Vroeger motorijden prettiger??

De problemen bij mijn eigen gedachten en instelling? _O- Je moet mijn stukje toch nog eens lezen. Dan ontdek je de ironie misschien, tussen de regels.
 
De problemen bij mijn eigen gedachten en instelling? _O- Je moet mijn stukje toch nog eens lezen. Dan ontdek je de ironie misschien, tussen de regels.
Ook zonder ironie was je statement gewoon goed
 
Is het niet zo: : wat je zelf uitstraalt krijg je weer terug....

En natuurlijk heb ik ‘mindere’ ervaring met nazorg, Safe in dit geval, maar in het algemeen nooit loopgraven oorlog toestanden mbt garantie etc.
 
Is het niet zo: : wat je zelf uitstraalt krijg je weer terug....

En natuurlijk heb ik ‘mindere’ ervaring met nazorg, Safe in dit geval, maar in het algemeen nooit loopgraven oorlog toestanden mbt garantie etc.
Ik weet niet wat je uitstraalt als je op een BMW rijd,waarschijnlijk weinig goeds:+
 
Gelukkig rij ik niet op een bmw,.....:+.....wel proefgereden. Recentelijk ook bij de dealer een leuk babbel gehad en teruggekoppeld waarom ik uiteindelijk geen F800 st na een uitgebreide proefrit gekocht had....en waarom de vfr 800 voor mij de betere keuze was.


Misschien ooit een GS geval....maar dan moet ik ‘ver heen’ zijn.......
 
Daar gaan ook wel wat verkopers t schip mee in ,je kunt niet inschatten wat iemand in de portemonnee heeft :N dat is de nieuwe domheid -O-

Psies. Want deze verkoper mist het feit dat ik voor ongeveer 2500 euro aan motorkleding in mijn kast heb hangen/staan/liggen. Daar had hij achter kunnen komen als hij een praatje had aangeknoopt. Dat ik in de zomer nou eenmaal graag in dat ouwe vel rondloop.
 
Psies. Want deze verkoper mist het feit dat ik voor ongeveer 2500 euro aan motorkleding in mijn kast heb hangen/staan/liggen. Daar had hij achter kunnen komen als hij een praatje had aangeknoopt. Dat ik in de zomer nou eenmaal graag in dat ouwe vel rondloop.
Jaja alsof een verkoper gaat vragen meneer wat hangt er nu in u kast:Z,die heeft wel wat beters te doen.:W
 
Jaja alsof een verkoper gaat vragen meneer wat hangt er nu in u kast:Z,die heeft wel wat beters te doen.:W


Veel verkopers vinden hun beeldscherm interessanter dan een klant :Z
en ze doen wat mij betreft hun best maar ,ik breng m n geld liever naar een verkoper die het niet uitmaakt hoe je erbij loopt:t
 
Met maar liefst 5 klanten op een mooie zaterdagmiddag in een grote Motoport zaak wist ik als verkoper wel wat ik zou doen. Proberen wat te verkopen. Contact maken leren ze toch wel op een opleiding? Een andere zaak deed het beter. Daar wilde ik de deur uit lopen toen de man zei: "Ik heb maar even nix gevraagd, want iemand die een K75 rijdt, wil toch geen andere motor." Lachuh. Maar een kwartier later reed ik wel een proefritje op een nieuwe Kawa. En die is nog steeds niet uit mijn gedachten. Zo kan het ook. Maar goed, dit is geen verkoop-topic. Om on topic te gaan: Iha vind ik dat men, vooral een jaar of 20 geleden, beter met klanten omging in de motorbusiness. Nu is het erg ingestudeerd.
 
Ben nu 50 jaar, eerste seizoen terug gereden sinds ongeveer 25 jaar. Ik typ dit nu op n tablet, vroeger at ik mijn boterhammen op zon plankje. Vroeger reed ik met een maat die veel tijd had om ritten uit te stippelen, anders kwam ik nergens. Nu tik ik 3x op een schermpje en de rit die daar uitkomt is magnifiek. Er zijn dus zeker heel veel dingen beter. Alleen de mentaliteit op de weg is slechter geworden mensen gunne elkaar t licht in de ogen niet meer. Toch merk ik dat de samenhorigheid bij motorrijders nog bestaat. Heb ik altijd leuk gevonden, je maakt toch deel uit van een groep mensen met dezelfde passie. Maakt mij geen f... uit of t nieuw glimmend spul is of oud ijzer, het gevoel dat je krijgt met die motor onder je gat is uniek.
 
Ben nu 50 jaar, eerste seizoen terug gereden sinds ongeveer 25 jaar. Ik typ dit nu op n tablet, vroeger at ik mijn boterhammen op zon plankje. Vroeger reed ik met een maat die veel tijd had om ritten uit te stippelen, anders kwam ik nergens. Nu tik ik 3x op een schermpje en de rit die daar uitkomt is magnifiek. Er zijn dus zeker heel veel dingen beter. Alleen de mentaliteit op de weg is slechter geworden mensen gunne elkaar t licht in de ogen niet meer. Toch merk ik dat de samenhorigheid bij motorrijders nog bestaat. Heb ik altijd leuk gevonden, je maakt toch deel uit van een groep mensen met dezelfde passie. Maakt mij geen f... uit of t nieuw glimmend spul is of oud ijzer, het gevoel dat je krijgt met die motor onder je gat is uniek.

Over die saamhorigheid, ja die is er nog wel een beetje maar erg uniek is het niet meer als je motor rijdt. Maar gelijk heb je over veranderingen die absoluut niet slechter zijn zoals veel betere kleding, uitrusting comfort enz.
 
Om on topic te gaan: Iha vind ik dat men, vooral een jaar of 20 geleden, beter met klanten omging in de motorbusiness. Nu is het erg ingestudeerd.

Een jaar of 40 geleden, toen ik begon met motorrijden, zat er in mijn woonplaats één motorzaak. En als ik daar op een zaterdag binnenliep zaten er altijd een paar mensen een bakkie te doen samen met de verkoper. Die hadden de grootste lol met elkaar. De verkoper had dus geen tijd om mij te helpen. En ook geen zin, want wanneer zijn koffie op was bleef hij nog eens even rustig een paar minuten zitten en pas daarna kwam hij heel ongeinteresserd vragen wat ik in die fantastische winkel van hem kwam doen. Dat is meerdere malen gebeurd. Dus toen ik een jaartje later geld had om mijn ouwe brikkie in te ruilen op een nieuwe Honda Bol d'or heb ik maar een ander winkeltje opgezocht.

En het grappige is dat die zaak zelf nu niet meer bestaat maar jaren geleden is voortgezet door een vroegere medewerker. En die heeft, heel knap, de bedrijfscultuur weten te behouden. Toen wij op zoek waren naar een gebruikte motor voor mijn vrouw kwam het allemaal weer terug. Personeel en vaste klanten hebben daar zo veel plezier met elkaar dat er geen tijd is om jou te helpen.

Nou kom ik ook bij andere zaken en over het algemeen vind ik de klant benadering echt stukken beter dan ik vroeger meemaakte. En om even on topic te blijven: de kleding is ook veel beter en niet te vergeten ook de motoren zelf. Alleen het motorrijden zelf is in Nederland een stuk minder leuk. Daarom rij ik zo ongeveer 90% van mijn kilometers in het buitenland.
 
Ik zou zeggen, treedt iedere klant met een open blik tegemoet, het zal niet de eerste keer zijn dat die "ouwe lul" met een pak uit 1980 en een motor uit 1979 iets nieuws komt kopen, ik hoor weleens dat deze groep inmiddels het huis heeft afbetaald, de kinderen de deur uit, goed pensioen heeft en dus iets te makken. zou toch jammer zijn om zo'n deal te missen.
Kortom, weg met vooroordelen.
 
Een jaar of 40 geleden, toen ik begon met motorrijden, zat er in mijn woonplaats één motorzaak. En als ik daar op een zaterdag binnenliep zaten er altijd een paar mensen een bakkie te doen samen met de verkoper. Die hadden de grootste lol met elkaar. De verkoper had dus geen tijd om mij te helpen. En ook geen zin, want wanneer zijn koffie op was bleef hij nog eens even rustig een paar minuten zitten en pas daarna kwam hij heel ongeinteresserd vragen wat ik in die fantastische winkel van hem kwam doen. Dat is meerdere malen gebeurd. Dus toen ik een jaartje later geld had om mijn ouwe brikkie in te ruilen op een nieuwe Honda Bol d'or heb ik maar een ander winkeltje opgezocht.

En het grappige is dat die zaak zelf nu niet meer bestaat maar jaren geleden is voortgezet door een vroegere medewerker. En die heeft, heel knap, de bedrijfscultuur weten te behouden. Toen wij op zoek waren naar een gebruikte motor voor mijn vrouw kwam het allemaal weer terug. Personeel en vaste klanten hebben daar zo veel plezier met elkaar dat er geen tijd is om jou te helpen.

Nou kom ik ook bij andere zaken en over het algemeen vind ik de klant benadering echt stukken beter dan ik vroeger meemaakte. En om even on topic te blijven: de kleding is ook veel beter en niet te vergeten ook de motoren zelf. Alleen het motorrijden zelf is in Nederland een stuk minder leuk. Daarom rij ik zo ongeveer 90% van mijn kilometers in het buitenland.

Ja ja je vraagt je af of het toch niet aan je eigen instelling ligt,want ook die zogenaamde vaste klanten zijn ooit ook
daar naar binnen gestapt als verse klant,misschien hadden die een betere instelling?Ik ben bij diverse zaakjes,zaken binnen gelopen en
heb nog nooit zoiets meegemaakt zoals je beschrijft:N,kwestie van geen kapsies hebben en een praatje maken met die mannen.:Y
 
Een jaar of 40 geleden, toen ik begon met motorrijden, zat er in mijn woonplaats één motorzaak. En als ik daar op een zaterdag binnenliep zaten er altijd een paar mensen een bakkie te doen samen met de verkoper. Die hadden de grootste lol met elkaar. De verkoper had dus geen tijd om mij te helpen. En ook geen zin, want wanneer zijn koffie op was bleef hij nog eens even rustig een paar minuten zitten en pas daarna kwam hij heel ongeinteresserd vragen wat ik in die fantastische winkel van hem kwam doen. Dat is meerdere malen gebeurd. Dus toen ik een jaartje later geld had om mijn ouwe brikkie in te ruilen op een nieuwe Honda Bol d'or heb ik maar een ander winkeltje opgezocht.

En het grappige is dat die zaak zelf nu niet meer bestaat maar jaren geleden is voortgezet door een vroegere medewerker. En die heeft, heel knap, de bedrijfscultuur weten te behouden. Toen wij op zoek waren naar een gebruikte motor voor mijn vrouw kwam het allemaal weer terug. Personeel en vaste klanten hebben daar zo veel plezier met elkaar dat er geen tijd is om jou te helpen.

Nou kom ik ook bij andere zaken en over het algemeen vind ik de klant benadering echt stukken beter dan ik vroeger meemaakte. En om even on topic te blijven: de kleding is ook veel beter en niet te vergeten ook de motoren zelf. Alleen het motorrijden zelf is in Nederland een stuk minder leuk. Daarom rij ik zo ongeveer 90% van mijn kilometers in het buitenland.

Och jonguh...als je je daar druk om moet maken....
Ik kom uit nijmegen, en we hadden?hebben :
Termaat >>> Yamaha bij uitstek
Siezenis>>> Honda en suzuki
Tijnagel>>>>Suzuki en Honda
Karel>>>>Kawa, BMW en JAWA
En ondanks dat mijn hart altijd bij Kawa lag, heb ik nog nooit een kawa bij karel gekocht, gewoon omdat zijn houding mij niet aanstond...
Hoi heb je voor mij 4 uitlaatpakkingen?
Uhm heb je nog meer nodig???
Nee, alleen de pakkingen....
Kom over en uurtje maar terug, dan ben ik wel een keer boven geweest, ga voor 4 pakkingen niet naar boven....
Nou dus een keer en nooit weer...
Dus werd het de Groot in ravenstein, gelijk even een leuk ritje over de maas dijk , en daar lekker koffie drinken en ouwehoeren met de dochters en de monteurs..

Aan de andere kant, bij dat soort zaakjes stonden de plastic bekertjes op tafel , rond een thermoskan, een opengescheurde doos suikerklontjes, en een flesje koffiemelk, met zo'n gedroogd randje aan de bovenkant...alles wat wat wit was zat onder de zwarte vingers, en de schroevendraaier werd gebruikt om te roeren, want de roerstaafjes waren altijd op....en altijd gezellig met gelijkgestemden
Toen kwamen de heropstappers, een generatie die niet wisten wat ze met het geld moesten doen, en allemaal hun crisis moesten bezweren met een motor, showrooms kwamen als paddestoelen uit de grond, uit de hele wereld werden motoren geimporteerd, en gebruikte motoren werden duurder verkocht als dat ze ooit nieuw hadden gekost...
Je werd ontvangen door een gastvrouw, het bakkie pleur werd een latte moccacino in een glas, en de baliemedewerker had nog nooit een hamer in de hand gehad, en als hij het niet in de computer kon vinden, bestond het ook niet...
Een motor kopen werd een oneindig ritueel met ik weet niet hoeveel formulieren , en de verkopers begrepen niet dat je gespaard had voor een motor, en wisten niet hoe dat moest met betalen, want alles liep normaal via becam of de finatabank...
Ook dat is weer aan het wegebben, en ik zoek nog steeds de kleine zaakjes op waar je en jij betekend dat je elkaar in de ogen kunt kijkenen met een handdruk zaken kunt doen
 
Is wel zo dat vroeger zaken veel meer een instelling hadden van 'je mag blij zijn dat onze winkel bestaat'. Het klantgerichte van nu is over komen waaien uit de verenigde staten. Soms een beetje te veel.
 
@ K@W@

Ik maak me niet druk, ik koop daar gewoon niks. Die houding van “je mag blij zijn dat je hier iets mag kopen” proberen ze maar op iemand anders uit. Maar die houding kwam je vroeger wel vaker tegen en nu veel minder. Dat is mijn punt.

De motorzaak waar ik altijd heen ga is klein, ik ken de eigenaar en de monteur. Zij kennen mij, mijn motor en de motor van mijn vrouw. Alsik daar binnenkom en ze zitten aan de koffie bieden ze mij ook een bakkie aan. Soms met een stukje taart. Offertes krijg ik nooit, een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Mijn volgende motor komt daar weer vandaan.
 
Ach uiteindelijk vinden we allemaal wel een zaak waar we onze motoren kunnen kopen.
Helaas zijn er ook behoorlijk wat zaken verdwenen waar ik vroeger graag kwam.
 
Ach uiteindelijk vinden we allemaal wel een zaak waar we onze motoren kunnen kopen.
Helaas zijn er ook behoorlijk wat zaken verdwenen waar ik vroeger graag kwam.

Gelukkig, ben dus niet de enige die dit beleeft'(
Of het ligt aan mij:X






:+
 
Ik vind de huidige motorzaken bij mij in de buurt beter dan die van vroeger (jaren '80).
Meer expertise in de werkplaats, meer keus in de winkel, klantvriendelijker houding, alles is beter tegenwoordig.
De klanten zijn ook veranderd (ik ook). Waren het vroeger jonge jongens, nu zijn het 50 plussers die bulken van het geld.
 
Mijn pa laat me nog geregeld oude foto’s zien, van zijn vrienden en hun bezoeken aan de buitenlandse GP’s. Geweldig om die verhalen te horen....
12 motoren die kant op met tentjes enz.

Als ik dat nu opper aan mijn vrienden dan krijg je alleen te horen van: geen tijd, om dat ze moeten werken enz. enz.
Best jammer.

Nu heb ik zelf kinder en dan ga je ook niet zomaar.
 
Mijn pa laat me nog geregeld oude foto’s zien, van zijn vrienden en hun bezoeken aan de buitenlandse GP’s. Geweldig om die verhalen te horen....
12 motoren die kant op met tentjes enz.

Als ik dat nu opper aan mijn vrienden dan krijg je alleen te horen van: geen tijd, om dat ze moeten werken enz. enz.
Best jammer.

Nu heb ik zelf kinder en dan ga je ook niet zomaar.

Tegenwoordig met twee generatie's daar naar toe, vooral de 24 uurs races in frankrijk nog steeds een feest, dus misschien komt het nog voor je...
 
Alles verandert, en het is mens-eigen om veranderingen met Argusogen te bekijken.
Zijn motoren van nu beter dan die van vroeger? Vast, maar er zitten nu zoveel electronica-zaken op dat ik me vaak afvraag waar het motorrijden is gebleven..
Op mijn jaren '70 japse fiets zit slechts electronische ontsteking en de rijmodi bepaal ik met mn rechterhand, en heb ABS nog nooit gemist..

Motorzaken waren vroeger vooral een vettige aangelegenheid, waarin de eigenaar naast verkoper ook nog vaak monteur was.
Dat soort zaken zie je niet veel meer, grappig is wel dat ze de hype van stropdas-zaken als Safe allemaal overleefd hebben; men stopt vaak bij gebrek aan opvolging.
Er is een groep motorrijders die niets heeft met sleutelen en vettigheid, maar de groep stropdas-wantrouwers is zeker zo groot.
Deze groep zal altijd de "oude" motorzaak blijven bezoeken...zolang ze er zijn.

Ik ben bij meerdere 'stropdaszaken' de deur uitgekeken met mijn genoemde japanner, maar vond bij Motoport gelijkgezinden.
Ook de 'official HD dealer' ziet me met mn oorlogslijk liever gaan dan komen..
Voor een gemiddelde dealer (auto of motor) ben je niet interessant als klant wanneer je met iets komt voorrijden dat ouder is dan wat er in hun systeem staat, zeg 10+ jaar.
Simpelweg omdat onderdelen niet (meer) voorradig zijn en men moeite moet doen je te kunnen helpen.
En dan wordt het een simpel rekensommetje; een verkoper die €75,-/u kost gaat geen twintig minuten zitten graven in diverse systemen en boekjes voor een rubbertje of lipje van 3 euro..
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig met twee generatie's daar naar toe, vooral de 24 uurs races in frankrijk nog steeds een feest, dus misschien komt het nog voor je...

Als het aan schoonmoeder ligt niet... wel ga ik geregeld met mijn eigen pa ergens heen. Maar het zijn niet de uitstapjes zoals toen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan