VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik heb van de week m'n carbs eruit gehaald en al m'n vingers nog *D, ben vooral bevreesd om ze er weer terug in te krijgen.
Het is iig niet voor niks, bij alle 4 zaten er sproeiers verstopt.
Ff filmpje op youtube kijken, met van die kleine spanbandjes gaat het prima hoor!
 
Uitlaat van de onderdelenmotor aan het schoonmaken,collector ziet er nog redelijk uit,iemand ervaring met hittebestendige verf,houdt dat een beetje of is het verstandig om er bv eerst zinkverf overheen te spuiten?
1556360061405..jpg
 
Eerst 100% ontroesten, anders begint het weer gewoon te roesten onder de verflaag, zinkspray zal dit wel tegen gaan. Wat ik goed vind werken is eerst goed mechanisch ontroesten (of ellebogens=zweet met de staalborstel) en dan roestomvormer er over. Die spuitbussen van de action werken behoorlijk goed. Daarna kun je dan nog met hittebestendige verf er over. Deze hebben ze tegenwoordig ook bij de action, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
 
Ff filmpje op youtube kijken, met van die kleine spanbandjes gaat het prima hoor!

Met de YouTube instructie zaten ze er idd zo weer in, inderdaad met een spanbandje op de achterste cilinders trekken en als de de voorste rubbers er dan schuin tussen hebt zitten druk je hem er zo vast in.
Nu hopen dat er niet ergens nog iets lekt O-)
 
Uitlaat van de onderdelenmotor aan het schoonmaken,collector ziet er nog redelijk uit,iemand ervaring met hittebestendige verf,houdt dat een beetje of is het verstandig om er bv eerst zinkverf overheen te spuiten?
Bekijk bijlage 1389550
Glasparel stralen of schuren met scotch brite , ontvetten met remreiniger of thinner, hittebestendige primer van Motip , VHT of Rust-Oleum er op spuiten , als de primer goed uitgehard is met scotch brite licht opschuren (droog), ontvetten met remreiniger of thinner en nadrogen met een doek , daarna hittebestendige verf spuiten van de zelfde fabrikant als waarvan je de primer hebt gebruikt.
 
De collector ziet er idd nog erg goed uit btw. De Dempers ook? al ga je die niet gebruiken op het span natuurlijk.
De dempers zijn in dezelfde staat,moeten ook goed aangepakt worden met een staalborstel op sommige plekken,linker demper heeft een extra lipje waar een rubber aan zit voor de middenbok,maar die heb ik niet op het span,onder dat lipje zit wel een slechte plek die ik goed moet aanpakken en dan wil ik de dempers ook monteren.
 
De dempers zijn in dezelfde staat,moeten ook goed aangepakt worden met een staalborstel op sommige plekken,linker demper heeft een extra lipje waar een rubber aan zit voor de middenbok,maar die heb ik niet op het span,onder dat lipje zit wel een slechte plek die ik goed moet aanpakken en dan wil ik de dempers ook monteren.
Gaat dat rechts wel passen met de bak? Lijkt me dat daarom juist dat aparte systeem gebouwd is.
 
Gaat dat rechts wel passen met de bak? Lijkt me dat daarom juist dat aparte systeem gebouwd is.
Ik ga het gewoon proberen,zou moeten kunnen,alleen de schokbrekers die er nu zitten en er niet horen zouden roet in het eten kunnen gooien,er zit een monoshock die het niet meer doet,daarom zijn er twee normale schokbrekers bijgeplaatst.
 
Ik mag hier sinds vanavond ook meedoen *O*. Ik heb een VF750F Interceptor uit '83 opgehaald. Heeft twee jaar buiten moeten slapen en de laatste 1,5 jaar stil gestaan. Met een verse accu erin deed alle verlichting het en ging de startmotor rond dus dat bied hoop. Het eerste euvel is dat de sloten van de tank en het zadel niet open willen. Dan als eerste maar eens alle vloeistoffen, filters en bougies vervangen, de kleppen stellen en eens kijken of er nog leven inzit. Heeft iemand toevallig een (digitaal) werkplaatshandboek liggen?
Bekijk bijlage 1386774

Lijkt deze wel?

Zit er een Hagon schokker in ?
 

Bijlagen

  • DSC_0489r.jpg
    DSC_0489r.jpg
    294,5 KB · Weergaven: 7
Lijkt deze wel?

Zit er een Hagon schokker in ?

Ik zou zeggen dat het hem is idd, stalen remleidingen (alleen het onderste gedeelte), valschade aan de topkuip, kort achterspatbord en dezelfde sleutelhanger. Ik zal zo eens kijken wat voor achter vering erin zit.
Waar komt jouw foto vandaan?

Edit: er zit inderdaad een Hagon schokker in
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen dat het hem is idd, stalen remleidingen (alleen het onderste gedeelte), valschade aan de topkuip, kort achterspatbord en dezelfde sleutelhanger. Ik zal zo eens kijken wat voor achter vering erin zit.
Waar komt jouw foto vandaan?

Edit: er zit inderdaad een Hagon schokker in

Hi Ik heb deze motor 3 jaar geleden uit een garage gehaald. Had daar zo'n 10 jaar gestaan nadat ze geprobeerd hadden de carburateurs te repararen. Banden plat, ketting vast, tank verroest en achterschok vast, olielek, ga zo maar door.
Heb toen de carbs gereinigd en samen met the Dutchy weer compleet gemaakt. Zitten nu dynojet sproeiers in (zijn wat groter) Koppeling cylinder gereno'd, remmen nieuwe blokken en olie, leidingen, ketting set, brandstof filter en leidingen vernieuwd en toen nieuwe banden. Heb er een paar maanden mee gereden en toen doorverkocht omdat ik een nieuwe kawa heb gekocht. Mijn laatste kennis van zaken was dat de kettingspanner(s) lawaai maakten en daat had ik niet zoveel zin meer in.Niet duur maar veel werk.
Op zich is de machine compleet en heeft niet veel kilometers maar heeft wat beschadigingen. sterkte ermee
 
Hi Ik heb deze motor 3 jaar geleden uit een garage gehaald. Had daar zo'n 10 jaar gestaan nadat ze geprobeerd hadden de carburateurs te repararen. Banden plat, ketting vast, tank verroest en achterschok vast, olielek, ga zo maar door.
Heb toen de carbs gereinigd en samen met the Dutchy weer compleet gemaakt. Zitten nu dynojet sproeiers in (zijn wat groter) Koppeling cylinder gereno'd, remmen nieuwe blokken en olie, leidingen, ketting set, brandstof filter en leidingen vernieuwd en toen nieuwe banden. Heb er een paar maanden mee gereden en toen doorverkocht omdat ik een nieuwe kawa heb gekocht. Mijn laatste kennis van zaken was dat de kettingspanner(s) lawaai maakten en daat had ik niet zoveel zin meer in.Niet duur maar veel werk.
Op zich is de machine compleet en heeft niet veel kilometers maar heeft wat beschadigingen. sterkte ermee

Ik heb hem dan gekocht van degene die hem van jou heeft overgenomen. Hij heeft er seizoen op gereden en daarna 1,5 jaar op de stoep laten staan, het eerste jaar onder een hoes, afgelopen winter ook zonder. Ze stond met een platte accu dus in onbekende staat op de aanhanger gezet.
K ben nu bezig met een grote beurt, dus alle vloeistoffen en filters vervangen, de kleppen gesteld en de remmen hebben aandacht nodig, roest op de buitenste rand van de zuigers. Dan zou ze wel weer rijdend moeten zijn.
Ik verwacht niet dat de vorige eigenaar er iets mee heeft gedaan dus de spanners zullen nog wel een issue zijn. Heb jij een idee wat er precies mee moet gebeuren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan