Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Ik mag vanaf 30 mei een lang weekend weg.
In m'n eentje, kampeeruitrusting is wel aardig compleet.
Het idee is om richting de Vogezen te rijden. Eigenlijk wil ik alleen de eerste overnachting boeken. Ik zat zelf te denken om de eerste nacht ergens in de Ardennen te overnachten, ter hoogte van Luxemburg.
Dan kan ik de eerste dag gelijk al lekker rustig aan binnendoor gaan.
Tips, zeker qua campings, zijn altijd welkom!
Binnen door naar Luxemburg , daar ga ik naar camping Kockelscheuer
de volgende dag snel over de snelweg langs Metz en Nancy en dan de binnen landen in van Frankrijk, In de Vogezen heb ik gestaan in Gérardmer op camping les Sapins, leuke camping lekker centraal in de Vogezen.
 
..... Eigenlijk wil ik alleen de eerste overnachting boeken. Ik zat zelf te denken om de eerste nacht ergens in de Ardennen te overnachten, ter hoogte van Luxemburg.
Dan kan ik de eerste dag gelijk al lekker rustig aan binnendoor gaan.
Tips, zeker qua campings, zijn altijd welkom!
Ik ga de 21e april voor 1 nacht naar camping Trodoway, en heb in het verleden ook meerdere malen bij C&P overnacht.. Beide in de ardennen, en eerstgenoemde weet ik niet, 2e is mij wel goed bevallen..
 
Nog iets meer dan een maand. Eerste dag van omgeving Utrecht naar Belfort, daar heb ik het minste zin in. Daarna de bergpassen in de Vogezen, het Zwarte Woud en de Eifel. Allemaal hotels, allemaal al geboekt. Ik hou niet van kamperen, één van de vrienden waarmee ik ga haat het zelfs hartgrondig. Voordeel is dat ik al die teringzooi ook niet op mijn motor hoef te binden.
 
Nou de eerste paar dagen staan nu in de 14 daagse weerverwachtingen.

Alle verschillende weersites zijn het er over eens. Het hele alpengebied elke dag regen....

Screenshot_20240411_125844_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20240411_125940_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240411_130043_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarom... mijn eerste idee was om een route te hebben van cote d'azur naar crest maar een omweg via de alpen (die wel open zijn) is last minute te bepalen. Zal de flap op de tanktas doen zodat ik er een Michelin kaart in kan stoppen :)
 
Daarom... mijn eerste idee was om een route te hebben van cote d'azur naar crest maar een omweg via de alpen (die wel open zijn) is last minute te bepalen. Zal de flap op de tanktas doen zodat ik er een Michelin kaart in kan stoppen :)
waar ga je allemaal naartoe
 
Brommers op de aanhanger en gezellig rijden.
Wel 4 reisdagen met de auto omdat er medische ongemakken zijn.
Maar we gaan genieten dat is zeker.
Wij gooien in September de motoren in onze Caddy richting Valencia. Ik wordt er sowieso niet blij van om km's te vreten op mijn Z800.
 
En in Juni zondag middag naar de trein in Calais richting Folkstone. Eind de middag hopelijk op tijd voor de Sunday roast @The Cove Fairlight. Volgende dag zuidkust UK, tot Littlehampton en op visite bij schoonbroer en zus in Red Hill. Daar laten we spul achter in de garage voor trip London, bezoek vrienden en donderdag terug via Kent denk ik. Route moet ik nog even uitstippelen.
 
Planning is Champagne (foxycamp), Auvergne (klein dorpje met municoipal), Ardeche (arleblanc), Provence/cote d'Azur (Ik wil dit weggetje gereden hebben: Google Maps) , wel of geen alpen, aankomen op de eerste dag dat ze open zijn op crest, la mouche en weer thuis
Klinkt als een leuk plan. Dat weggetje ziet er inderdaad geinig uit.

Hier een vaag plan maar met concreet einddoel.
Kroatie en dan de Zeljava airbase.
Eigenlijk omdat je dan ergens een prikker in de kaart moet zetten om een richting te kiezen.
En vanaf nu wordt het nadenken en puzzelen. Heel veel stukken kennen we. Maar daar ontkom je op een gegeven moment niet meer aan.
 
Klinkt als een leuk plan. Dat weggetje ziet er inderdaad geinig uit.

Hier een vaag plan maar met concreet einddoel.
Kroatie en dan de Zeljava airbase.
Eigenlijk omdat je dan ergens een prikker in de kaart moet zetten om een richting te kiezen.
En vanaf nu wordt het nadenken en puzzelen. Heel veel stukken kennen we. Maar daar ontkom je op een gegeven moment niet meer aan.
Jawel, stuur gewoon eens naar het noorden of westen! Je kunt ook nog verder naar het oosten, en verder naar het zuiden; er zullen vast wel nog landen zijn die je nog niet kent!?
 
@Janenjoep absoluut zijn er landen die ik niet ken.
Maar sommige stukken trekken met niet zo met de motor (dan ga ik liever met de auto en heel veel wandelen).
En ik heb rekening te houden met het gezelschap. We moeten het allemaal leuk vinden nietwaar?
Volgend jaar een paar maanden sabbatical. Dat zou zo maar eens een andere variant op kunnen leveren.
 
Planning is Champagne (foxycamp), Auvergne (klein dorpje met municoipal), Ardeche (arleblanc), Provence/cote d'Azur (Ik wil dit weggetje gereden hebben: Google Maps) , wel of geen alpen, aankomen op de eerste dag dat ze open zijn op crest, la mouche en weer thuis
Welk weggetje is dat? Bij mij komt de link uit in Google maps maar zonder een locatie zeg maar... ligt aan mij hoor! Maar ben gewoon nieuwsgierig en Francofiel.
 
Klinkt als een leuk plan. Dat weggetje ziet er inderdaad geinig uit.

Hier een vaag plan maar met concreet einddoel.
Kroatie en dan de Zeljava airbase.
Eigenlijk omdat je dan ergens een prikker in de kaart moet zetten om een richting te kiezen.
En vanaf nu wordt het nadenken en puzzelen. Heel veel stukken kennen we. Maar daar ontkom je op een gegeven moment niet meer aan.
Is dat die airbasein de berg uitgehouwen?
Ergens in bosnië of Kroatië.
Ben er 10 jr geleden geweest.
Ga er eind mei weer langs zal plaatje schieten als we er staan.
 
Ik wil die dag eerst de gorge du verdon rijde, dan de col de champs, allos en zo naar kleine camping boven barcelonette waar ik de volgende dag de col de vars, lauteret (izoard is nog niet open) ornon, grimone en zo naar crest
 
Wat geweldig dat jullie al die namen weten van die passen.
Ik ben nu 4x in Marokko geweest en weetnog niet de steden waar ik doorheen ben gereden.
Rij altijd maar wat en soms komt iets me bekend voor.
Dan zal ik wel eens eerder zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan