Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Vroeger motorijden prettiger??

Nou, als ik nu ga doen wat ik vroeger deed, gaat m'n bankrekening dat niet fijn vinden. Itt vroeger, toen was de pakkans/flitsbrigade niet, of zeer weinig actief.

Vind het aantal flitsers tegenwoordig een stuk minder dan zon 20 jaar geleden.

Logisch ook, tis nu minder effectief. 20 jaar geleden moest je naar de radio luisteren om te horen waar ze stonden, of een radardetector wegwerken in je auto.
Tegenwoordig heb je apps, of app je elkaar en binnen no-time rijdt niemand daar meer te hard. Zelfde voor blaasfuiken.

Tis wel drukker geworden in diezelfde tijdspanne, dat maakt rijden wat minder prettig voor mij. Stukken snelweg waar het vroeger rustig was, staat nu dagelijks file (A73 malden-nijmegen), stukken waar je vroeger na etenstijd volgas kon rijden, omdat de snelweg vaak letterlijk leeg was (A326 wijchen-nijmegen), kan dat nu niet meer, omdat er medeweggebruikers zijn.
Maar goed, welk gezien heeft tegenwoordig niet minimaal 2 auto's voor de deur staan, en met thuiswonende kids tot 30+ soms nog meer.

Aan de andere kant, de motoren an sich zijn prettiger geworden

Als je meer wilt kom je weer in de fase van denken wat kan.....
Waar ik meer op doelde is dat van ontspannen rijden geen mogelijk meer doenbaar is.
Ik ben geen hardrijder nooit geweest.
Toch lukt het mij met regelmaat bekeuringen binnen te krijgen voor 1 tot 10 km overschrijding van de max snelheid.
Voor mn acteropzit dame heb ik een sjorriem moeten maken om haar op het zadel te houden.
Nog nooit zoveel veren versleten
Vroeger, hadden we kuilen in de weg. Jaha, echt waar! Nu........
Nederland is een vlak land, maar niet op de binnenwegen. Verschrikkelijk..

Ben een keer een ''blaasfuik'' ingereden met veel wijn en bier op en de meter sloeg niet eens uit.

Waarderingen: RR.
Ik weet niet wat voor motor je rijd ,maar met een allroad met goed afgestemde vering ga je makkelijk over al die drempels.
Scheelt een pak,overigens rijd ik ook veel liever in bvb Duitsland of Frankrijk.

Ik weet niet wat voor motor je rijd ,maar met een allroad met goed afgestemde vering ga je makkelijk over al die drempels.
Scheelt een pak,overigens rijd ik ook veel liever in bvb Duitsland of Frankrijk.

Kan jij hem niet wat speciale Gestapo vering geven? Herr Flick zou dat misschien wel toestaan.

Of vroeger prettiger was, kan ik niet vertellen, want ik toen reed ik geen motor. En het interesseerde me ook geen reet.
Toch motor gaan rijden 10 jaar geleden. Een soort van midlife, want ik was toen al 54 j. Intussen op die 10 jaar toch al een 80.000 km gemaakt. Sommige collega’s motorrijders worden helemaal wild van allerlei modellen old timers, maar mij zegt het helemaal niks.

Misschien wel te soepel, dat is ook niet goed.
Voor word gereviseerd van de winter, maar achter zit nieuw op.
Probleem is niet de vering. Ik kan er heel goed mee overweg, maar mn meisie wil eigelijk niet meer mee. Of het moet stapvoets gaan......

A326 richting Nijmegen ging altijd het hardst
En op zondagochtend richting Druten toen het nog een klaverblad was

Toch durf ik nu minder dan in de jaren 1980...
Ik durf ook wat minder als de jaren 80 maar ben nu wel sneller
Vraag me wel eens af of het goed zou zijn gegaan als ik mijn huidige Gixxer in 1982 had gehad

Zon calli , de 3 neem ik aan , rijd en veert prima hoor.
Maar een moderne allroad doet dat toch echt een stuk beter.
Overigens mijn vrouwtje gaat ook niet achterop , ze heeft groot gelijk .

Zon calli , de 3 neem ik aan , rijd en veert prima hoor.
Maar een moderne allroad doet dat toch echt een stuk beter.
Overigens mijn vrouwtje gaat ook niet achterop , ze heeft groot gelijk .
Mij doet het ook niet zo heel veel, behalve iriteren. Ik ga wel ff staan met gebogen benen en de motor gaat dan ook wel door. Ben enkel bang dat mn topkoffer er een keer achter blijft bungelen......
Maar ach, dat over leef ik ook nog wel.
Maar rij graag samen met mn meisie.

Ik durf ook wat minder als de jaren 80 maar ben nu wel sneller
Vraag me wel eens af of het goed zou zijn gegaan als ik mijn huidige Gixxer in 1982 had gehad
Ik deed vroeger kd met 170 op Continental RB2/K112 banden onder mijn CB750 (motor ging niet harder in die bocht) maar op Pirelli Supercorsa onder mijn Speed Triple vind ik kd met 130 al heftig...

jdu, we zijn inmiddels 22 jaar verder!!

Om iets leuk te vinden hoef ik het niet elke dag te doen .
Iedere dag is ook weer zoiets.
Maar gemiddeld 1 maal per maand

Mare, ik maar denken dat motorrijden vooral tussen 2 wielen zat
Zit het blijkbaar eigenlijk en vooral, tussen de 2 oren te zitten
My bad