantiehuis, oftewel alles gaat daar lekker de wasmachine in, en voor de terugweg welke meestal ook een weekje duurt heb ik ook alles weer schoon mee. Op mijn komende trip begin mei zal ik echt onderbroeken moeten tellen, sokken kunnen echt wel meerdere dagen.
 
Sokken drogen in een hotel: met een haardroger. Klein wasje drogen op de motor: in een netje bovenop de bagage. Bij erg warm weer kun je een nat of vochtig t-shirt gewoon dragen op de motor. Shirt van merinowol neemt geen geurtjes op, hoef je niet na een dag al te wassen. Nieuw kopen onderweg in hypermarché, als je er toch al stopte voor een broodje of motorolie.
Elke dag regen? Was dan maar thuis gebleven.
 
Qua kleding is mijn lijstje voor 6 dagen:
7 onderbroeken
7 paar sokken
4 t-shirts (1 om in te slapen na dag 1)
4 technische shirts
1 trui/vest, ook als eventuele laag voor onder de jas
1 spijkerbroek
1 trainingsbroek
1 paar gympen
1 paar teenslippers
1 zwembroek
2 zonnebrillen
3 paar handschoenen
1 regenjas

Kleding past met gemak in de topkoffer, de 2 zijkoffers zijn voor gereedschap, eten en drinken, schoenen, handschoenen, etc. De tanktas is eigenlijk vooral voor grijpvoorraad en alles wat ik niet in mijn zakken wil hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan