Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Paar jaar terug zou ik via Rusland naar de Noordkaap en via de fjorden weer naar huis.
Net voor Poolse grens werd de pijn zo hevig dat ik een Duitse arts heb bezocht.
Advies was om met ontsteking slijmbeurs weer naar huis te gaan.

Ik had NIETS gereserveerd, alleen van mijn visum voor Rusland heb ik geen gebruik kunnen maken.
Financieel dus nauwelijks slechter van geworden. De pijn was vooral het balen van afbreken reis.
Gelukkig kon ik toen nog wel auto-rijden, dus heb alsnog vakantie kunnen houden in Normandië bij invasie-stranden.
(ook daar natuurlijk NIETS gereserveerd)
 
Ik plan mijn routes altijd mooi in mijn GPS, langs punten die ik wil bezichtigen. Beetje voorpret. Campings zoek ik ook altijd goed uit van te voren. Klinkt autistisch maar ik wil niet plots op een of andere camping moeten overnachten met kinderentertainment, toeristentreintje en skottelbraaivolk. Zeker in het voorseizoen zijn veel campings nog gesloten dus ook dat is iets om in de planning rekening mee te houden.
 
Heel blij van een camping met alle toeters en bellen dat ben ik ook niet.
Als ik aan de buitenkant zie dat er een heel pretpark bij is, dan zoek ik meestal wel weer verder.
Toch heel druk maak ik me er niet over, als 't dan toch gebeurt. Morgenvroeg ben je al weer snel vertrokken.

Wat me stoort dat is dat ik voor al die onzin moet betalen, terwijl ik alleen maar een paar m2 gras nodig heb.
Ook dat je steeds vaker ziet dat tarief geldt op basis van 2 personen, terwijl je alleen bent.
 
Daarom ga ik zo graag in Frankrijk op vakantie. Daar heb je nog veel Air Naturelles of Camping Municipals zonder opsmuk. Ik heb zo her en der wel een aantal favorieten.
 
Routes maken is leuk, herplannen is nooit een probleem. Hier de laatste twee keer op de 1e dag de planning en route omgegooid ivm weer (zowel regen als hitte). Ik heb altijd wel een lijstje met dingen of wegen die ik wil zien.
 
Vanaf ca 17-18h ga ik op zoek naar camping.
Soms lukt 't niet dan een pension, B+B of hotel.
Lukt ook dat niet (bijv Corsica) dan slaap ik in de bush.
En dan word je de volgende ochtend wakker op de mooiste plek van het eiland!
Il denk dat jij ook buiten het seizoen gaat . Boeken doe ik al 30 jaar niet meer
 
Il denk dat jij ook buiten het seizoen gaat . Boeken doe ik al 30 jaar niet meer
Nee, helaas altijd in het seizoen.
Enige jaren terug was ik in sept op vakantie in Italië.
Dan stond je wel eens helemaal alleen op het kampeerveld. Dat is ook niet echt leuk.
Wel lekker rustig, en je hebt altijd de mooiste plek.

Dat herinner ik me ook nog: Mijn klapstoel was in de kreukels geraakt.
In sept is geen probleem. Je pakt gewoon een stoel van terras van de (reeds gesloten) kantine.
 
Dan stond je wel eens helemaal alleen op het kampeerveld. Dat is ook niet echt leuk.
Dat vind ik dus echt ideaal.
In sept is geen probleem. Je pakt gewoon een stoel van terras van de (reeds gesloten) kantine.
Bij voorkeur heb ik een camping zonder kantine. Hoewel af en toe eentje met ook wel leuk is, maar niet altijd.
 
Ga onverwacht 10 dagen met m.n motormaatje naar Vercors frankrijk.
Ken de streek niet.
Lijkt of we eromheen zijn gereden met de auto toen we aan ons 4x4 avontuur begonnen in rondje frankrijk.
Ik weet nooit waar we geweest zijn alleen het land en soms de provincie voor de rest rij ik maar wat met vakantie er is altijd wel een camping.
Ik met de XR1200X hij met de Transalp 700.
Een gele de mooiste kleur.
Brommers op de aanhanger en gezellig rijden.
Wel 4 reisdagen met de auto omdat er medische ongemakken zijn.
Maar we gaan genieten dat is zeker.
 
Ga onverwacht 10 dagen met m.n motormaatje naar Vercors frankrijk.
Ken de streek niet.
Lijkt of we eromheen zijn gereden met de auto toen we aan ons 4x4 avontuur begonnen in rondje frankrijk.
Ik weet nooit waar we geweest zijn alleen het land en soms de provincie voor de rest rij ik maar wat met vakantie er is altijd wel een camping.
Ik met de XR1200X hij met de Transalp 700.
Een gele de mooiste kleur.
Brommers op de aanhanger en gezellig rijden.
Wel 4 reisdagen met de auto omdat er medische ongemakken zijn.
Maar we gaan genieten dat is zeker.
Dat maar wat rond rijden doen wij ook altijd. plan weinig laat het op me af komen en cross waar ik dan ben links en rechts om.

Het is meer wat de dag brengt en waar we zin aan hebben
 
Dat maar wat rond rijden doen wij ook altijd. plan weinig laat het op me af komen en cross waar ik dan ben links en rechts om.

Het is meer wat de dag brengt en waar we zin aan hebben
Reis eigenlijk altijd alzo.
Ben niet van plan en en kan het ook niet.
 
Ga onverwacht 10 dagen met m.n motormaatje naar Vercors frankrijk.
Ken de streek niet.
Ik vind het één van de mooiste gebieden van Frankrijk, deels ook omdat de meesten het niet kennen waardoor het er vrij rustig is. Mooie bergwegen, wat kloven om doorheen te slingeren, heerlijke plek. Heb er vorig jaar ook weer een paar dagen gezeten.
 
Ik was er de eerste keer.
(Dat ik echt was in deze regio/ was er wel al ooit eens doorheen gereden)
Dus ik ben vooral dichtbij de camping gebleven.

Vervolgens ben ik naar Florac (Cévennes) gegaan.
Ik vind het daar toch nog iets mooier.
 
Kleine camping en bier meer heeft een mens niet nodig.
Restaurantje ook prima maar we koken ook zelf.
Als je met de auto gaat is toch luxer.
Je kan meer zooi meenemen.
 
zal Vencors voorbij komen....heb een tent gekocht (Coleman) .... ik laat de opties nog even vrij.
 
Ik mag vanaf 30 mei een lang weekend weg.
In m'n eentje, kampeeruitrusting is wel aardig compleet.
Het idee is om richting de Vogezen te rijden. Eigenlijk wil ik alleen de eerste overnachting boeken. Ik zat zelf te denken om de eerste nacht ergens in de Ardennen te overnachten, ter hoogte van Luxemburg.
Dan kan ik de eerste dag gelijk al lekker rustig aan binnendoor gaan.
Tips, zeker qua campings, zijn altijd welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan