VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Je bent nooit te oud im een VF500F2 te rijden..

Deze senõr in Santander bijvoorveeld..
20220923_080615_copy_2880x2156.jpg
 
Denk het niet dat het past,85-87 zijn toch anders,jij heb waarschijnlijk een vf1000ff,die is gemaakt van 85 tot87,onderdelen
voor de carbs zijn bij CMSNL te koop,
Wat de weinig belangstelling betreft,tja de motor ziet er niet erg netjes uit,met enig opknap/schoonmaakwerk zou er waarschijnlijk wel meer interesse zijn.

Heldere uitleg, dank! En je hebt gelijk over het opknap/schoonmaakwerk. Bij CMSNL zijn de prijzen bizar hoog, maar ik zie wel andere passende motoren bij deze carbs staan en dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Voor wat de verhoging van de clip ons betreft zou dit een mooie oplossing zijn,maar of
dat voor de vf pas te maken is weet ik niet,vorkpootdiameter is 41mm van de VF en VFR dus dat zou wel passen,maar het is de vraag
of de kabels en leidingen die extra verhoging kunnen halen.
Ik niet zozeer dat de hoogte het op gaat lossen, het is meer de afstand tot aan het stuur waardoor ik nu niet lekker zit. Dit zal met verhogen uiteraard wel iets beter zitten, maar ik ben bang dat het te weinig zal zijn.

Of deze 41mm Superbike Street Fighter Risers | Amazingly LOW Prices! : zou op de plek van de clip-ons worden bevestigd, daarop dan een superbike stuur met alle controls etc. Weet niet of je contactslot dan nog goed bereikbaar is...

Dit is wel een hele mooie oplossing! Bedenk me nu wel opeens dat de VF de zekeringen op de kroonplaat heeft zitten. Straks maar even meten :t

Vwb de carb kits. Meet wat je nu hebt en bel Roukama.
Wat moet ik precies meten? Het gaat meer om de vorm van de pakking lijkt mij?
 
Heldere uitleg, dank! En je hebt gelijk over het opknap/schoonmaakwerk. Bij CMSNL zijn de prijzen bizar hoog, maar ik zie wel andere passende motoren bij deze carbs staan en dat maakt het zoeken wat makkelijker.

Ik niet zozeer dat de hoogte het op gaat lossen, het is meer de afstand tot aan het stuur waardoor ik nu niet lekker zit. Dit zal met verhogen uiteraard wel iets beter zitten, maar ik ben bang dat het te weinig zal zijn.



Dit is wel een hele mooie oplossing! Bedenk me nu wel opeens dat de VF de zekeringen op de kroonplaat heeft zitten. Straks maar even meten :t


Wat moet ik precies meten? Het gaat meer om de vorm van de pakking lijkt mij?
Waar je wel mee te maken gaat krijgen is dat bij zo,n superbike stuur je alles waarschijnlijk zal moeten verlengen,dus leidingen
en kabels,alles bij elkaar toch ook weer een aardig bedrag,als het al te krijgen is,leidingen is geen probleem die kan je op maat
laten maken,elektrische kabels kan je verlengen,maar bedieningskabels of je daar aan kan komen is maar de vraag,al zijn die
eventueel ook nog wel zelf te maken.
 
Waar je wel mee te maken gaat krijgen is dat bij zo,n superbike stuur je alles waarschijnlijk zal moeten verlengen,dus leidingen
en kabels,alles bij elkaar toch ook weer een aardig bedrag,als het al te krijgen is,leidingen is geen probleem die kan je op maat
laten maken,elektrische kabels kan je verlengen,maar bedieningskabels of je daar aan kan komen is maar de vraag,al zijn die
eventueel ook nog wel zelf te maken.

Klopt, dat is een hoop werk. Eerst de carbs maar even doen, dan zien we daarna wel weer verder :)
 
Die setjes passen. De dichting, o-ringen en vlotternaald zijn voor alle typen gelijk.
Het enige waar je even goed naar moet kijken is de zitting van de vlotternaald. Enige verschil bij deze setjes is een 1.6 of 2.4 doorlaat in deze vlotter zitting. Mochten ze overeenkomen met de oude, kun je de nieuwe plaatsen, ander dien je de bestaande zitting te gebruiken met een nieuwe vlotternaald.
 
Die setjes passen. De dichting, o-ringen en vlotternaald zijn voor alle typen gelijk.
Het enige waar je even goed naar moet kijken is de zitting van de vlotternaald. Enige verschil bij deze setjes is een 1.6 of 2.4 doorlaat in deze vlotter zitting. Mochten ze overeenkomen met de oude, kun je de nieuwe plaatsen, ander dien je de bestaande zitting te gebruiken met een nieuwe vlotternaald.
Helder, dank!
 
Jullie zitten hier natuurlijk al tijden in spanning of bovenstaande nu klopt of niet O-).
Dan nu dus maar het verlossende woord, ja het past en nee als je een lsl kroonplaat besteld krijg je geen kroonplaat maar een soort adapterplaat die wel mooi is afgewerkt maar niet mooi aansluit op de bestaande kroonplaat.
Bekijk bijlage 1596625
Bekijk bijlage 1596626

De stuurklemmen liggen wel ver genoeg naar achteren zodat je normaal een stuur kunt monteren (dit is geen stuur maar elektra huis bij gebrek aan beter)
Bekijk bijlage 1596627

Al met al is het veelste lomp en esthetisch zeker geen verbetering. Deze mag dus weer retour.
LSL biedt een kroonplaat adapter aan waarmee je een Superbike stuur kunt monteren die ook dichterbij staat.
Voor mij was het geen oplossing maar misschien ben jij er mee geholpen.
Ik heb een 750 maar de kroonplaat is hetzelfde bij beiden zover mij bekend.
 
LSL biedt een kroonplaat adapter aan waarmee je een Superbike stuur kunt monte :] ren die ook dichterbij staat.
Voor mij was het geen oplossing maar misschien ben jij er mee geholpen.
Ik heb een 750 maar de kroonplaat is hetzelfde bij beiden zover mij bekend.

Helaas gaat het niet passen. De VF1000FF heeft inderdaad de zekeringen op de kroonplaat, dus een superbike-stuur gaat niet passen. Ook de kabels zijn krap qua lengte wat RG-Gamma aangeeft, dus dat gaat veel meer werk zijn.

Op dit moment liggen de carbs los van het blok, wachtend op de revisiesetjes. Vandeweek kan de VF weer veilig de weg op
 
Helaas gaat het niet passen. De VF1000FF heeft inderdaad de zekeringen op de kroonplaat, dus een superbike-stuur gaat niet passen. Ook de kabels zijn krap qua lengte wat RG-Gamma aangeeft, dus dat gaat veel meer werk zijn.

Op dit moment liggen de carbs los van het blok, wachtend op de revisiesetjes. Vandeweek kan de VF weer veilig de weg op
Dat heeft de 750 ook hoor. Ik heb hem gewoon verplaatst. Twee gaatjes boren in het topkuip frame, draad in tappen en hopakee.
 
Dank voor alle tips! Vandaag de nieuwe pakkingen geplaatst en nog wat kleine dingetjes aangepast, de VF draait weer als een zonnetje.

Heeft er iemand een voorvork of vorkpoten over en te koop? Het anti-duiksysteem lijkt niet helemaal lekker te werken, ook niet na open maken en schoonmaken. De vorkolie is al vervangen.
 
Dank voor alle tips! Vandaag de nieuwe pakkingen geplaatst en nog wat kleine dingetjes aangepast, de VF draait weer als een zonnetje.

Heeft er iemand een voorvork of vorkpoten over en te koop? Het anti-duiksysteem lijkt niet helemaal lekker te werken, ook niet na open maken en schoonmaken. De vorkolie is al vervangen.

Voor een 750 heb ik nog wel eentje staan, gok echter dat je dat niet bedoelt ;)

db
 
Nope, moet voor de VF1000F(F) zijn. Ik heb er zonet ééntje in de buurt gevonden, dat is nog een optie voor 130 euro. Wil er wel even langs rijden voor de zekerheid, dan weet ik zeker dat ik de goede heb.
 
Het anti dive deed af fabriek al weinig....
Wat verwacht je er van (dat er nu niet gebeurd)?
 
Het anti dive deed af fabriek al weinig....
Wat verwacht je er van (dat er nu niet gebeurd)?
Wees maar blij,echt een mislukt systeem,ik had vroeger een Suzuki waarbij dat systeem wel goed merkbaar werkte,gevolg is dat
bij hard remmen de vork dus tegen gaat werken en dat is geen prettig gevoel de motor word er ook minder wendbaar door,het Honda
systeem is veel minder ingrijpend en daarvan merk je dus niet veel wat veel fijner is,maar het word tegenwoordig gelukkig niet meer gebruikt modernere vering heeft dat niet nodig.
 
Het anti dive deed af fabriek al weinig....
Wat verwacht je er van (dat er nu niet gebeurd)?

Op zich blijft de motor wel redelijk recht bij het aanremmen, maar het is meer als ik thuis de oprit oprij klapt de vering bijna door zijn hele veerweg. Rijden op de weg gaat helemaal goed, voelt ook stabiel op hoge snelheid in een bocht, maar dit rare krijg ik er niet uit. Verse olie, veren opgemeten, schoongemaakt aan de binnenkant en de anti-duik zo ver mogelijk open gehaald om schoon te maken hielp niet.

Dus het zal wel iets anders zijn in de vork dat niet helemaal jofel is. Mooi moment om ook gelijk te fixen :t
 
Wat is er anders aan jouw oprit? Drempel?
Of probeer je een stoppie a la Jack Miller? _O-
Endo turn O-)8)7

Nee, geen idee. Gewoon op schuin opstaande stoeprand waarmee je de oprit oprijdt. Lage snelheid (90graden bocht) en oprit op. Niets bijzonders.

Heb het vorig jaar ook eens gehad bij een parkeerplaats van een bouwmarkt. Schuin oplopende drempel van denk 5 cm hoog. Echt niet snel gereden, stapvoets, maar toch doorslaan.

Dacht dat ik me het inbeelde, maar gister had ik weer, maar dan voor de deur.
 
Anti-duik doet sowieso alleen iets tijdens het remmen. Dus als je niet remt en de vering slaat door heeft dat een andere oorzaak. Is alles wel afgesteld op 'jouw gewicht' ? Zitten alle pasbussen en ringen etc. er wel in? Luchtkamer goed afgesteld? Misschien dikkere vorkolie gebruiken of nieuwere / zwaardere veren? Progressieve vering erin zetten een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan