Vroeger motorijden prettiger??

Stuk gemakkelijker vroeger; gewone kleding aan en met een bos bloemen voor de schoonmoeder op de motor mee:

Bekijk bijlage 2070786
In de late jaren 80 had ik net zo'n XS750, zelfde kleur ook. Alleen zat er bij mij een Vetter kofferset op, en een stuurkuip. De motor bestaat nu niet meer, maar destijds Luxemburg, Frankrijk ermee bezocht. Op vakantie.
 
Ik had in 1973 een TX750 en die rijdt nog steeds. Goede eerste eigenaar gehad O-) Die TX750 zeek vóór de verbouwing flink olie.
20180709_175952.webp

Italië 1975.
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb zo'n XS750 gehad, miskoop van het jaar! verbruikte enorm veel olie (1e serie)
Had en heeft Yamaha toch een beetje patent op! TX750, TDM850 en de1000 van de jaren 90 lustte ook wel een slokje!
 
Stuk gemakkelijker vroeger; gewone kleding aan en met een bos bloemen voor de schoonmoeder op de motor mee:
Kan nog steeds, motorkleding is niet verplicht. Of heb je dat je schoonmoeder wijsgemaakt zodat je niet op de koffie kan komen? :+
 
Toen ben ik al twee keer klaargekomen in jouw koffie.
Maar spugen vind ik wel een beetje asociaal van je. :+

Nou, dat gaf dus die nare bijsmaak aan onze vriendschapB|
Viespeuk-O-

Heb je nog lekker zitten kauwen op mijn snotje dat ik op je broodje gedeponeerd had🫠🤔
 
Ik (topic starter) vind motorrijden nog steeds fijn om te doen zeker nu ik niet meer werk en dus op werkdagen toertochten kan gaan doen. Ik woon pal aan de grens met Duitsland en daar is het heerlijk rijden en ook nog de horeca en de benzine flink goedkoper!

Dit dus,doe ik al jaren.:]
Door 5 ploegendienst kon ik zowat altijd door de week.
Weinig verkeer ,alle ruimte.
Moest wel ca 100 kilomers snelweg pakken tot de grens.
Maar ja ,ben je zo. 🫠
En het waard..

Nu pensioen ,dus al helemaal geen probleem..
 
Ik rijd sinds '94. Volg. Vroeger was het zeker ànders ;)
 
In 1978, toen ik net mijn rijbewijs had, reed ik in de winter naar Leeuwarden heen en terug, 170 km/u over de afsluitdijk. Gewoon met m'n pyamabroek onder m'n levi's jeans. En had het niet koud. Nu heb ik motorpak met voering, thermo-ondergoed, verwarmde handschoenen, etc, etc, en heb ik het nog koud :).
 
Maar goed, is motorrijden nu minder leuk?

Ligt ook aan je mindset, in de loop der jaren is mijn ego ergens weggestopt onder de deken van wijsheid, dat scheelt al een hoop.

Misschien is het nog wel leuker dan vroeger, meer geld te besteden, kindertjes de deur uit, en beetje pomtiedom rijdend, al wil ik nog weleens 16 zijn, als niemand kijkt.

Ben er onlangs 56 hele PK's op achteruit gegaan, helemaal niet erg, de beleving is net zo leuk.
 
Ik vraag me dan zomaar af, is het nog wat geworden met die dames?
Ja en nee.
De dame van mijn maat was snel weer weg, geen motormeisje :+
Mijn meisje is gebleven en was wel een motormeisje. Samen veel gereden en vakanties op de motor, meer als 40 jaar samen geweest. Helaas is ze vorig jaar veel te vroeg overleden.😥
 
En dat is nog altijd dezelfde cx500 als uit 1986? zo ja: 38 jaar in bezit :}:}:}

Jup. Motor was 8 jaar oud toen ik hem kocht. En ik wist eigenlijk niet wat ik kocht. Maar volgens mijn vader kon ik met cardan en waterkoeling niet misgrijpen. En hij had gelijk. De motor heeft het ook langer volgehouden dan hij 😪. Inmiddels wel wat accessoires bij gekocht: nog een CX, een GL500 Silverwing en een Deauville. En tussendoor nog wat andere motoren.
 
Ik reed op de CX500C van de rijschool af ipv mijn eigen CB550K3 met L plaat. Die CX reed zoveel beter! Ik ben sindsdien vrijwel alleen op twins met cardan gereden. Met een klein uitstapje naar een oersaaie maar heel goede XJ900F. Mijn droom was een CX650E maar die is er nooit gekomen. En de twinnetjes met 500/600cc met cardan zijn inmiddels uitgestorven. Gelijktijdig zijn ook de middenbokken verdwenen. Handig. Oh ja, en de vakjes onder je opklapbare zadel voor je slot. Gelukkig is inmiddels het slot in de vorm van een buttplug uitgevonden. Kortom, de motoren van nu zijn stukken beter maar zeker niet praktischer.
 
Ik haalde mijn rijbewijs op m'n 18e en nu ben ik 30.. Vind over de jaren het motorrijden/autorijden steeds minder leuk worden.

Er komen steeds meer opgefokte aso's en mongolen de weg op. Te hard rijden, de ander niet gunnen, inhalen, 10x van baan wisselen, bumperkleven en een over het algemeen opgefokt rijgedrag en totaal geen geduld. Alles moet snel snel en snel. Of ze verdomme moeten poepen ofzoiets..

Het totale verkeersbeeld is gewoon een grote chaos en onrustig als het maar zijn kan. Er is niets leuks meer aan.
Komt omdat nog maar weinig mensen een rekbaar lontje hebben bij het minst geringste in een verkeers situatie.
Rij tegenwoordig met 2 bullet camera's rond om al die heethoofdjes gelijk effe vast te leggen indien nodig..})
 
Laatst bewerkt:
Ik reed op de CX500C van de rijschool af ipv mijn eigen CB550K3 met L plaat. Die CX reed zoveel beter! Ik ben sindsdien vrijwel alleen op twins met cardan gereden. Met een klein uitstapje naar een oersaaie maar heel goede XJ900F. Mijn droom was een CX650E maar die is er nooit gekomen. En de twinnetjes met 500/600cc met cardan zijn inmiddels uitgestorven. Gelijktijdig zijn ook de middenbokken verdwenen. Handig. Oh ja, en de vakjes onder je opklapbare zadel voor je slot. Gelukkig is inmiddels het slot in de vorm van een buttplug uitgevonden. Kortom, de motoren van nu zijn stukken beter maar zeker niet praktischer.
Grappig.
Ik reed rijles op een CX500, en heb daarna een CB550F gekocht. Die CX was namelijk ontzettend saai......
Een XJ900F heb ik ook jarenlang gereden totdat deze total-loss ging. Erg fijne en betrouwbare motor.....
Mijn droom was een CB1100R, maar dat is er ook nooit van gekomen.
Ik heb tientallen motorfietsen bezeten, en het zijn op een enkele uitzondering na allemaal 4-in-lijn motoren geweest. Die configuratie bevalt mij toch het best.
 
Ook ik heb zo'n XS750 gehad, miskoop van het jaar! verbruikte enorm veel olie (1e serie)
Had en heeft Yamaha toch een beetje patent op! TX750, TDM850 en de1000 van de jaren 90 lustte ook wel een slokje!
Heb zelf die modkit geplaatst, nieuwe zuigerveren, morseketting en oliegootje, daarna geen probleem. Best wel een fijne motor, nooit mee stilgestaan oid… En ooit een 3-1 uitlaat erop omdat de originele verrot waren.

Was trouwens eind ‘70 met de Mrs…..toen vriendin, vandaar de bos bloemen…. _O-
 
Komt omdat nog maar weinig mensen een rekbaar lontje hebben en bij het minst geringste in een verkeers situatie.
Rij tegenwoordig met 2 bullet camera's rond om al die heethoofdjes gelijk effe vast te leggen indien nodig..})
Heb een helmcam maar die is er vanaf gevallen…. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan