Wat zijn je motorvakantieplannen voor 2024?

Ik ga met mei naar de Hunsrug {Moezel} met vrinden
Juni een weekje naar de route Grand Alps met dezelfde vrinden
en dan blijf ik 2 weken hangen om nog een e mtb te huren om te fietsen in Italie
en of Oostenrijk, Frankrijk ook 😁
 
Hoi ik ben momenteel op de vakantie aan het orienteren.

Iemand nog vakantieplannen waar ik op aan kan haken?

Hoor het wel.

Groeten Jan
 
Tsja, zoveel mogelijkheden. Kun je iets zeggen over in ieder geval hoe lang je gaat en wat je vakantie/rijstijl is?

Ik bedoel: er zijn mensen die 4 weken door Europa trekken en mensen die drie dagen naar Luxemburg gaan en dat beide als vakantie zien...
 
Collega van mij heeft een woning in Bosnië, zijn thuisland.
Lang verhaal kort, vanwege faillissement van de vliegmaatschappij moest hij met zijn " Bosnische" auto ( dikke Volvo ) terug naar NL.

Hij vroeg of ik zin had om de wagen terug naar Bosnië te rijden, en dan weer naar NL op zijn motor die in Bosnië staat.
Een BMW tourmotor NL kenteken, geen idee welk type🤣.

Toch iets om over na te denken, in 2 dagen naar Bosnië trappen en dan piano piano weer terug...

Weet alleen niet of ik als NL'er zonder problemen rond mag rijden in een auto met Bosnisch kenteken..
 
Weet alleen niet of ik als NL'er zonder problemen rond mag rijden in een auto met Bosnisch kenteken..
Het is een fiscaal delict, dus als je gepakt wordt door de douane is het een dure hobby. Maar als je echt alleen Nederland uitrijdt zou ik het wel aandurven voor die 3 uurtjes maximaal. Op de terugweg natuurlijk hetzelfde voor de motor.
 
Bosnië is geen EU land, dus controle douane bij in- en uitrijden.
Wees voorzichtig.
 
Collega van mij heeft een woning in Bosnië, zijn thuisland.
Lang verhaal kort, vanwege faillissement van de vliegmaatschappij moest hij met zijn " Bosnische" auto ( dikke Volvo ) terug naar NL.

Hij vroeg of ik zin had om de wagen terug naar Bosnië te rijden, en dan weer naar NL op zijn motor die in Bosnië staat.
Een BMW tourmotor NL kenteken, geen idee welk type🤣.

Toch iets om over na te denken, in 2 dagen naar Bosnië trappen en dan piano piano weer terug...

Weet alleen niet of ik als NL'er zonder problemen rond mag rijden in een auto met Bosnisch kenteken..
Je kan hier ontheffing voor aanvragen voor het rijden met auto motor in Nederland.
 
Ik zou het wel aandurven. De kans dat je gecontroleerd wordt is sowieso nogal laag, maar dat terzijde. Je kan aantonen dat het niet jou auto is en je hebt een duidelijk verhaal. Desnoods boek je ergens halverwege alvast een overnachting, zodat je ook kan aantonen dat je richting Bosnië onderweg bent.

Ik zou de eigenaar wel een verhaaltje in het Bosnisch laten opstellen om ze bij de grens uit te leggen wat je komt doen. Aan de grens daar wordt je sowieso gecontroleerd. Niet dat het enige wettelijke waarde heeft, maar het scheelt je een hoop handen en voetenwerk om het aan de grenswacht uit te leggen. Ze spreken daar niet allemaal vloeiend Engels. Of je moet zelf toevallig Bosnisch spreken ;)
 
Medemotorrijders:

Ik heb voor eind juni een week uitgetrokken, om via Luxemburg (Heiderscheidergrund) naar Fresse en daarna naar Auvergne af te zakken. Luxemburg dient als doorreislocatie om te slapen en daar weet ik mijn weg. In de buurt van Fresse heb ik voor een aantal dagen (hopelijk) al mooie routes gevonden. Ik vraag aan jullie of iemand misschien goede ideeën heeft om van Fresse richting het zuiden (in 1 dag) te reizen en wie misschien mooie routes weet in de Auvergne. Ik zal daar ook weer ook 2 volle dagen verblijven om dag 3 weer richting het noorden te gaan.

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
In de buurt van Fresse kun je gewoon lekker de Vogezen in. Ik kende het plaatste zelf niet maar als je daar gewoon de ballons in je gps zet dan komt het vanzelf goed. Vogezen heb ik meestal wel genoeg gezien na een doorreisdag.
 
Tsja, zoveel mogelijkheden. Kun je iets zeggen over in ieder geval hoe lang je gaat en wat je vakantie/rijstijl is?

Ik bedoel: er zijn mensen die 4 weken door Europa trekken en mensen die drie dagen naar Luxemburg gaan en dat beide als vakantie zien...
Hoi ik zit zelf aan de Balkan te denken. Nog nooit geweest en Tirana schijnt erg populair te zijn.

Dan zit je wel snel aan twee weken vakantie.

Verder heb ik tot nu toe alleen woon-werkverkeer gedaan op een gs800. Rijstijl = verder vrij normaal
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand die ook eind juni begin juli richting Scandinavië gaat?
Wil graag die kant op met de TET, zoals het er nu voor staat wordt het alleen, maar zou graag iemand vinden die het ook een beter idee lijkt om met 2 (of meer) te gaan.
 
Rondje Balkan/Noord Griekenland/Turkije 4 weken in mei met de 1090.
Meteora in Griekenland niet overslaan..was aangename verrassing! Hostel Koka Roka in Kalampaka kan ik aanbevelen!

IMG_9284.jpeg
 
Hoi ik zit zelf aan de Balkan te denken. Nog nooit geweest en Tirana schijnt erg populair te zijn.

Dan zit je wel snel aan twee weken vakantie.

Verder heb ik tot nu toe alleen woon-werkverkeer gedaan op een gs800. Rijstijl = verder vrij normaal
NL-Milaan 1000km. Milaan-Bari 850km rechtdoor.
Na Milaan zijn er geen obstakels (lees: bergen) meer tot Bari.
Op de ferry en je bent er. (nachtboot?)

Ikzelf zou zeggen als moet goed te doen zijn in 2 dagen op de motor.
Slapen op de boot en volgende ochtend rijd je Tirana binnen.

Je kan er ook een week over doen naar de ferry.
Pak je diverse berggebieden mee. (zoals Abbruzzen?)
 
NL-Milaan 1000km. Milaan-Bari 850km rechtdoor.
Na Milaan zijn er geen obstakels (lees: bergen) meer tot Bari.
Op de ferry en je bent er. (nachtboot?)

Ikzelf zou zeggen als moet goed te doen zijn in 2 dagen op de motor.
Slapen op de boot en volgende ochtend rijd je Tirana binnen.

Je kan er ook een week over doen naar de ferry.
Pak je diverse berggebieden mee. (zoals Abbruzzen?)
Hehe tuurlijk kan het sneller.

Maar is vakantie dus wilde niet perse de snelste route nemen en af en toe stoppen als ik een bezienswaardigheid tegen kom.

Maar twee weken is wel wat ruim
 
2 weken ruim valt best mee hoor, Kroatische kust, Montenegro, Albanië, evt Griekenland, stuk voor stuk prachtig en genoeg te zien. Zonde om snel doorheen te knallen om alleen naar Tirana te gaan. Tirana is toeristisch, tenzij je daar naar op zoek bent zou ik dat vooral skippen, maar ieder zijn ding.
 
Laatst bewerkt:
2 weken ruim valt best mee hoor, Kroatische kust, Montenegro, Albanië, evt Griekenland, stuk voor stuk prachtig en genoeg te zien. Zonde om snel doorheen te knallen om alleen naar Tirana te gaan. Tirana is toeristisch, tenzij je daar naar op zoek bent zou ik dat vooral skippen, maar ieder zijn ding.
Inderdaad. Ik denk er hetzelfde over
 
2 weken ruim valt best mee hoor, Kroatische kust, Montenegro, Albanië, evt Griekenland, stuk voor stuk prachtig en genoeg te zien. Zonde om snel doorheen te knallen om alleen naar Tirana te gaan. Tirana is toeristisch, tenzij je daar naar op zoek bent zou ik dat vooral skippen, maar ieder zijn ding.
Ik hanteer het motto: als ik perse naar een stad wil, boek ik wel een citytrip O-)

Motorreizen doe je voor het landschap, wegen en bochten
 
Terug
Bovenaan Onderaan