VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

1983?
IMG_2941.jpeg
 
De VF500F2 is zojuist opgehaald..... Het waren 60,000 mooie kilometers...

Bovenstaande delen zijn nog beschikbaar.
Zgan SITO uitlaten
setje minder mooie maar nog goede uitlaten
Bagagerek
Vering.


Bye bye honey....
20230801_082853.jpg
 
Het kofferrek is naar Italië......
De oude uitlaten zitten onder een CB650SC


Wat rest zijn de zgan uitlaten. Iemand?

Maar los van mijn "handel", hebben jullie nog VFérs niks te melden of delen?
 
Ik werk vandaag thuis. Gezien het weer heb ik geen behoefte om motor te rijden momenteel. Vanavond ga ik duiken om te oefenen voor mijn 'PVB Eigen Vaardigheden' ivm een opleiding tot duikbegeleider waar ik mee bezig ben. Komend weekend met de trein naar Parijs. Wil je nog meer weten? :+
 
In de zomer staat bij mij de VF in de stalling en rij ik op de VFR.

Deels omdat de VF ook mijn pekelfiets is maar ook omdat de VF bij mij niet koel te houden is boven de 20 - 25 celcius buitentemperatuur. :)

Dus tsja, in de zomer weinig VF nieuws bij mij :)

db
 
Ik heb mij vorige week eenVF750F RC15 van 1983 aangeschaft om weer helemaal in orde te maken. (heeft 20 jaar stil gestaan) Tot nog toe weinig gekkigheid tegen gekomen.
Vandaag echter de uitlaat gedemonteerd en de kollector (als vaker bij oude motoren) is echt puin. Hebben jullie een tip waar je het beste zoekt naar een goede 2ehandse.

Grtz,
Cees
 
Ik heb mij vorige week eenVF750F RC15 van 1983 aangeschaft om weer helemaal in orde te maken. (heeft 20 jaar stil gestaan) Tot nog toe weinig gekkigheid tegen gekomen.
Vandaag echter de uitlaat gedemonteerd en de kollector (als vaker bij oude motoren) is echt puin. Hebben jullie een tip waar je het beste zoekt naar een goede 2ehandse.

Grtz,
Cees

TIG lasinverter 200A / IGBT TIG DC inverter / lastoestel / lasmachine


https://www.hoerr-edelstahl.de/Edel...-ROHR-12-bis-114-3-mm-STANDARD-EDELSTAHL.html

Plus een tweedehands laser deeptone en een onderhands geregelde set montageflenzen.

:P

db
 
Ik zie nog een volledig uitlaatsysteem te koop, maar dat is veel meer als dat ik nodig heb. Ben nu über die Grenze aan het zoeken voor een losse kollector. Ook wel AuspuffSammler of Vorschaltdämpfer genoemd.

grtz,
Cees
 
@Dutchy748

Nog niet gedaan, zal ik prioriteit geven. Ik kan er inmiddels goed bij komen.
Ben nog onderweg om het motorblok uit te bouwen. Heb er geen haast mee. Ik heb een prima motor (Moto Guzzi Breva V1200) om mee te rijden.
Geef mezelf tenminste 2 jaar de tijd om hem weer rijdend te krijgen. Heb al wel geconstateerd dat er iemand in de draadboom heeft zitten klungelen. Krijg geen vonken op 2 en 4. Inmiddels bougiekabels, bobines, pickup spoelen doorgemeten. CDI's geopend en solderingen nagesoldeerd ivm eventuele koude bruggen. Vervolgens kabelboom onderzocht en gezien dat er met gele en blauwe kabels gerotzooid is. Zoek ik later tijdens de opbouw wel uit.

grtz,

Cees
 
Klinkt in ieder geval wel alsof je het grondig aanpakt, Cees.
Dat 'gerommel' met gele kabels. Daarmee bedoel je niet toevallig de 3 gele kabels die gesoldeerd zijn bij de spanningsregelaar? Dit is een vaak toegepaste aanpassing omdat de originele stekker nogal eens door wil branden.
 
Nee, het betreft de gele en de blauwe kabels van de cdi’s. Ik tref bij een cdi 2 gele aan en geen blauwe. Verder op in de kabelboom is er een blauw ringetje om een van de twee gele aangebracht. Kan op dit moment de kabelboom nog niet verder uitpakken, komt later nog wel.

grtz,

Cees

ps: het is net andersom 2 blauwen waarvan 1 met een geel ringetje.:)
 
Laatst bewerkt:
Heb me toch maar het complete uitlaat systeem waar ik het eerder over had gekocht. Deze was nog van prima kwaliteit, zelfs de originele lak zat nog op de onderzijde. Daar het vlakbij was vlot te bekijken en mee te nemen.

Grtz,
Cees
 
Vraag voor de kenners: Klopt het dat de middenbok scharniert om een uitneembare buis. Bij mij zijn die blijkbaar samen geroest. Ik krijg er geen enkele beweging in. Bok scharniert nu in de gaten van de beugels die aan het frame gelast zijn. Lijkt mij niet goed.

grtz,
Cees
 
Ja dat klopt.. de middenbok draait over een stalen bus.. en die stalen bus zit tussen twee klem oren op het frame..

Die klem oren op het frame zijn altijd uitgesleten.. Waren altijd een aandachtspunt bij mijn VF’n Bij het opknappen heb ik bij al mijn projecten de frame oren uitgeslepen en daar bronzen bussen in gesoldeerd (Hardsoldeer).. Wel een klusje, maar je bent wel van de speling af. En brons op staal is nagenoeg zelf smerend.. Beetje molycote helpt..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je vlotte antwoord. Verhelderend! Ik heb voor nu besloten de middenbok aan het frame te spuiten. (Even goed afplakken) Mogelijk dat ik het later nog aanpak.

Grtz
Cees
 
Even een vraag: Is het mogelijk de voorpijpen van de uitlaat van de achterste cilinders te demonteren zonder het blok opnieuw te moeten uitbouwen bij de VF750F???

grtz,
Cees
 
Ligt aan het bouwjaar, met wat freubelen en het hitteschild loshalen van de bochten kan je ze eruit draaien. Van voor 83 moet het blok eruit zo uit men hoofd
 
Terug
Bovenaan Onderaan