Racefit/SC project te veel db

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Ik wil een gixxer 750 uit 2008 kopen. Deze gixxer heeft nog een standaard uitlaat. Ik wil hier gelijk een nieuwe uitlaat bij halen. Ik zou wel een Racefit growler of een SC project GP-M2 erop willen zetten maar ik vraag mij af of ze niet te luid zijn. Heeft iemand hier ervaring mee??

Als iemand een andere uitlaat weet dat ook mooi geluid maakt maar binnen de normen dan hoor ik dat ook graag 😁
 
Racefit growlers zijn erg open. Klinken erg luid, maar ik vind het persoonlijk mooi. Ken trouwens geen enkele motor waar ik origineel mooier vind klinken dan een open uitlaat. Dus ja, voor de wet zijn ze te luid. Hebben volgens mij ook geen e-keur, maar dat kan je zelf nakijken.

Of jij daarmee wilt rijden, moet je helemaal zelf weten en vooral niet door een ander laten bepalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Racefit growlers zijn erg open. Klinken erg luid, maar ik vind het persoonlijk mooi. Ken trouwens geen enkele motor waar ik origineel mooier vind klinken dan een open uitlaat. Dus ja, voor de wet zijn ze te luid. Hebben volgens mij ook geen e-keur, maar dat kan je zelf nakijken.

Of jij daarmee wilt rijden, moet je helemaal zelf weten en vooral niet door een ander laten bepalen.
Ik vind dat geluid ook mooi maar als ik een growler haal wil ik wel de versie waar en db-killer in kan. Ik zag op de site dat ze 2 db-killers hebben. Een normale en een wrapped. Zou de wrapped nog steeds te hard zijn??
Laat die Coca-Cola blikjes stijl uitlaten links liggen en behoud het origineel / zet er een degelijke op.
Persoonlijk vind ik de Cola blikjes wel mooi. Wat versta jij onder een degelijke??
 

Bijlagen

  • IMG_0963.jpeg
    IMG_0963.jpeg
    46,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0962.jpeg
    IMG_0962.jpeg
    45 KB · Weergaven: 0
Racefit growlers zijn erg open. Klinken erg luid, maar ik vind het persoonlijk mooi. Ken trouwens geen enkele motor waar ik origineel mooier vind klinken dan een open uitlaat. Dus ja, voor de wet zijn ze te luid. Hebben volgens mij ook geen e-keur, maar dat kan je zelf nakijken.

Of jij daarmee wilt rijden, moet je helemaal zelf weten en vooral niet door een ander laten bepalen.

Nou hier ben ik het dus volledig mee oneens.... met open uitlaten moet je absoluut niet willen rijden. Anders zijn motorrijders straks nergens meer welkom.

De eerste serie RSV4 Aprilia's hebben trouwens een ongeëvenaard mooi geluid, alleen veel te luid. Deze zijn typegoedgekeurd op 109 dB. Na de montage van een Akra ging het bij mij naar 103 dB, fijner voor de oren en omgeving. Maar qua toon wel veel minder mooi.
 
Ik vind dat geluid ook mooi maar als ik een growler haal wil ik wel de versie waar en db-killer in kan. Ik zag op de site dat ze 2 db-killers hebben. Een normale en een wrapped. Zou de wrapped nog steeds te hard zijn??

Persoonlijk vind ik de Cola blikjes wel mooi. Wat versta jij onder een degelijke??
Eigenlijk alles wat te kort is om in enige mate te kunnen dempen. En die uitlaten die jij als voorbeelden geeft vallen daar allemaal onder. Die dempen nauwelijks.

Db killer of niet; ik denk dat ze geen van allen voldoen / een e-keur hebben voor op de openbare weg. Of er staat bij "track use only".
 
Eigenlijk alles wat te kort is om in enige mate te kunnen dempen. En die uitlaten die jij als voorbeelden geeft vallen daar allemaal onder. Die dempen nauwelijks.

Db killer of niet; ik denk dat ze geen van allen voldoen / een e-keur hebben voor op de openbare weg. Of er staat bij "track use only".
Bij de pijp van SC project staat dat hij geschikt voor straat gebruik is ( E-Keur). Als er staat geschikt voor straat gebruik, kan ik er dan vanuit gaan dat hij niet te luid is? Of werk dat niet zo?
 
Je moet even kijken of die E-keur ook geldig is in Nederland.. of dat het er maar voor spek en bonen bij staat op de website. Ik weet dat niet alle SC-project uitlaten goedgekeurd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Mivv GP, met db-killer is goedgekeurd.
Zonder belachelijk hard geluid, met db-killer gewoon beschaafd (en dus goedgekeurd)

Weet alleen niet of ze nog te krijgen zijn.
Het is iig een 'kort blikje', wat dus wel normaal kan klinken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ^DMP
Ja een E-keur is overal in Europa geldig.

Maar SC-project verkoopt ook een aantal uitlaten voor "track use only" of met "ECE/EU" keur.

Is ECE/EU keur hetzelfde?
 
Als je een mooi ogende maar niet te veel geluid producerende uitlaat wilt hebben
kun je beter even langs Pajic , Pajic R&D - Uitlaatspecialist en motortuning gaan.
je kunt er diverse uitlaten op de motor bekijken en luisteren.
E-keur is minder belangrijk als je in Nederland blijft , alleen zorgen dat je onder de voor jou fiets
toegestane geluidsnormen blijft .
E-keur is wat betreft geluidsproductie ook geen garantie, zie die andere link die geplaatst is.
 
Bij een groot aantal motoren staat de toegestane DB,s op het typeplaatje. Al hang je er alle E-keur uitlaten onder, bij een geluidstest hang je. Kassa.

Zo'n E-keur geeft juist aan dat je onder de max DB's zit die toegestaan zijn.

Mits je aan alle andere voorwaarden voldoet natuurlijk: katalysator, juiste demper met originele db-killer, geen gaatje in je uitlaat, geen open luchtfilter etc. etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan