VF1000R '84-er motorblok bouwen

Deze dus!

full
 
Ook toevallig, ik zit net op het andere VF topic mijn verhaal te doen! _O- Nee, winterdepressie heeft niet toegeslagen, integendeel! Ik heb gisteren Hagon voorvorkveren en monoshock besteld dus ik kijk nu al uit naar mijn eerste rit. De ombouw is ondertussen klaar, hieronder enkele pic's!
[afbeelding]

Achterkant nog niet afgemaakt ivm demonteren oude shock

Ik zag het staan ja.
straf stukje toeval moeten we maar denken

Ik zie wel dat je je niet verveeld hebt met de feetsdagen.
 
Zo, afgelopen weekend mijn zelfgebouwde blokkie eens de vuurdoop gegeven. Heerlijk 1000 km door de Eiffel gestuurd, prachtig weer met heerlijke wegen! Motor deed het fantastisch, alleen het brandstofverbruik vond ik véél te hoog! Daarentegen moest ik na 1000 km slechts 100cc olie bijvullen, dat was ook ff wennen! :Y

full
 
Zo, helaas tijd voor weer een update! Oma, aan de kant!
Na een stevige rit rond het IJsselmeer (erg mooie tocht trouwens, aanrader) een rare tik in het vooronder bij het inrijden van de straat. Kon het niet precies lokaliseren maar vermoedde het ergste. '( Afgelopen week eerst maar eens de klepspeling nagekeken, hier geen afwijkingen gevonden. Komende woensdag staat een ritje naar de Eifel op het programma, daarom toch nog maar even een kort ritje gemaakt op de VF. En het werd een héél kort ritje helaas, bij gasgeven een rare bonk onderin het blok, te horen en te voelen. Auw. :N Bij constant gas niets te horen, bij gas geven is het er weer. Dus: krukaslager of big-endlager.....alweer auw. Motor rustig naar huis gereden en voorlopig de stekker er maar uitgetrokken. Foto's zullen tzt weer volgen in dit topic. Hoopte eigenlijk dat dit topic ten einde was, maar niet dus!
full
 
Bleke, ik had het al in mijn eigen VF750F topicje gezegd, maar nogmaals: Balen zeg! :( '(
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over het probleem, ik hou je topic in de gaten!
 
Hee Michiel,
dat is niet zo heel fijn nieuws, je hebt hem net gereviseerd, en nu de zaak alweer stuk. Dat is weer een lullig klusje.
heeft die gast met VF1000R onderdelen op marktplaats niets voor je?
of de link op Ebay.DE die ik je ga sturen, (let op, de veiling loopt eind deze middag af !!)
We spreken elkaar,
M.vr.gr. Jos
 
Laatst bewerkt:
Hee Michiel,
dat is niet zo heel fijn nieuws, je hebt hem net gereviseerd, en nu de zaak alweer stuk. Dat is weer een lullig klusje.
heeft die gast met VF1000R onderdelen op marktplaats niets voor je?
of de link op Ebay.DE die ik je ga sturen, (let op, de veiling loopt eind deze middag af !!)
We spreken elkaar,
M.vr.gr. Jos

Hey Jos, ja idd erg jammer. Maar goed, het is niet anders. Die kerel van Marktplaats heb ik al benaderd, wil € 500 hebben voor he blok. Toch een hoop geld, ik ga eerst eens kijken wat het defect is. Het blijft toch leuker om met een blok te rijden dat je zelf in elkaar gezet hebt! (als het tenminste heel blijft........ _O- )

Groeten!
 
Zo, mooie rit in de Eifel gehad. 400 km sturen over werkelijk prachtige wegen. Welke weg je ook inslaat, het zijn daar allemaal stuurwegen! :9~ :9~
Dan het volgende: weet iemand misschien waar ik een poelietrekker (voor het vliegwiel) te pakken kan krijgen, of kan bestellen? Wil mijn blok demonteren maar daar heb ik echt zo'n trekker voor nodig. Heb het wel eens geprobeerd zonder poelietrekker :X :X maar ging niet echt jofel. Tips welkom!! Heeft onze Snelle Vriend er niet misschien één liggen?! ;)
 
Zo, mooie rit in de Eifel gehad. 400 km sturen over werkelijk prachtige wegen. Welke weg je ook inslaat, het zijn daar allemaal stuurwegen! :9~ :9~
Dan het volgende: weet iemand misschien waar ik een poelietrekker (voor het vliegwiel) te pakken kan krijgen, of kan bestellen? Wil mijn blok demonteren maar daar heb ik echt zo'n trekker voor nodig. Heb het wel eens geprobeerd zonder poelietrekker :X :X maar ging niet echt jofel. Tips welkom!! Heeft onze Snelle Vriend er niet misschien één liggen?! ;)
Het vliegwiel welke links in je blok zit bedoel je? Ik heb zelf er eentje gemaakt van een oude tuimelaar-as. Van de as heb ik een stukje afgezaagd en deze kan je dan in je vliegwiel draaien, schroefdraad is het zelfde. Het resterende uitstekende stukje as drukt dan je vliegwiel ervan af.
 
:^

ik heb dus idd een poelietrekker gekocht, "twee maten in een, past altijd"
nou, mooi niet passen dus, te klein.
toen dus een tuimelaar as afgezaagd en daar is het mee gelukt.
 
Het vliegwiel welke links in je blok zit bedoel je? Ik heb zelf er eentje gemaakt van een oude tuimelaar-as. Van de as heb ik een stukje afgezaagd en deze kan je dan in je vliegwiel draaien, schroefdraad is het zelfde. Het resterende uitstekende stukje as drukt dan je vliegwiel ervan af.

Heren, goeie tip! Kom er maar eens op. Een tuimelaaras heb ik nog wel, die offer ik graag op. Thanx! :}
 
Zo, weer wat tijd vrij gemaakt om het blok er maar eens onderuit te lepelen. Waar een kratje bier niet goed voor is. :9 hik

full


Ben toch wel erg benieuwd wat er aan de hand is.
 
full


Op het eerste gezicht niets geks te zien, bijv een zwart/blauw geblakerde drijfstang o.i.d. Hopelijk valt het mee en is het alleen een vesleten glijlager.
 
full


Hopelijk komend weekend ff de tijd om het carter te lichten, moet ik natuurlijk nog wel ff een poelietrekker zagen ;)
 
mooie motoren heb je!

Een vraagje, als je dat kratje heineken zo onder de motor zet, kun je er dan nog van pakken? Anders streefd het zijn doel voorbij lijkt mij :+ :P
 
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is, maar je gaat weer voortvarend te werk, dus binnenkort weten we het wel denk ik :Y
Succes!
 
mooie motoren heb je!

Een vraagje, als je dat kratje heineken zo onder de motor zet, kun je er dan nog van pakken? Anders streefd het zijn doel voorbij lijkt mij :+ :P

Vantevoren aan gedacht natuurlijk: koude voorraad in de koelkast ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan