VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Feitelijk hoef ik ze niet te demonteren. Als ik wat ruimte kan creëren om de pijpen enigszins te manipuleren is het al voldoende denk ik om een andere collector te plaatsen. Ik zal eens kijken of ik het hitteschild los kan krijgen.

Grtz,
Cees
 
Downpipes niet loshalen zou mijn advies zijn.. Als je ze loshaalt wordt het alleen maar lastiger om de collector er af te kunnen halen omdat ze mee gaan bewegen..
 
Collector zit er inmiddels onder. Kon de downpipes met een dikke buis nog een beetje bewegen. Met wat vet op de pakkingen gleed het toen vlot in elkaar.

Grtz,
Cees
 
Op verzoek plaatjes.
 

Bijlagen

  • IMG_2327.jpeg
    IMG_2327.jpeg
    224,6 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2326.jpeg
    IMG_2326.jpeg
    226,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2331.jpeg
    IMG_2331.jpeg
    340,4 KB · Weergaven: 1
Zoals sommigen van jullie weten heb ik een schuur vol onderdelen en projecten van de VF750F. Helaas zijn er ontzettend veel zaken die meer prioriteit hebben. Daarom heb ik besloten alles aan onderdelen en projecten weg te doen. Mijn VF 750 F zal ik wel houden, maar de rest gaat in de verkoop.
Ik zoek eigenlijk iemand die alles op komt halen, zodat ik niet met een restant onderdelen blijf zitten dat ik niet kwijt raak.
Ik heb enkele foto's gemaakt zoals het hier nu in de stellingen ligt.

Collectie omvat o.a.:
1x VF 750F, welke ik aan het ombouwen was. Hierin zit een voorvork + wielset van een Honda CBR600F2. Er is een superbikestuur geplaatst en stuurschakelaars van een CBR600F3. De remklauwen van de CBR600F2 zijn er ook bij zodat dit 1 op 1 zou moeten passen.

1x VF750F, hiervan is het blok kapot, er kwam een drijfstang naar buiten wandelen.
1x Frame met kenteken VF750F
2x Motorblok
Diverse kroonplaten, achterbruggen etc.
Een hele verzameling carburateurs, zowel VD52 als VD61
Verschillende uitlaten en collectors
Bakken met rubbers en slangen
Voorvork (in onderdelen) van een VF1000R
Een oilmod voor de VF750F
Nog veel meer onderdelen die ik nu vergeet.

Graag een PB bij interesse.

 
Het spul was in de eerste week september al gedemonteerd en de rest van de motor ook gestript om het frame te spuiten. In principe zit de uitlaat op 6 plaatsen vast. 2 wartels aan de voorste cilinders, 2 bevestingen onder het blok ( zie de ophang-ogen aan de collector op de 2e foto) en 2 RVS klemringen op de downpipes van de achterste cilinder (zie 3e foto) Deze zijn lastig te bereiken als alles nog in- en aangebouwd zit, echter als de bouten goed gericht zitten (zoals op foto 3) is het goed te doen.

grtz,
Cees
 
Maar ook de "nieuwe gebruikte" had na 5 jaar wat makke....
(ik rij door weer en wind woonwerk)


1699867387313.png


Gun gum tape en pasta hielden het ook al weer een jaar uit jaar uit.
Eerder dit jaar nog ff nagekeken (voor ik de motor te koop aanbood) en wat "nachgebessert".
Dit uiteraard aan de koper gemeld; maar hij ging er toch een 4-1 Kerker aan de ander kant op aansluiten zei ie.

1699867674432.png



1699867695662.png
 
Laatst bewerkt:
En nog maar weer eens een vraagje:
Het plastic kuipwerk van de VF750F 1983 bestaat dat al uit ABS of is dit ander materiaal. Het is in ieder geval niet door en door in de kleur.
Er zijn nog wat scheurjes en uitgebroken stukjes te repareren.
Bij ABS is dat goed te doen (met de bout en/of papje) en eventuele andere kunststoffen vragen weer andere methodes (bijv. baking soda met seconde lijm).
Hoor het graag.

grtz,
Cees
 
Ik heb een Honda VF750S – V45 Sabre, maar die ga ik niet meer rijden. Was mijn eerste motor, veel plezier aan gehad, maar nu voorbij mijn vaardigheden om nog te herstellen. En ook geen tijd meer om het verder op te pakken. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik hem nu al 3 jaar stil heb staan. Half jaartje geleden laatste keer aan geklust, hij start nog, hij loopt nog. Maar heeft geen eigen accu meer.

Maar, hij gaat weg. Als iemand hem wil hebben, voor onderdelen, of als projectmotor, geef ik hem met alle plezier weg. Anders is er niet veel anders over dan hem naar de opkoper of de sloop brengen. Motor is uit 1982, zadel is opnieuw gedaan, losse onderdelen die nodig zijn heb ik erbij. de clusters die nu eraf zijn.

Wie hem hebben wil, die mag hem komen halen, omgeving Pijnacker.
 

Bijlagen

  • Motor1.jpg
    Motor1.jpg
    275,7 KB · Weergaven: 3
  • Motor2.jpg
    Motor2.jpg
    305,4 KB · Weergaven: 3
Er is toch vast wel die 'em wil hebben. Mocht niemand hem willen dan ken ik wel iemand. Het is dat ik zelf nog 2 projecten moet afmaken, anders wist ik het wel.
 
Even een update van de 750F.
De kabelboom heb ik helemaal door gebeept en blijken geen fouten in te zitten. Vervolgens de beide elektronische ontstekings bakjes open gezaagd en daar ik ergens gelezen had dat ze qua ontstekingsgedeelte identiek zijn deze naast elkaar ook door gemeten. Hier blijken verschillen in te zitten. Conclusie: 1 van de beide is kapot. Ik vermoed de kleine omdat deze op een bepaalde soldering allerlei verschillende Ohmse waardes geeft met diverse andere soldeerpunten, waarbij de grote gewoon beept bij doormeten op dezelfde soldeerpunten. Wordt dus even zoeken naar 1 of 2 andere ontstekingen. Ondertussen is de motor alweer in de opbouwfase nadat ik het frame en diverse delen met budget spuitbussen weer opgeknapt had.
Ben nu de remmerij weer gangbaar aan het maken.

grtz,

Cees
 
1704139707266.png


VF500F/F2 rem-koppelingsleidingen

Als iemand deze dit voorjaar daadwerkelijk op zijn motorfiets gaat zetten: gratis.
Anders: €20
Ophalen IJsselstein of verzenden
 
Maar weer eens even een update over de vorderingen aan de VF750F.De remmerij is weer helemaal gangbaar, na het verwijderen van ingedroogde remvloeistof. Alleen voor de koppelingspomp heb ik een nog een gesloten remcup dia 14 mm nodig. Deze blijken niet los leverbaar te zijn. Je dient dan een komplete revisieset à € 29,95 aan te schaffen. Ik wil van de week nog even bij een lokale fietsenmaker informeren daar de fietsschijfremmen ook dia 14 cilinderpompje schijnen te hebben.
Daarnaast heb ik 1 van de CDI's vervangen en heb nu vonken op alle 4 de bougies. Vervolgens alle electra weer op orde gebracht en ook dat werkt weer allemaal. Nu de carbs onderhanden nemen en de tank ontroesten (is niet zwaar anngeslagen) en dan komt het eind in zicht.

grtz,
Cees
 
Vervolg:
Ik had het frame gespoten met Motip velgenspray Zilver ( wat overigens zeer dicht de originele kleur benadert) en las op de bus dat de verf bestand is tegen benzine. Dus Motip een mailtje gestuurd met de vraag of dit ook binnen in een benzinetank toegepast kan worden. Vandaag bericht terug dat het daarvoor goed toepasbaar is. Dus ga ik proberen met een langer rietje een nevel de tank in te spuiten. Heb deze al ontroest met schoonmaakazijn en gebroken kiezel. Het zal al licht verdere roest vertragen. We gaan het zien.

Grtz,

Cees
 
Ik heb de gok al genomen. Ziet er voor eerst goed uit, maar zit nog geen benzine in. Laat eerst maar goed uitharden.

Om met Rob RD te spreken: Vaak ben je te bang.
grtz,
Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan