VFR als trekker

Nagenieten van een mooie editie van het hotrod treffen bij ons op de club. Latertje.

Inmiddels wel wat verder, maar de bodykit laat nog wat op zich wachten. Rearset van Ali gekocht omdat je toch keuzes moet maken. Kost 1/5 van de Tyga rearset. Verrassend netjes en volledig verstelbaar. Uitlaat gemonteerd en komt nagenoeg niet in conflict met het hulp frame.

Tussentijd bezig werkplaats wat te upgraden. Wat nw gereedschap en een extra werkblad in de maak.
 

Bijlagen

  • IMG_6418.jpeg
    IMG_6418.jpeg
    351 KB · Weergaven: 0
  • A7B6C658-37A3-475D-890C-1D42F9543E12.jpeg
    A7B6C658-37A3-475D-890C-1D42F9543E12.jpeg
    272,4 KB · Weergaven: 0
  • C8A0837C-C9E7-4E6E-AC2C-5F2913562ACF.jpeg
    C8A0837C-C9E7-4E6E-AC2C-5F2913562ACF.jpeg
    141,3 KB · Weergaven: 0
  • 07A4B748-2134-4181-A66E-E325624666A1.jpeg
    07A4B748-2134-4181-A66E-E325624666A1.jpeg
    162,1 KB · Weergaven: 0
  • D6EA5DA4-80F4-43E0-9602-62133A3F2A5B.jpeg
    D6EA5DA4-80F4-43E0-9602-62133A3F2A5B.jpeg
    281,1 KB · Weergaven: 0
Iemand nog belang bij? Is van EZS en zat destijds bij levering van de RX5. Tegen verzendkosten. Ook nog een andere Carbon lillekert 😅
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    417,3 KB · Weergaven: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    379,8 KB · Weergaven: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    522,4 KB · Weergaven: 0
Wil je ze bewaren tot het zijspantreffen Genemuiden?
Ik heb/maak misschien nog een voertuig waar ze op passen.
Weggooien is ook zonde.
 
Wil je ze bewaren tot het zijspantreffen Genemuiden?
Ik heb/maak misschien nog een voertuig waar ze op passen.
Weggooien is ook zonde.
Doe ik. Even graven ☺️
Ja weggooien zonde, maar ligt er al 15 jaar en garage begint dicht te slibben 😅
 
Intussen weer wat stapjes gezet. Kabelboom naar voorkant verhuisd van rechts achter het balhoofd langs naar de linker zijkant. Compleet met zekeringhouder. Van daaruit met twee nieuwe Tyga kabelboom sets naar nieuwe cbr cockpit en koplampen/knipperlichten. Goed over nagedacht. Luggagebox ook binnen, die heeft een echte rc30 niet, maar is ook weer stukje slim benutten van Tyga. Nu ff volle bak aan de electra. Ook de uitbreiding naar het span nu netjes met relais incl zekeringen. Dan is dat klaar als naar verwachting de kuipen eind deze maand arriveren. Ook nog foto van rechts origineel RC30, en links de Tyga replica.
 

Bijlagen

  • A88EB4B5-3908-4FAD-ACD4-E99C60C0E678.jpeg
    A88EB4B5-3908-4FAD-ACD4-E99C60C0E678.jpeg
    596,3 KB · Weergaven: 0
  • F98CBC1E-92C1-4205-9A51-6D5B16DB5C7B.jpeg
    F98CBC1E-92C1-4205-9A51-6D5B16DB5C7B.jpeg
    262,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6785.jpeg
    IMG_6785.jpeg
    457,1 KB · Weergaven: 0
Doe ik. Even graven ☺️
Ja weggooien zonde, maar ligt er al 15 jaar en garage begint dicht te slibben 😅

Dank U, gisteren al geleverd. ;)
Er zat ook nog een rood rond lampje bij, ik neem aan bewust?
Of ben je die al heel het weekend aan het zoeken? :P
 
Dank U, gisteren al geleverd. ;)
Er zat ook nog een rood rond lampje bij, ik neem aan bewust?
Of ben je die al heel het weekend aan het zoeken? :P
Klopt helemaal hoor. Kreeg destijds drie lampjes van EZS en heb er toen maar twee gebruikt. Ligt er dus al 15 jaar. Wellicht heb jij er wat aan.
 
Zijspantreffen gaan we natuurlijk weer eens niet halen, maar zinnen nog wel op Hemelvaart gezet. Inmiddels de Tyga bodykit in huis, wat een wereld van verschil is met de Italiaanse troep. Nu electra aan het vernieuwen, en dan kan de topkuip er op, kont en tank lijken op rc30, maar passen qua montage gaten op de Tyga subframe en originele punten van de VFR. Echt voortreffelijk spul. Donderdag dagje vrij om op te schieten, en bedoeling is dat de bodykit over twee weken naar de spuiter gaat. Intussen kan ik de wielen en zijspanframe laten coaten en starten met opbouw, remleidingen etc en tal van andere kleine details.

Hier ff wat verschil in Tyga vs Italiaans.
 

Bijlagen

  • IMG_7194.jpeg
    IMG_7194.jpeg
    132,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7169.png
    IMG_7169.png
    307,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7195.jpeg
    IMG_7195.jpeg
    270 KB · Weergaven: 0
  • 3D699730-3288-442D-8F74-52F412AEE53E.jpeg
    3D699730-3288-442D-8F74-52F412AEE53E.jpeg
    377,5 KB · Weergaven: 0
Draadjes mooi opgeschoond. Paar wago klemmen voor hoofdstroom, en mooie Honda stekkers (Ali) met tang voor stuurstroom. Ook weer klaar. Morgen overige zooi opruimen en vastzetten aan de zijkant, kunnen topkuip, ruit en spiegels er op. Dan donderdag met zijspan frame en onderkuip aan de slag.
 

Bijlagen

  • 027681BD-A152-471C-912E-B9B18EDEA65A.jpeg
    027681BD-A152-471C-912E-B9B18EDEA65A.jpeg
    306,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7204.jpeg
    IMG_7204.jpeg
    206 KB · Weergaven: 0
  • 3F051AD5-6A8A-4529-9D07-01484778EC2F.jpeg
    3F051AD5-6A8A-4529-9D07-01484778EC2F.jpeg
    342,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7208.jpeg
    IMG_7208.jpeg
    506,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7209.jpeg
    IMG_7209.jpeg
    469,2 KB · Weergaven: 0
Spanningsregelaar vervangen voor een van ultimate rectifier. Nederlands bedrijf die claimt dat deze niet warm wordt zoals de Honda regelaars. Nooit meer problemen gehad sinds 2009, maar bij demontage bleek ook de regelaar en connector flink ingebrand. Nieuwe connector aan gekrompen en geïsoleerd. Kont past, achterlicht er in. Topkuip er even op gehad. Morgen koel slang stukje inkorten om de Kuip bevestiging rechts ruimte te geven. Dan kan topkuip er op, en kan het aanpassen van de onderkuip beginnen.
 

Bijlagen

  • IMG_7222.jpeg
    IMG_7222.jpeg
    471,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7221.jpeg
    IMG_7221.jpeg
    401,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7220.jpeg
    IMG_7220.jpeg
    297,8 KB · Weergaven: 0
Flink opgeschoten. Zijspan frame aangepast op verschillende punten. Waar ik eerst de buizen arm moest slijpen, heb ik met deze bodykit ruimte over. Buizen dus weer rond maken en lassen. Maar dat kan als de kit naar de spuiter is. Nu nog wat steuntjes maken voor onderkuip aan zijspanframe, omdat de bijgeleverde niet passen ivm laatstgenoemde. Mooi werk. Frame wordt zwart dus valt mooi weg straks.
 

Bijlagen

  • 3A4D6152-0891-4CDD-B814-AA8AE446616B.jpeg
    3A4D6152-0891-4CDD-B814-AA8AE446616B.jpeg
    240,6 KB · Weergaven: 0
  • 5992A807-B523-40DF-8D6E-E77907580294.jpeg
    5992A807-B523-40DF-8D6E-E77907580294.jpeg
    169 KB · Weergaven: 0
Gaten voor de schoorstangen op de plek. Achterste komt net de inbus kop voor de dag, maar dat is ook noodzakelijk, want de kont is 1 geheel. Bij de originele kont had ik losse zijdelen en was blind bevestigen mogelijk. De gaten komen echt mooi uit. Bij de onderkuip ook net onder de scheiding, zodat montage makkelijk is als de topkuip er af is. Dat was bij de originele kuipen haast geen doen. Dit is echt een race kuip die met drie boutjes de topkuip er af laat gaan. De koplamp en cockpit blijven dan zitten. Top!! (Kuip) 😂

Morgen en donderdag laatste hand er aan, naar buiten, paar foto’s maken, en hup spul naar de spuiter.
 

Bijlagen

  • 3FA7A22C-CF0C-4DC4-A61C-63854A52C176.jpeg
    3FA7A22C-CF0C-4DC4-A61C-63854A52C176.jpeg
    206,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7341.jpeg
    IMG_7341.jpeg
    185,5 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan