Voorremmen klemmen te veel

Jaapstok

Rookie
29 feb 2012
3
0
Hallo,

Ik heb een Yamaha Fazer 600. Het voorwiel loopt stroef, ik heb de remmen eraf gehaald en dan loopt hij soepel. Beide remmen uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en ingevet. Maar de remmen blijven teveel klemmen aan de schijf. Waar kan dit aan liggen??

Groet, Jasper 8-)
 
mss zijn de dust seals in de klauw verduurd/verkeerd om gemonteerd
of zijn de remcups/glijpennen nog niet glad genoeg gepolijst ??
my 2 centz

op mijn t'cat zitten ook dezelfde remklauwen (blue spot) en ken het euvel
alles zeer goed schoonmaken netjes in elkaar zetten en dan werken ze naar behoren :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een Yamaha Fazer 600. Het voorwiel loopt stroef, ik heb de remmen eraf gehaald en dan loopt hij soepel. Beide remmen uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en ingevet. Maar de remmen blijven teveel klemmen aan de schijf. Waar kan dit aan liggen??

Groet, Jasper 8-)

Wat heb je uit elkaar gehad, en wat heb je ingevet?

Als je de klauw niet uit elkaar hebt gehad, of de zuigertjes los hebt gehad, dan gok ik op aanslag op de zuigers.

Heb je dat wel gedaan, dan gok ik op je mastercilinder.

Check iig of je reservoir niet tjokkievol zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had de zuigers erin laten zitten. Maar ik maak op uit jullie reacties dat ik hem dus echt helemaal moet uitelkaar halen. En alles schoonmaken en polijsten. Dat ga ik nu dus doen!! Bedankt voor de tips!! En jullie horen van me!!

Groet, Jasper
 
maak af en toe een paar foto's (van voor en na bv)kunnen anderen ook iets van leren
en als je ze post terwijl je het klusje aan het doen bent
kunnen anderen jou ook tips geven
mss wel handig als dit je eerste keer is
dat je zo'n werkje doet
 
Laatst bewerkt:
Check iig of je reservoir niet tjokkievol zit.

Nuja je reservoir zal je niet zo veel vertellen maar denk dat Martell bedoelt dat het complete systeem wel te veel olie kan bevatten waardoor de zuigers niet helemaal terug worden gezogen. Dus even wat olie onder aftappen en dan kijken of het beter gaat. Wel even volgens de regels want anders heb je lucht in je leiding en ben je verder van huis. Helemaal uit elkaar halen kan altijd nog.

[EDIT:]

- Slangetje op onderste nippel plaatsen (gebruik zelf altijd zo eentje als van de accu)
- Nippel onder een halve slag losdraaien.
- Remhandel rustig inknijpen en vasthouden. (eventueel even met een kramdraad vastzetten)
- Tegelijk olie opvangen uit slangetje in fles / bakje (pas op, tis rotzooi en funest voor je lak)
- Nippel weer vastdraaien.
- Remhandel langzaam loslaten.
- Eventueel even een paar keer pompend knijpen om druk op te bouwen.

Opmerkingen.
- Zorg er wel voor dat er genoeg olie in je reservoir zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de zuigers erin laten zitten. Maar ik maak op uit jullie reacties dat ik hem dus echt helemaal moet uitelkaar halen. En alles schoonmaken en polijsten. Dat ga ik nu dus doen!! Bedankt voor de tips!! En jullie horen van me!!

Groet, Jasper

Zuigers niet met gewoon vet invetten!!,alleen remolie gebruiken,of speciaal vet waar de zuigerkeringen tegen kunnen :Y
 
Allen veel dank voor alle informatie!!!!!! echt super!!
Morgen ga ik er weer mee verder en kijk ik of het beter geworden is!
Als ik meer vragen heb, weet ik nu op welke site ik moet kijken!!

Groeten, Jasper
 
Ik vraag me nou wel af wat je de eerste keer nu precies ingevet hebt :+
:^

Ook vraag ik me af hoe moeilijk het wiel draait met de klauwen erop? Zonder klauwen draai het wiel altijd vele malen makkelijker dan met. Tenzij het wiel echt heel moeilijk draait hoort dat gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Nuja je reservoir zal je niet zo veel vertellen maar denk dat Martell bedoelt dat het complete systeem wel te veel olie kan bevatten waardoor de zuigers niet helemaal terug worden gezogen. Dus even wat olie onder aftappen en dan kijken of het beter gaat. Wel even volgens de regels want anders heb je lucht in je leiding en ben je verder van huis. Helemaal uit elkaar halen kan altijd nog.

[EDIT:]

- Slangetje op onderste nippel plaatsen (gebruik zelf altijd zo eentje als van de accu)
- Nippel onder een halve slag losdraaien.
- Remhandel rustig inknijpen en vasthouden. (eventueel even met een kramdraad vastzetten)
- Tegelijk olie opvangen uit slangetje in fles / bakje (pas op, tis rotzooi en funest voor je lak)
- Nippel weer vastdraaien.
- Remhandel langzaam loslaten.
- Eventueel even een paar keer pompend knijpen om druk op te bouwen.

Opmerkingen.
- Zorg er wel voor dat er genoeg olie in je reservoir zit.

Zullen we het vanaf nu gewoon weer remvloeistof noemen, ipv olie?

;)
 
remvloeistof is een soort glycol. De meeste minerale olie reageert met rubber, waardoor je keerringen dus gaan uitzetten wanneer je deze met olie (WD40 oid) gaat schoonmaken, wat het probleem dus erger maakt. gebruik gewoon remreiniger, spul heet niet voor niets zo.

je kan ook de klauw loshalen en de blokjes eruit halen. Dan voorzichtig en gelijk de zuigerstjes verder naar buiten pompen, gebruik 2 of misschien 1 remplokje om ervoor te zorgen dat je ze er niet uitpompt. dan de zuigers met een messing borsteltje (bougieborstel) schoonmaken en schoonspuiten met remmenreiniger en een schone lap. Mocht dat niet genoeg helpen dan zal je ze moeten reviseren.
 
Remrevisie set BCF-214
€49.50
Complete set voor 2 remklauwen

Voeg toe:


Model: 717 28 77
Fabrikant: Tourmax

7172190.jpg


Daar zit ook een beetje (roze) ATE vet bij.

Zuigertjes er uit persen (voorzichtig).
Zuigertjes schoonmaken.
Rubbertjes er uit pielen.
Binnenkant klauw schoonmaken.
Rubbertjes insmeren en er in doen.
Zuigertjes licht insmeren en voorzichtig er in duwen. Helemaal tot de buitenrand gelijk is met de klauw.
Remmen vullen en ontluchten.
Even na-controle (alles vet-vrij, blijft de druk er op en zo)

Klaar is klara.
 
Nuja je reservoir zal je niet zo veel vertellen maar denk dat Martell bedoelt dat het complete systeem wel te veel olie kan bevatten waardoor de zuigers niet helemaal terug worden gezogen. Dus even wat olie onder aftappen en dan kijken of het beter gaat. Wel even volgens de regels want anders heb je lucht in je leiding en ben je verder van huis. Helemaal uit elkaar halen kan altijd nog.

[EDIT:]

- Slangetje op onderste nippel plaatsen (gebruik zelf altijd zo eentje als van de accu)
- Nippel onder een halve slag losdraaien.
- Remhandel rustig inknijpen en vasthouden. (eventueel even met een kramdraad vastzetten)
- Tegelijk olie opvangen uit slangetje in fles / bakje (pas op, tis rotzooi en funest voor je lak)
- Nippel weer vastdraaien.
- Remhandel langzaam loslaten.
- Eventueel even een paar keer pompend knijpen om druk op te bouwen.

Opmerkingen.
- Zorg er wel voor dat er genoeg olie in je reservoir zit.

heb je bij het terugduwen van de zuigers het deksletje van je reservoir open gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan