Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, helemaal mee eens. Kleine moeite. De druk ik garages is groot, maar daar kun je wel even tijd voor vinden, toch?Grote keten of niet als je een scootmobiel laat staan ben je geen knip voor je neus waard
Dank u, hij heeft vandaag z'n 210.000ste kilometer gereden.Sodeju, staat die effe te shinen!
Goede rempomp : NISSIN
Ik niet want ik werk netter….als het warmer in de garage wordt dan zal ik speciaal voor jou een nieuwe monteren…..Iemand heeft wel zitten prutsen met de montage bout
Ik heb er nog even overzitten twijfelen vandaag, maar ik heb hem toch maar in de garage laten staan. Ik vond het te koudNog eens... idd benzine in gedaan en toerke gereden. Richting Noord-Brabant en omstreken, waren weer 314 frisse km-kes.
Verder nog wat chroom op de GL 1200Ltd en de GL 1100 Aspencade gehangen, het oog wil tenslotte ook wat.
@jbazelmans... vandaag met de goeie brommer hé!
Inderdaad. Ik heb er last van maar de accu van mijn pekelfiets ook. Het staat waarschijnlijk net niet okselfris afgesteld en wellicht lopen de cabs langzaam leeg, maar de moraal van het verhaal is dat de motor best lang rondgetold moet worden voor ie aanslaat. Met een vers geladen accu en 's zomers gaat dat goed, maar zelfs een dag na een ritje in de winter gaat ie de dag erop niet meer aan in de tijd die de accu de motor kan ronddraaien.T is idd koud buiten
Nou dat ben je ff kwijt maar je heb wel gelijk hoor ,t is altijd kl*ten om erbij te komen ,bij mij moet de neptank eraf en dan zit hij voor bij t balhoofd,ik heb t ding nooit aan een druppellader ,hij moet t maar doenInderdaad. Ik heb er last van maar de accu van mijn pekelfiets ook. Het staat waarschijnlijk net niet okselfris afgesteld en wellicht lopen de cabs langzaam leeg, maar de moraal van het verhaal is dat de motor best lang rondgetold moet worden voor ie aanslaat. Met een vers geladen accu en 's zomers gaat dat goed, maar zelfs een dag na een ritje in de winter gaat ie de dag erop niet meer aan in de tijd die de accu de motor kan ronddraaien.
Ik heb er nu een accu met meer capaciteit ingezet en ook direct een kabel voor de acculader aangepast en erbij aangesloten.
De Optimate 3 heeft standaard een Tamiya stekker verbinding in de kabel waardoor gekozen kan worden voor de eindkabel met accuklemmen of voor verbinden met een laadkabel die aan de motor blijft zitten.
De stekker aan de laatste doet het niet meer. De stekkers willen niet in elkaar. Om deze reden ben ik alle stekkers aan het vervangen door andere en ga ik vanavond verder met het maken van kabeltjes voor in alle gebruiksmotoren, waarmee de lader direct aan alle motoren gehangen kan worden zonder de accu te hoeven verwijderen of proberen de klemmen erop te zetten zonder het frame te raken ....
Accu verwijderen en vooral weer terugplaatsen is al 30 jaar een frustratie. Kunnen ze de accufabrikanten niet eens verplichten een paar keer een accu in een motor te zetten? Dan zullen merken dat dat gekloot met die moertjes die in de polen wegzakken, erin verschuiven of er helemaal uitvallen bij het plaatsen van de accu of het indraaien van het boutje suckt!
Bij de KTM zit de accu er goed bereikbaar in, maar bij de SV zit de accu onder een hoek, boutje krijg je er amper recht in en je kunt er lastig bij. Ik duw in de regel een stukje van dat verpakkingsschuim tussen moertje en onderkant van de pool om het boutje een beetje op zijn plaats te houden tijdens manouvreren van de accu, maar het blijft een shitsysteem. en waarom?? Dat moet toch anders kunnen?Bekijk bijlage 2083020Bekijk bijlage 2083021Bekijk bijlage 2083022
Dat bagagebak van de KTM en hoe gemakkelijk de accu daarin bereikbaar is kunnen veel motorfabrikanten een voorbeeld aan nemen.
Bij mij zit de benzine onder t zadel dat is wel fijn hoor en makkelijk tanken zo onder de seatJa, hoe bedenken ze het, he? Het enige voordeel van de plaats die jij noemt is de gewichtsverdeling, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Juist voor die onbereikbare plaatsen is een snoertje om de accu mee aan de lader te kunnen verbinden ideaal. Voor de 690 zou het nog nieteens zo noodzakelijk zijn, maar ik ben nu toch bezig.
Kunnen ze de accufabrikanten niet eens verplichten een paar keer een accu in een motor te zetten? Dan zullen merken dat dat gekloot met die moertjes die in de polen wegzakken, erin verschuiven of er helemaal uitvallen bij het plaatsen van de accu of het indraaien van het boutje suckt!
Zit een afdekdopje op.Dat heb ik overwogen, maar heb bewust hiervoor gekozen. Beter beschermd, niet in zicht, en 5 seconden werk om die buddy eraf te halen
kort stukje krimpkous erom doen nadat je het moertje in de pool geduwd hebt voorkomt een hoop ergernis,Dat is ongeveer wat ik nu doe met dan blauwe verpakkingsschuim. Het blijft een lapmiddel voor iets dat door het hele accubouwersgilde op dezelfde prutserige manier wordt gefabriceerd. Of ze het afgesproken hebben. Als ooit één fabrikant bedenkt het fatsoelijk af te leveren zullen de concurrenten het merken aan dalende verkoop. Dit riekt naar kartelvorming.
Waarom doen ze dit zo klunzig? Ze weten toch dat accu's in veel gevallen maar ergens zitten weggefrommeld waar je niet bijkan, en al helemaal niet als de moertjes eruit vallen.
Dit kan toch 10 x handiger, of ben ik gek?
Snap dat je er niet helemaal bij kunt, maar die spullen bovenop de accu (zekeringhouder+2x losse zekeringhouder etc.) liggen daar origineel wrs niet toch? Boutjes zijn precies op lengte en gaan er goed in tenzij je er nog extra oogjes op het boutje toevoegt.Inkijk dan wat handig. Buddy eraf, inpluggen en druppelen maar.
Dit kan straks op al mijn motoren zo. Dit had ik veel eerder moeten doen.
Bekijk bijlage 2083085