Het blijft een schitterend apparaatKetting een beetje schoonmaken en daarna smeren na 2 tankbeurten, is niet moeilijk ….
Spanning van de ketting is ook nog goed…
Bekijk bijlage 2034633
Dat is wel heel erg schoon. Heb pro-oiler eraf gegooid en gebruik nu ook drylube sinds een week. Had wel dikke andere laag op velg, makkelijk eraf, mischien oude troep. Ketting ziet er goed uit op de Giau net voor de flitspaal. Kijk eens hoeveel die induikt voor de apex, afkomende van achtertandwielKetting een beetje schoonmaken en daarna smeren na 2 tankbeurten, is niet moeilijk ….
Heb even mbv Google wat foto’s gezien en bij sommige foto’s ook zo naar achteren en andere weer korter erop…ik merk niks van verder. Ding rijdt verder gewoon super…..Het blijft een schitterend apparaat
Wat me wel opvalt, dat het wiel best achter in de brug zit.
Of lijkt dat maar zo?
@swetty spaart nog voor een verlengde achterbrugHet blijft een schitterend apparaat
Wat me wel opvalt, dat het wiel best achter in de brug zit.
Of lijkt dat maar zo?
Dan hoeft de wheelie control niet in te grijpen…..@swetty spaart nog voor een verlengde achterbrug.
Ook zonder schoonmaken?Schijnbaar kan je zonder problemen 15 a 20 k rijden zonder de ketting te smeren.
Als je alleen in het droog rijdt kan je 15k of meer halen met een standaard o-ring/xring ketting.Ook zonder schoonmaken?
Ik heb zo'n "onderhoudsvrije" ketting gehad. Ik smeerde dat ding nooit, en maakte hem ook nooit schoon. Na 11.000 km heb ik 'm laten vervangen, hij kon niet goed meer gespannen worden, en maakte een enorme herrie.
Wat is de logica hierachter?Maar goed, ik rij elektrisch dus die ketting wordt echt afgeragd.
Misschien als je de ketting matig belast, en veelal met mooi weer rijdt, dan kun je wat langer doen zonder smeren. Maar anders zou ik het niet adviseren.
Hoger koppel dat continu beschikbaar is bij een elektrische motor. Aan de andere kant, elke keer schakelen geeft weer een ruk aan de ketting dat heb je bij elektrisch rijden weer niet.Wat is de logica hierachter?
Voor mijn gevoel trek ik hard op dus de ketting heeft meer te lijden. Dat was mijn redenering althans. Maar ik ben het eens nauwkeurig gaan nakijken, en het valt eigenlijk wel mee. Vorige ketting deed ik 18k km mee, en deze ketting nadert de 20k km.Wat is de logica hierachter?
Is dat koppel wel hoger?Hoger koppel dat continu beschikbaar is bij een elektrische motor. Aan de andere kant, elke keer schakelen geeft weer een ruk aan de ketting dat heb je bij elektrisch rijden weer niet.
Lijkt me sterk dat je in normale omstandigheden harder optrekt dan met een motor die een gelijkaardig vermogen heeft.Voor mijn gevoel trek ik hard op dus de ketting heeft meer te lijden.
Dat was mijn redenering althans. Maar ik ben het eens nauwkeurig gaan nakijken, en het valt eigenlijk wel mee. Vorige ketting deed ik 18k km mee, en deze ketting nadert de 20k km.
Ziet er keurig uitKetting een beetje schoonmaken en daarna smeren na 2 tankbeurten, is niet moeilijk ….
Spanning van de ketting is ook nog goed…
Bekijk bijlage 2034633
Heb mij nog niet ingelezen mbt die performance ketting, vooralsnog geen interesse voor een veel duurdere ketting. Schoonmaken (= doek met wasbenzine) daarna inspuiten en spannen vind ik leuk werk….Ziet er keurig uitik heb sinds kort een xr vandaag ook de ketting gereinigd en op nieuw in de dry lube. Maar had niet gehoeven.
M performance ketting schijnt het niet nodig te zijn zegt google
Ik ook nietHeb mij nog niet ingelezen mbt die performance ketting, vooralsnog geen interesse voor een veel duurdere ketting. Schoonmaken (= doek met wasbenzine) daarna inspuiten en spannen vind ik leuk werk….
Het is dat je zo ver weg woont….Heb mij nog niet ingelezen mbt die performance ketting, vooralsnog geen interesse voor een veel duurdere ketting. Schoonmaken (= doek met wasbenzine) daarna inspuiten en spannen vind ik leuk werk….