Wat we toen dachten dat kon, kan nu echt.Toch durf ik nu minder dan in de jaren 1980...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat we toen dachten dat kon, kan nu echt.Toch durf ik nu minder dan in de jaren 1980...
Niet meer.....Wat we toen dachten dat kon, kan nu echt.
Als je meer wilt kom je weer in de fase van denken wat kan.....Niet meer.....
Waar ik meer op doelde is dat van ontspannen rijden geen mogelijk meer doenbaar is.Als je meer wilt kom je weer in de fase van denken wat kan.....
Ben een keer een ''blaasfuik'' ingereden met veel wijn en bier op en de meter sloeg niet eens uit.Vind het aantal flitsers tegenwoordig een stuk minder dan zon 20 jaar geleden.
Logisch ook, tis nu minder effectief. 20 jaar geleden moest je naar de radio luisteren om te horen waar ze stonden, of een radardetector wegwerken in je auto.
Tegenwoordig heb je apps, of app je elkaar en binnen no-time rijdt niemand daar meer te hard. Zelfde voor blaasfuiken.
Tis wel drukker geworden in diezelfde tijdspanne, dat maakt rijden wat minder prettig voor mij. Stukken snelweg waar het vroeger rustig was, staat nu dagelijks file (A73 malden-nijmegen), stukken waar je vroeger na etenstijd volgas kon rijden, omdat de snelweg vaak letterlijk leeg was (A326 wijchen-nijmegen), kan dat nu niet meer, omdat er medeweggebruikers zijn.
Maar goed, welk gezien heeft tegenwoordig niet minimaal 2 auto's voor de deur staan, en met thuiswonende kids tot 30+ soms nog meer.
Aan de andere kant, de motoren an sich zijn prettiger geworden
Ik weet niet wat voor motor je rijd ,maar met een allroad met goed afgestemde vering ga je makkelijk over al die drempels.Waar ik meer op doelde is dat van ontspannen rijden geen mogelijk meer doenbaar is.
Ik ben geen hardrijder nooit geweest.
Toch lukt het mij met regelmaat bekeuringen binnen te krijgen voor 1 tot 10 km overschrijding van de max snelheid.
Voor mn acteropzit dame heb ik een sjorriem moeten maken om haar op het zadel te houden.
Nog nooit zoveel veren versleten
Vroeger, hadden we kuilen in de weg. Jaha, echt waar! Nu........
Nederland is een vlak land, maar niet op de binnenwegen. Verschrikkelijk..
Ik weet niet wat voor motor je rijd ,maar met een allroad met goed afgestemde vering ga je makkelijk over al die drempels.
Scheelt een pak,overigens rijd ik ook veel liever in bvb Duitsland of Frankrijk.
Motoguzzi callifornia, heeft toch echt wel soepele veren...Ik weet niet wat voor motor je rijd ,maar met een allroad met goed afgestemde vering ga je makkelijk over al die drempels.
Scheelt een pak,overigens rijd ik ook veel liever in bvb Duitsland of Frankrijk.
Misschien wel te soepel, dat is ook niet goed.Motoguzzi callifornia, heeft toch echt wel soepele veren...
Voor word gereviseerd van de winter, maar achter zit nieuw op.Misschien wel te soepel, dat is ook niet goed.
A326 richting Nijmegen ging altijd het hardstVind het aantal flitsers tegenwoordig een stuk minder dan zon 20 jaar geleden.
Logisch ook, tis nu minder effectief. 20 jaar geleden moest je naar de radio luisteren om te horen waar ze stonden, of een radardetector wegwerken in je auto.
Tegenwoordig heb je apps, of app je elkaar en binnen no-time rijdt niemand daar meer te hard. Zelfde voor blaasfuiken.
Tis wel drukker geworden in diezelfde tijdspanne, dat maakt rijden wat minder prettig voor mij. Stukken snelweg waar het vroeger rustig was, staat nu dagelijks file (A73 malden-nijmegen), stukken waar je vroeger na etenstijd volgas kon rijden, omdat de snelweg vaak letterlijk leeg was (A326 wijchen-nijmegen), kan dat nu niet meer, omdat er medeweggebruikers zijn.
Maar goed, welk gezien heeft tegenwoordig niet minimaal 2 auto's voor de deur staan, en met thuiswonende kids tot 30+ soms nog meer.
Aan de andere kant, de motoren an sich zijn prettiger geworden
Ik durf ook wat minder als de jaren 80 maar ben nu wel snellerToch durf ik nu minder dan in de jaren 1980...
Mij doet het ook niet zo heel veel, behalve iriteren. Ik ga wel ff staan met gebogen benen en de motor gaat dan ook wel door. Ben enkel bang dat mn topkoffer er een keer achter blijft bungelen......Zon calli , de 3 neem ik aan , rijd en veert prima hoor.
Maar een moderne allroad doet dat toch echt een stuk beter.
Overigens mijn vrouwtje gaat ook niet achterop , ze heeft groot gelijk .
Ik deed vroeger kd met 170 op Continental RB2/K112 banden onder mijn CB750 (motor ging niet harder in die bocht) maar op Pirelli Supercorsa onder mijn Speed Triple vind ik kd met 130 al heftig...Ik durf ook wat minder als de jaren 80 maar ben nu wel sneller
Vraag me wel eens af of het goed zou zijn gegaan als ik mijn huidige Gixxer in 1982 had gehad
jdu, we zijn inmiddels 22 jaar verder!!Begin jaren 80 reed ik op een Yamaha RD350LC. Dat werd vroeger een race-replica genoemd (was eigenlijk een simpele naked bike). Wie herinnert zich nog die reclame op de achterpagina van Moto73 waar een RD350 naast een TZ350 racer stond? In één van de eerste tests in 1980 zei een zekere Boet Van Dulmen: "Ik mag het niet hardop zeggen, maar dit ding stuurt beter dan mijn racemotor!"... Beter sturen? Als je in wegrace stijl naast de motor ging hangen (we waren toen nogal fanatiek...) leek het frame wel van plastiek. Tot 80km/u ging het nog redelijk. Wel (heel) goed op de RD was de voorrem. Klasse!
Je kon toen nog tegen +100km/u door de bebouwde kom scheuren, en met wat geluk kreeg je misschien een reaktie: iemand die met zijn wijsvinger op het voorhoofd tikte. Het verkeer is sindsdien ongelooflijk toegenomen, net als de snelheidscontroles. Eigenlijk kon je toen zorgeloos snel rijden. Maar WAT was snel rijden in die tijd? Tot 1980 geraakten slechts enkele motoren (de 1000cc 's) met moeite boven de 200km/u (de GS1000, Z1300, Z1R, CBX,...).
Was het rijden toen leuker? Ja. Waren de motoren toen leuker? Geenszins! (toch niet als "sportbiker") Ze hadden hier in de buurt toen net een nieuw industrieterrein aangelegd; een beetje als een ovaalbaan waar je gewoon rondjes kon rijden. Brede asfaltwegen, een paar haakse hoeken, twee snelle doorlopende bochten en een lang recht stuk. Er stonden nog geen bedrijven en de baan was praktisch overal prima te overzien. En scheen op zondag voormiddag de zon in de zomer, dan konden wij die plek ongestoord als ons persoonlijk circuit gebruiken. Nooit politie gezien daar!
("DAT was een gezellige tijd, m'neer Sonneberg!")
Maar geef mij maar m'n huidige GSX-R, er is gelukkig nog steeds de Nordschleife. Alleen jammer dat die hier niet aan de andere kant van de stad ligt...
(Ik vraag me trouwens af hoe motorrijden binnen 20 jaar zal zijn?)
Mijn idee,dan maar geen echte motorrrijder..Nu vind ik het leuk….ik bepaal wanneer ik rij….en dat is alleen met mooi weer…
Vandaar dat je het laatste half jaar,ook zo veel rijdtIk vond ‘t vroeger (midden jaren 80) al leuk, en ik vind ‘t nu nog steeds leuk .
Om iets leuk te vinden hoef ik het niet elke dag te doen .Vandaar dat je het laatste half jaar,ook zo veel rijdt
Iedere dag is ook weer zoiets.Om iets leuk te vinden hoef ik het niet elke dag te doen .