Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vietnamese specialiteiten
Dit stukje is misschien minder geschikt voor mensen met een wat zwakke maag.
Een bekend gezegde luidt: Vietnamezen eten alles met poten behalve een tafel en alles wat vliegt behalve een vliegtuig.
En dat klopt aardig: je kunt zo ongeveer elke diersoort - beschermd of niet- op een menukaart aantreffen. Voorbeelden zijn slang, hond, krokodil, zeeëgel, gewone egel, kikkerbilletjes en nog veel meer onbekende dier- en vissoorten.
.........
Het is vaak erg moeilijk om bij het verhaal passende foto's te vinden. Ik heb van Vietnam voornamelijk dia's, die na onze emigratie nogal door elkaar liggen. Sorteren staat op de to-do-lijst, maar wordt -ondanks mijn onderschrift- zonder veel spijt regelmatig naar achteren geschoven. Ik zal zien wat ik kan doen.erg leerzaam allemaal hier doe er vooral eens wat meer foto's bij
Visum in Holland
Voor Vietnam heb je een visum nodig. Het schijnt mogelijk te zijn om dat in Vietnam op het vliegveld te krijgen maar ik heb geen flauw idee over kosten, wachttijd, mogelijkheden en problemen. Je kunt hem veel beter in Holland halen. Er zijn bureau’s die dat voor je kunnen doen maar het gemakkelijkst en goedkoopst is het om het zelf te doen.
Download het formulier
Van http://www.vietnamembassy.nl/en/ en dan <Consulair section | Form> kun je een formulier downloaden om een visum aan te vragen. Print dat voor iedere persoon uit.
Vul het formulier in
Dit is gemakkelijk. Je moet alleen beslissen of je een Single of Multiple Entrance visum wilt. Je hebt de laatste nodig als je andere landen als bv. Laos of Cambodia wil bezoeken en daarna teruggaat naar Vietnam. Voeg 1 pasfoto toe.
Het visum
Ga met formulier en paspoort naar de ambassade in Den Haag. Dat hoeft overigens niet persoonlijk.
Nassauplein 12
2585 EB ’s-Gravenhage
070 36 48 917
Open van 14:00 – 17:00.
Als je binnenkomt moet je een nummertje trekken en wachten tot het nummer wordt afgeroepen. Je geeft je paspoort en formulier en betaalt. Dit moet contant. Als je vergeten bent om genoeg geld mee te nemen, geen probleem: naast de ambassade is een postkantoor. Je krijgt een briefje dat je hebt betaald. Dan ca. 15-30 minuten wachten en je krijgt je paspoort terug met visum. Kijk voor prijzen op de website.
Nota
Normaal krijg je geen nota voor het visum, Als je ook een annuleringsverzekering voor je vlucht afsluit, vraag dan een nota voor het betaalde bedrag. Als je van de verzekering gebruik moet maken kun je ook het visum claimen. De verzekeringsmaatschappij vraagt dan om een nota. Op dit moment speelt dit bij iemand en ik weet dus nog niet hoe de verzekering zal reageren op alleen een kopie van het visum in het paspoort..
En voor wie een poosje in Vietnam wil werken: ik ontving vandaag een mail van het Ministerie van Buitenlandse zaken (dit gebeurt automatisch als je dat bij de ambassade hebt opgegeven) waarin ze een kandidaat voor de functie van managementassistent(e) zoeken voor de ambassade in Hanoi.
Opgeven vóór 22/4.