VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Voor een Sabre kan dit nog wel eens tegenvallen. De Sabre heeft andere luchtfilters als de Interceptor en Magna..

Klopt. Het gaat om deze:[/QUOTE]

Kun je daar geen universeel mat in leggen samen met wat luchtfilter olie?
Bijvoorbeeld: Luchtfilterelement Universeel 25X35CM - Luchtfilters - Motordelen - Universeel - JMPB Onderdelen

Of zit er meer aan dat filter dan in eerste opslag te zien is?

/edit, als ik google afbeeldingen kom ik op Honda Motorcycle Air Filter VF700/750 Sabre UNI Foam NU-4076 New | eBay uit. Dat ziet er wel heel sterk uit als gewoon op maat gemaakt universeel filter mat. De lokale brommerzaak of motorzaak met crossers heeft dat spul vaak zat liggen.

Ik heb het zelf een keer gebruikt om als filter voor de tweetakt tuinfrees uit de jaren 70 een nieuw filter te knippen.


db
 
Voor mijn Sabre heb ik er één geknipt uit een stukje schuim van dezelfde dikte. Geen idee wat voor schuim, vond het ergens in de schuur.
Laatst gechecked en zag er nog goed uit.
 
Ik heb inderdaad ook wat gevonden op het werk. Lijkt de lucht goed door te laten.

Is luchtfilterolie een vereiste en waar dient het eigenlijk voor?
 

Bijlagen

  • AB7C3962-D2EF-48BC-A116-0ABBA32086A7.jpeg
    AB7C3962-D2EF-48BC-A116-0ABBA32086A7.jpeg
    719,2 KB · Weergaven: 8
Volgens mij zorgt de olie er meestal voor dat het filter niet uitdroogt. Als het schuim uitdroogt en gaat brokkelen wordt dit allemaal je motor ingezogen... Bij bijv. K&N filters moet je hem ook om de zoveel km reinigen en weer olieën.
 
Zojuist even het deksel van de achterste cylinder eraf gehaald. Zo te zien zit er hier toch wat schade. Is dit enigzins te overzien?
 

Bijlagen

  • F5C22D15-E136-4DE9-A26D-4A630322F457.jpeg
    F5C22D15-E136-4DE9-A26D-4A630322F457.jpeg
    864 KB · Weergaven: 29
  • 24B23079-BF8F-4DDC-B9D7-71233CCF742C.jpeg
    24B23079-BF8F-4DDC-B9D7-71233CCF742C.jpeg
    1 MB · Weergaven: 32
  • 4787943C-EF03-4CBD-9B63-00BADABB49E4.jpeg
    4787943C-EF03-4CBD-9B63-00BADABB49E4.jpeg
    603,7 KB · Weergaven: 29
Nu toch openligt: nokkenassen en tuimelaars vervangen.
Ik weet niet of hier de oliemod. ook van toepassing kan zijn. Dat weet Dutchy wel. Dan ook doen, anders over enige tijd weer dit euvel.
Zo zagen die van mij eruit van VF750F.....





Tja, daar zit het probleem een beetje. Ik heb deze motor voor de €500 challenge gekocht en al de nokkenassen en tuimelaars vervangen klinkt als een (te) dure reparatie.
De motor moet het gewoon tot na de challenge uithouden. Mijn vraag is wat kan er gebeuren als ik hiermee door ga rijden? Als ik nog zo’n 5000 km ermee kan rijden dan is het prima.
 
Als slijtage eenmaal begint, wordt het alleen maar erger. Die 1mm speling kan ook schade hebben achtergelaten. Ik zou de speling vanaf nu regelmatig checken.

Zou voor nu zou eerst uitzoeken waar die rammel vandaan komt.
 
Die tuimelaar sws vervangen want anders kan je niets goed afstellen. Met de nokkenassen kan je nog wel doorrijden maar uiteraard komt het probleem terug. Mocht je er wél mee door willen rijden dan alles vervangen en oilmod erop. Dan gebeurt dit niet meer.
Weet niet of de tuimelaars hetzelfde zijn als voor de 1100 want anders heb ik hier nog genoeg goeie liggen.
 
Laatst bewerkt:
die
Nu toch openligt: nokkenassen en tuimelaars vervangen.
Ik weet niet of hier de oliemod. ook van toepassing kan zijn. Dat weet Dutchy wel. Dan ook doen, anders over enige tijd weer dit euvel.
Zo zagen die van mij eruit van VF750F.....



die nokkenas ziet er nog niet eens ZO slecht uit(heb heel wat kilometers met m'n oude VF gemaakt met slechtere nokken). Die tuimelaars waren wel compleet overleden.
 
Als je even nix te doen hebt op een wat voor dag ook....
Daytona 200 Mile race 1985 met Freddie Spencer, Ron Haslam, Wes Cooly, enz,...en Freddie's mentor Kanamoto.
Dat waren nog eens tijden.
 
Die tuimelaar sws vervangen want anders kan je niets goed afstellen. Met de nokkenassen kan je nog wel doorrijden maar uiteraard komt het probleem terug. Mocht je er wél mee door willen rijden dan alles vervangen en oilmod erop. Dan gebeurt dit niet meer.
Weet niet of de tuimelaars hetzelfde zijn als voor de 1100 want anders heb ik hier nog genoeg goeie liggen.

Mocht iemand weten of zo hetzelfde zijn dan hoor ik het graag
 
Mocht iemand weten of zo hetzelfde zijn dan hoor ik het graag

Nope, de tuimelaars 700/750 zijn identiek. VF1000 zijn alleen voor de 1000 en zijn afwijkend.. VF1100 zijn alleen voor de 1100 en zijn afwijkend..

Ik moet even graven, maar volgens mij heb ik nog 700/750 tuimelaars.. Hoeveel zijn er aan vervanging toe??
 
Nope, de tuimelaars 700/750 zijn identiek. VF1000 zijn alleen voor de 1000 en zijn afwijkend.. VF1100 zijn alleen voor de 1100 en zijn afwijkend..

Ik moet even graven, maar volgens mij heb ik nog 700/750 tuimelaars.. Hoeveel zijn er aan vervanging toe??

Oke goed om te weten dat je misschien eventueel nog wat heb.
Ik heb eigenlijk geen idee of de tuimelaars versleten zijn. Dan moet ik even zoeken in het wph hoe ik dat kan controleren. Voor mij is dit alles ook de eerste keer en moet alles opzoeken.
 
Vandaag voor het eerst met de vf750f naar het werk toe. Na een paar km stopt de snelheidsmeter ermee. Ik gok de kabel gebroken. Kom ik een vf500f2 tegen op de snelweg A2. Een stuk achteraan gereden, ik denk dat het dutchy was?
 
De tuimelaar met een 'deuk' erin kan je als afgeschreven beschouwen..;)
 
Vandaag voor het eerst met de vf750f naar het werk toe. Na een paar km stopt de snelheidsmeter ermee. Ik gok de kabel gebroken. Kom ik een vf500f2 tegen op de snelweg A2. Een stuk achteraan gereden, ik denk dat het dutchy was?

Yep!


Ik al he-le-maal blij.... een VF in het wild!!! die zie je niet meer zo vaak :]
 
Mmmmhhh, jullie mogen straks ook ff kijken/meedenken.

Toen ik gisteren thuis kwam rookte het aan de rechterkant, tussen accubak en rechtsachter cilinder.
In het helderere ochtenlicht zie ik
Bekijk media item 1327495
Ik verbruik wel wat olie, maar tot nu toe schreef ik dat toe aan 800km per week op de A2. Waar ze ff boven de 9,000rpm mag spelen....
Tot zo! :-)
 
Heren, ik bbq was top! De spareribs van Raymond waren super, kom maar op met dat recept. Daarnaast vond ik de hele dag erg geslaagd, lekker gereden en leuk ook om acher de nicknames ook gezichten te hebben leren kennen. Erg geslaagd en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Enorm bedankt allemaal. Jan, jij bedankt voor de hartelijke ontvangst, erg goed georganiseerd, chapeau!
 
De beelden van het ritje staan op youtube. Via de conversatie zijn ze gedeeld maar wie ze via een pb ook nog wil hebben stuurt maar even zo'n pbtje naar me. Ik ga de links niet openbaar delen. En staan toch kentekens op he........
En het was zeker leuk er ook bij te zijn. Top dagje! Zeker ook gezien het weer en de heerlijke spare ribs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan