VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik ga het gewoon proberen,zou moeten kunnen,alleen de schokbrekers die er nu zitten en er niet horen zouden roet in het eten kunnen gooien,er zit een monoshock die het niet meer doet,daarom zijn er twee normale schokbrekers bijgeplaatst.
Op maat gemaakte monoschokdemper geen idee? Op die manier vaker een motor met zijspan netjes afgeveerd gekregen.
 
Ik heb hem dan gekocht van degene die hem van jou heeft overgenomen. Hij heeft er seizoen op gereden en daarna 1,5 jaar op de stoep laten staan, het eerste jaar onder een hoes, afgelopen winter ook zonder. Ze stond met een platte accu dus in onbekende staat op de aanhanger gezet.
K ben nu bezig met een grote beurt, dus alle vloeistoffen en filters vervangen, de kleppen gesteld en de remmen hebben aandacht nodig, roest op de buitenste rand van de zuigers. Dan zou ze wel weer rijdend moeten zijn.
Ik verwacht niet dat de vorige eigenaar er iets mee heeft gedaan dus de spanners zullen nog wel een issue zijn. Heb jij een idee wat er precies mee moet gebeuren?
Accu is dom, zat een nieuwe in. Spanners gewoon vervangen. CMSNL.com heeft deze nog en als je de laatste modstandaard neemt ben je voor 200,- klaar.
De hagon shock koste toen iets van 300,- en is nieuw dus daar heb je al winst. Ik heb er zelf alleen mee in Oostenrijk gereden. Werkte daar toen en kon hem elke dag over 170 km even flink laten knallen. Voorste ketting wiel is 1 tand kleiner. Dat maakt hem lekker fel en hij loopt nog steeds 200+
Hoe ziet de tank eruit?
 
Accu is dom, zat een nieuwe in. Spanners gewoon vervangen. CMSNL.com heeft deze nog en als je de laatste modstandaard neemt ben je voor 200,- klaar.
De hagon shock koste toen iets van 300,- en is nieuw dus daar heb je al winst. Ik heb er zelf alleen mee in Oostenrijk gereden. Werkte daar toen en kon hem elke dag over 170 km even flink laten knallen. Voorste ketting wiel is 1 tand kleiner. Dat maakt hem lekker fel en hij loopt nog steeds 200+
Hoe ziet de tank eruit?

Dat is wel zonde idd, ik had gelukkig nog een passende staan dus dat scheelde al.
O dat moet lukken dan, mooie klus voor na de zomer.
Das niet verkeerd idd, zeker gezien ik hem voor 200 heb opgehaald.
Er zit iets roest in maar niet dusdanig dat ik er nu iets mee moet, ook een klusje voor van de winter.
Van de week de benzine verversen en eens een poging wagen om haar lopend te krijgen, dan heb ik gelijk wat meer idee bij de verdere staat van het blok maar het lijkt niet tegen te vallen.
 
Ik heb wat vreemds met m'n magnarat. De afgelopen 2 dagen de eerste proefritten (woon werk verkeer genoemd :P) gisteren helemaal niets aparts, maar vandaag viel op zewel de heen- als de terugweg de toerenteller en het neutraal lampje uit. Naar schatting ongeveer wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is. Na een half uurtej een keer gestart en beide werken weer???? Schiet mij maar lek, maar deze snap ik niet. De kabelboom is trouwens "niet origineel" meer O-)O-)
Het kan trouwens best zijn dat het gisteren ook al was, maar dat het me niet is opgevallen, ik zit ook niet continue op m'n toerenteller te kijken.
Verder blijft alles ook normaal werken zover ik kan zien/horen.
Als het nou alleen de toerenteller was kon ik nog denken ergens 1 draadje verkeerd aangesloten, maar de combi met het neutraallampje vind ik zo vreemd.
Iemand een idee, zodat ik het weekend wat gerichter kan zoeken?
 
Iemand een idee, zodat ik het weekend wat gerichter kan zoeken?
Massaprobleem?

Aan de andere kant, waar komt de info voor de toerenteller en die voor het lampje vandaan? Zou het kunnen dat die draadjes onderweg kortsluiten als het blok die draden warm gestook heeft?
 
Massaprobleem?

Aan de andere kant, waar komt de info voor de toerenteller en die voor het lampje vandaan? Zou het kunnen dat die draadjes onderweg kortsluiten als het blok die draden warm gestook heeft?
Ze gebruiken dezelde massa als 2 andere lampjes op het "dashboard", dus erg onwaarschijnlijk. Optie 2 ZOU kunnen, maar ik heb nergens bedrading dicht langs het blok lopen, juist om oververhitting van de bedrading te voorkomen.
Ach, ik ga het sowieso nalopen zodra ik tijd heb, maar gericht zoeken is makkelijker natuurlijk. Binnenkort ku je btw een bestelling verwachten van remleidingen, ik moet alleen nog ff opmeten welke lengtes het worden bij 2 leidingen vanaf de rempomp ipv de splitter, en welke banjo's. Hij remt redelijk goed, maar met 35 jaar oude rubber leidingen moet dat beter kunnen.
 
Binnenkort is de voorvork van mijn VF aan de beurt. Deze veert niet lekker terug en lijkt een beetje te blijven hangen. De veren ga ik sowieso vervangen door een set van Hyperpro. Tegelijk wil ik dan de glijbussen etc. controleren, maar waar moet ik precies op letten? Hoe herken ik slijtage, welke ringen zijn het precies? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
 
Foto wilde niet,nieuwe poging.
1556718162556..jpg
 
Tegelijk wil ik dan de glijbussen etc. controleren, maar waar moet ik precies op letten? Hoe herken ik slijtage, welke ringen zijn het precies?
Het zijn gecoate ringen, als ze slijten gaat die coating eraf en zie je kleurverschil. Plaatje is niet helemaal correct maar geeft een idee (iets met foto zegt meer dan 1000 woorden)

file_name_1476.jpg
 
Ziet er weer netjes uit zo.
Mijn project start weer *O*.
De eerste poging zeek de benzine uit carb 3 en 4 dus die nogmaals eruit en nu is ze dicht.
Nu nog de remmen aanpakken en dan kunnen we weer rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan