VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15


Na de (voor mij) geslaagde meeting van afgelopen zaterdag, hierbij nog wat foto's.
Zondag heb ik met Zwerver nog een rondje gereden om mijn eigen VF te testen. Dit ging eigenlijk behoorlijk goed. Er moet nog wel wat worden gesleuteld aan de vering om deze naar wens te krijgen. Er zijn nog wat kleine restpuntjes, maar de VF is redelijk rijdbaar nu.

Blijkbaar heeft de meeting ook de kleintjes aangestoken ;).

Te doen aan de VF:
- Knipperlicht LV doet niet mee (lampje hopelijk)
- Toerental blijft wat hangen bij gas dicht (carbs synchroniseren?)
- Spiegels goed bevestigen (mis nog zo een speciale bout van de VF)
- Vering afstellen
- Goede poetsbeurt
 
Mooie foto's bedankt!
Vraagje over de achterschok van een VF500F interceptor.
Kan daarvan de veer vervangen worden? Want door leeftijd en het extra gewicht mag die best wat harder. Heb nu kort geexperimenteerd met 5 bar er in en dan is de rijhoogte een stuk beter maar ik ben bang dat echt rijden met 5 bar zorgt voor een grote plof. Dat extra gewicht bedoel ik dus het zijspan bakkie mee.
 
Volgens heb je de oude schokbreker al aan een goede test onderworpen... 5 bar is erg veel, daar waar 1,5 bar maximale voordruk is toegestaan..

Ik weet niet of de pre-load op de veer van een 750 of 1000 veel hoger is...
 
Ik heb nog mijn oude achterschok liggen. Daar heb ik ooit nieuwe olie in gedaan nadat ik een YSS had ingebouwd. Mag je inbouwen en zien of die voor jou nog goed is.
 
Die 5 bar was dan ook stilstaand, daar durfde ik niet mee te rijden maar gaf wel redelijk het gewenste effect zodra ik er op ging zitten. Nu veert ie erg in en komt daardoor het spoor van het span in de verdrukking.
@Dutchy748 lijkt best een goed plan. Ijsselstein is vanuit Papendrecht de wereld niet uit dus misschien een idee dat ergens komend weekend op te pikken?
 
PA131394.thumb.jpg.b3cbe302016371bfed88a069b7e52a73.jpg






"zo groen als een........" _O-
PA131396_edited.thumb.jpg.9df75ca936db8147752fee2ee9f368b3.jpg





"mashed banana anyone???

PA131404_edited.thumb.jpg.a4884287669b3d23621bb0ece275979c.jpg





Line 'm up 1.0
PA131408.thumb.jpg.7a7b04e8d51cca47fe5560d733035fb0.jpg



Line 'm up 2.0
PA131405.thumb.jpg.3a42d2860288f0e8216139cbb2054d6c.jpg




Line 'm up 3.0
PA131411.thumb.jpg.db78a9f93631835287692d0ba1d9282e.jpg





Rise and shine
PA141415.thumb.jpg.8544391c74b8ed6a4a1443bf2d6027be.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk, die foto's.
Ik heb genoten van de dag. En het in levende lijve zien van mensen die ik tot dan toe alleen op het forum langs heb zien komen.
Wat ik ook schitterend vind is de totaal verschillende manieren waarop er tegen de motor aangekeken wordt.
 
Zo, vanmiddag een iets langere proefrit gemaakt (ca. 100km).
VF rijdt op zich best goed. Knipperlicht en spiegels zijn geregeld. De vering zit nog wel een hoop werk aan voor mijn gevoel. Achter is een nieuwe YSS, maar voor denk ik dat er toch ook nieuwe veren in moeten. Niet dat ik het idee heb gehad in een onveilige situatie te zitten, maar toch.

Dashboardverlichting komt ook op het lijstje, die doet niets. Zal misschien een stekker zijn ofzo, daar komen we nog op terug.
 
Ik heb bij mij eerst de voorvering vervangen. Toen werd duidelijk dat de balans op de motor volledig weg was. De achterschokbreker heb ik toen ook vervangen. Hij stuurt nu messcherp en is enorm stabiel. Het is een wereld van verschil.
 
Bij mij staat nog op de planning om de lekkende voorpoot van de F2 aan te pakken. De set keerringen ligt er al. Denken jullie dat ik het ook nog wat rigoureuzer aan moet pakken en nieuwe veren er in moet zetten? Hoe bepaal ik of dat zinvol is? En welke veren zijn dan goede vervangers? Een nieuwe achterschokbreker had de vorige eigenaar er al op laten zetten.
 
Bij mij staat nog op de planning om de lekkende voorpoot van de F2 aan te pakken. De set keerringen ligt er al. Denken jullie dat ik het ook nog wat rigoureuzer aan moet pakken en nieuwe veren er in moet zetten? Hoe bepaal ik of dat zinvol is? En welke veren zijn dan goede vervangers? Een nieuwe achterschokbreker had de vorige eigenaar er al op laten zetten.

Als je remt moet je even kijken hoever hij in veert. Bij mij was ie slap, veerde veel ver in, bij stevig remmen zelfs tegen de plaat aan. Ik heb ze vervangen door wilbers veren. Dan kun je nog kiezen tussen liniaire en progressieve veren. Ik heb gekozen voor liniare veren, omdat die comfortabeler zijn op de wegen waar ik veel rijd. Progressieve veren zijn stugger naarmate ze dieper inveren. Maar dat is een kwestie van voorkeur.
Als de originele veren er nog in zitten zou ik ze áltijd vervangen. Ze hebben geen eeuwige levensduur en gaan op den duur 'wokkelen'. Zeker bij een nieuwe achterschokbreker met nieuwste techniek is het beter om de voorvering daarop aan te laten sluiten qua nieuwste techniek in mijn opinie.
 
Ok, bedankt heer Olie4.
Ik weet de voorgeschiedenis van de motor niet, maar het ligt voor de hand dat de originele veren er nog in zitten.
Overigens heb ik de dag na de BBQ olie ververst en nieuw filter erop gedaan (zie icoon). Deze spullen lagen al maanden op de plank. Nog even gecheckt, maar de oliespecificaties die jij me gegeven hebt stonden erop. Het nieuwe filter was weer aanleiding voor nieuwe koelvloeistof. Ik zag als handigste mogelijkheid om het oliefilter te verwisselen het losmaken van de onderste leiding van het koelsysteem.
 
Meeting en bbq zagen er leuk uit!
Spijt dat ik er niet bij kon zijn, maar met een klein kindje moet ik sommige weekends wel thuis zijn.
Ik ga komend weekend al naar de Eifel met de VF, dus ik mag niet klagen ;)
 
Laatst bewerkt:
Vwb voorvering eerst maar eens versie olie er in (na controle/revisie glijbussen en binnenwerk schoonmaken) Na testritje kun je altijd nog de luchtkamer wat verkleinen. Nog steeds niet happy, nieuwe veren...
 
Bij mij is volgens mij het tellerhuisje bij het voorwiel overleden van de vf750f. En tot mijn grote verbazing is op de voorwielas krom of de bout waar die mee vast gedraaid wordt. Heeft iemand soms nog een tellerhuisje en een voorwielas met bout liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan