In de late jaren 80 had ik net zo'n XS750, zelfde kleur ook. Alleen zat er bij mij een Vetter kofferset op, en een stuurkuip. De motor bestaat nu niet meer, maar destijds Luxemburg, Frankrijk ermee bezocht. Op vakantie.Stuk gemakkelijker vroeger; gewone kleding aan en met een bos bloemen voor de schoonmoeder op de motor mee:
Bekijk bijlage 2070786
Kan nog steeds, motorkleding is niet verplicht. Of heb je dat je schoonmoeder wijsgemaakt zodat je niet op de koffie kan komen?Stuk gemakkelijker vroeger; gewone kleding aan en met een bos bloemen voor de schoonmoeder op de motor mee:
Toen ben ik al twee keer klaargekomen in jouw koffie.
Maar spugen vind ik wel een beetje asociaal van je.
Ik (topic starter) vind motorrijden nog steeds fijn om te doen zeker nu ik niet meer werk en dus op werkdagen toertochten kan gaan doen. Ik woon pal aan de grens met Duitsland en daar is het heerlijk rijden en ook nog de horeca en de benzine flink goedkoper!
Honda tanktas op een suzuki?!?!?!Bekijk bijlage 2070805
Ergens najaar 83. Naar Assen voor de laatste NK races.
Bekijk bijlage 2070805
Ergens najaar 83. Naar Assen voor de laatste NK races.
Honda tanktas op een suzuki?!?!?!
Ja en nee.Ik vraag me dan zomaar af, is het nog wat geworden met die dames?
En dat is nog altijd dezelfde cx500 als uit 1986? zo ja: 38 jaar in bezit
Komt omdat nog maar weinig mensen een rekbaar lontje hebben bij het minst geringste in een verkeers situatie.Ik haalde mijn rijbewijs op m'n 18e en nu ben ik 30.. Vind over de jaren het motorrijden/autorijden steeds minder leuk worden.
Er komen steeds meer opgefokte aso's en mongolen de weg op. Te hard rijden, de ander niet gunnen, inhalen, 10x van baan wisselen, bumperkleven en een over het algemeen opgefokt rijgedrag en totaal geen geduld. Alles moet snel snel en snel. Of ze verdomme moeten poepen ofzoiets..
Het totale verkeersbeeld is gewoon een grote chaos en onrustig als het maar zijn kan. Er is niets leuks meer aan.
Grappig.Ik reed op de CX500C van de rijschool af ipv mijn eigen CB550K3 met L plaat. Die CX reed zoveel beter! Ik ben sindsdien vrijwel alleen op twins met cardan gereden. Met een klein uitstapje naar een oersaaie maar heel goede XJ900F. Mijn droom was een CX650E maar die is er nooit gekomen. En de twinnetjes met 500/600cc met cardan zijn inmiddels uitgestorven. Gelijktijdig zijn ook de middenbokken verdwenen. Handig. Oh ja, en de vakjes onder je opklapbare zadel voor je slot. Gelukkig is inmiddels het slot in de vorm van een buttplug uitgevonden. Kortom, de motoren van nu zijn stukken beter maar zeker niet praktischer.
Dat was met mijn TX750 en de twee CB750 Honda 's van mijn broers andersom. Honda's 1:25, mijn Yamaha 1 : 19 op de hele rit naar Italië.Mijn maat had een Honda voor die zuipschuit. Hij moest 2 keer zo vaak tanken als ik
Heb zelf die modkit geplaatst, nieuwe zuigerveren, morseketting en oliegootje, daarna geen probleem. Best wel een fijne motor, nooit mee stilgestaan oid… En ooit een 3-1 uitlaat erop omdat de originele verrot waren.Ook ik heb zo'n XS750 gehad, miskoop van het jaar! verbruikte enorm veel olie (1e serie)
Had en heeft Yamaha toch een beetje patent op! TX750, TDM850 en de1000 van de jaren 90 lustte ook wel een slokje!
Heb een helmcam maar die is er vanaf gevallen….Komt omdat nog maar weinig mensen een rekbaar lontje hebben en bij het minst geringste in een verkeers situatie.
Rij tegenwoordig met 2 bullet camera's rond om al die heethoofdjes gelijk effe vast te leggen indien nodig..